Gå til innhold

Diskusjon.no-brukerne kårer "Tidenes beste TV-serie" [Semifinale]

Stem  

600 stemmer

1. 1. ..på én serie..

• 24
      29
    • Band of Brothers
      40
    • Battlestar Galactica
      17
    • Big Bang Theory, The
      27
    • Dexter
      69
    • Entourage
      29
    • Firefly
      14
    • Friends
      19
    • House M.D.
      49
    • Lost
      45
    • Prison Break
      17
    • Scrubs
      26
    • Seinfeld
      20
    • Simpsons, The
      25
    • Sopranos, The
      26
    • South Park
      25
    • Stargate SG1
      17
    • Top Gear
      52
    • Twin Peaks
      15
    • Wire, The
      39

Anbefalte innlegg

Dexter leder faktisk. Ingen tvil om at det er en god serie, men tror jeg vet om 20 serier som er bedre. Jaja, mitt valg ble ihvertfall lett ettersom Six Feet Under ikke var nominert, The Wire.

Jeg kommer ikke på 20 serier som har holdt på min interesse i 4 sesonger - og til og med vært på høyde (om ikke bedre) enn sesong 1. Av seriene i denne pollen er det faktisk kun en (av de jeg har sett) og det er The Sopranos.

Six Feet Under mistet jeg interessen for etter sesong 2, og The Wire har jeg som nevnt ikke sett.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Sopranos er så gjennomført og bra at jeg nå har sett alle seks sesongene 3 ganger. Oz er også helt der oppe. Lista her har ett mer komersiellt preg virker det som, men det er jo ganske naturlig. Det blir med TV som med film; Noen er interessert i det litt mer innviklede, med mer psykologi, politikk, analogi og annet godis, mens andre bkun vil bli underholdt av lett fordøyelig hjernedødt materiale. Ikke misforstå, jeg setter pris på sistnevnte også, men kunne aldri satt disse opp på en liste over "Tidenes beste". Regner med det er en del unge som stemmer her, uten å ha interessen for bedre serier(mine ord) enda. Er forresten også overrasket over at ikke X-files er på listen.

Endret av LueDotten
Lenke til kommentar

Hmm. Dexter eller Top Gear?

Vel, selv om jeg elsker Dexter, så tror jeg ikke at det er bra nok til å være like tidløst og underholdende gjennom den samme mengden episoder og sesonger.

Jeg stemte altså på Top Gear. :)

Endret av Heilage
Lenke til kommentar
The Sopranos er så gjennomført og bra at jeg nå har sett alle seks sesongene 3 ganger. Oz er også helt der oppe. Lista her har ett mer komersiellt preg virker det som, men det er jo ganske naturlig. Det blir med TV som med film; Noen er interessert i det litt mer innviklede, med mer psykologi, politikk, analogi og annet godis, mens andre bkun vil bli underholdt av lett fordøyelig hjernedødt materiale. Ikke misforstå, jeg setter pris på sistnevnte også, men kunne aldri satt disse opp på en liste over "Tidenes beste". Regner med det er en del unge som stemmer her, uten å ha interessen for bedre serier(mine ord) enda. Er forresten også overrasket over at ikke X-files er på listen.

+1

Er et fasitsvar det der. Burde hatt to forskjellige avstemninger, en med tidenes beste TV-serie lik denne, og en annen med tidenes beste tv-serie med dypere preg.

Slik som The Wire, Sopranos etc.

Hadde sopranos vært på listen hadde den fått stemmen min (hvor ble den av), men stemmen min gikk til The Wire.

Er også veldig stor fan av både House og Firefly. Forsåvidt Battlestar også, men det tapte seg utover sesongene.

Lenke til kommentar

+1

Er et fasitsvar det der. Burde hatt to forskjellige avstemninger, en med tidenes beste TV-serie lik denne, og en annen med tidenes beste tv-serie med dypere preg.

Slik som The Wire, Sopranos etc.

Hadde sopranos vært på listen hadde den fått stemmen min (hvor ble den av), men stemmen min gikk til The Wire.

Er også veldig stor fan av både House og Firefly. Forsåvidt Battlestar også, men det tapte seg utover sesongene.

Sopranos er da der =)

Lenke til kommentar

Synes dette maset om "taktikk" er tåpelig. Er ikke litt av meningen med denne avstemningen å kåre den "beste" serien på diskusjon.no basert på hva brukerne faktisk mener - eller er det å få en av seriene en liker som vinner?

Jeg stemte The Sopranos - men kunne like gjerne stemt "taktisk" på Dexter (selv om det ser ut til å være overflødig). Om favorittserien går ut, kan en jo fremdeles stemme på en annen serie en liker?

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar
Synes dette maset om "taktikk" er tåpelig. Er ikke litt av meningen med denne avstemningen å kåre den "beste" serien på diskusjon.no basert på hva brukerne faktisk mener - eller er det å få en av seriene en liker som vinner?

Jeg stemte The Sopranos - men kunne like gjerne stemt "taktisk" på Dexter (selv om det ser ut til å være overflødig). Om favorittserien går ut, kan en jo fremdeles stemme på en annen serie en liker?

Men jeg liker den serien jeg stemmer taktisk nesten like mye som den jeg hadde stemt på. ;)

Lenke til kommentar

Men jeg liker den serien jeg stemmer taktisk nesten like mye som den jeg hadde stemt på. ;)

Jojo, slikt kan jo forekomme. Synes bare "Jeg liker A, men B har bedre sjanser til å komme videre/vinne" ødelegger det demokratiske aspektet ved kåringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...