Gå til innhold

Diskusjon.no-brukerne kårer "Tidenes beste TV-serie" [Semifinale]

Stem  

600 stemmer

1. 1. ..på én serie..

• 24
      29
    • Band of Brothers
      40
    • Battlestar Galactica
      17
    • Big Bang Theory, The
      27
    • Dexter
      69
    • Entourage
      29
    • Firefly
      14
    • Friends
      19
    • House M.D.
      49
    • Lost
      45
    • Prison Break
      17
    • Scrubs
      26
    • Seinfeld
      20
    • Simpsons, The
      25
    • Sopranos, The
      26
    • South Park
      25
    • Stargate SG1
      17
    • Top Gear
      52
    • Twin Peaks
      15
    • Wire, The
      39

Anbefalte innlegg

Stemte 24 igjen. Har ingenting å si om den er lett fordøyelig eller ikke, det at den er så spennende hele tiden er nok!

Prison Break er en ok serie, men ikke noe mer enn det. Lost datt jeg av etter sesong 2. Så 3-4 episoder av sesong 3, etter det gadd jeg ikke mer. Ble for lite spennende og for kjedelig for min del.

Mange gode serier her uansett, og har ikke sett alle, men av de jeg har sett så er det ingen som slår 24. Ikke lenge til sesong 8 nå :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OK.

For meg er det som å stemme på Donald eller Mikke Mus som tidenes utgivelse i serieform.

Jeg ser Scrubs, men serien mangler mye for å være "god" for meg. Lett underholdning som man kan få med seg mens man lager middag eller noe. Litt som Donald. Når jeg skal kose meg med en god serie, slås lyset av og jeg setter meg i sofaen for kvalitetstid. Lost, 24 og Sopranos har alle fått dedikert slik tid hos meg.

Og 24 er ikke lettfordøyelig? :p

Sorry, men hvis du skal ha nerdcred blant oss serienerder så nytter det ikke å komme trekkende med 24. Magisk serie, absolutt, men også veeeeldig Hollywood. Sopranos og Lost er to vesentlig tyngre (og svært forskjellige) serier.

Ellers mener jeg det er feil å sammenligne Scrubs med Donald :p

Serien er etter min mening en av de suverent beste komiseriene. Den er smart, kjapp og har også en del dramatiske høydepunkt. Føler Scrubs blir litt sidesatt som en "barnslig" serie, bare fordi det ikke er pupper og banning med. Slik tankegang blir raskt feil, etter min mening.

Nå har jeg ikke sagt at 24 er "tungt", men det skjer såpass mye at dersom man mister en episode eller deler av en episode så skjønner man fint lite. Har forøvrig hoppet av i flere sesonger med 24, ettersom de drar for mye ut og blir veldig forutsigbare. Serien hadde sannsynligvis vært bedre om den bare hadde hatt 12 episoder i hver sesong...

Nå kan man vel omtale Seinfeld, HIMYM, Big Bang Theory, Fraiser og de fleste andre komedier som like "lette" som Scrubs.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711
Gøy å lese folk diskutere hvem sin mening som er korrekt.. :sleep:

Ja, huff. Tenk å diskutere på et diskusjonsforum. Makan!

Har ingenting med det å gjøre, men når folk diskuterer/småkrangler med andre fordi de har en annen menig og sier at de har latterlig dårlig smak, så blir det for teit. Top Gear er med, get over it.

Lenke til kommentar
Gøy å lese folk diskutere hvem sin mening som er korrekt.. :sleep:

Ja, huff. Tenk å diskutere på et diskusjonsforum. Makan!

Har ingenting med det å gjøre, men når folk diskuterer/småkrangler med andre fordi de har en annen menig og sier at de har latterlig dårlig smak, så blir det for teit. Top Gear er med, get over it.

Touché...

Lenke til kommentar

De som diskutere om Top Gear skal være med eller ikke, er jo i mot at Top Gear skal gå under "TV-serie" da det er et "talk show" lignende program - bryr meg lite hva folk mener er den beste TV-serien, men at alle alternativene burde vært stilt likt.

Top Gear:

TV Quick(2009), Best Lifestyle Show - won.

Er ekstrem stor forskjell på fiksjonsprogram og informasjonsprogram.

Lenke til kommentar

En serie er vel i begrepet noe som går over flere episoder, og at det skal være fiksjon osv er i hvertfall aldri noe jeg har hørt om må til for at det skal kunne kalles en serie.

Selv en naturdokumentar i flere episoder er en serie. (satt en smule på spissen)

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
En serie er vel i begrepet noe som går over flere episoder, og at det skal være fiksjon osv er i hvertfall aldri noe jeg har hørt om må til for at det skal kunne kalles en serie.

Selv en naturdokumentar i flere episoder er en serie. (satt en smule på spissen)

Ja, men det er ikkje noko grunn for å henge seg opp i ordet serie. Eg synest det burde gjort forskjell på dei, men sånn er det.

Lenke til kommentar

Ja, men det er ikkje noko grunn for å henge seg opp i ordet serie. Eg synest det burde gjort forskjell på dei, men sånn er det.

Neida, bare kjeder seg på jobb og da kan man jo bruke tiden til å kverulere litt.

Jeg ser jo også poenget mange stiller rundt TG, men så lenge det er på lista er det hva jeg liker best å se på tv, så da får det min stemme. Serie eller ei :)

Lenke til kommentar

Stemte The Wire i kvartfinalen, og gjør det samme nok en gang. Uten tvil det beste jeg har sett av noen tv-serie. Den komplekse, men samtidig virkelighetsnære historien fanger de som tar seg tid til det. Serien har et stort karaktergalleri uten en utpreget hovedperson, og alle kan finne sin favoritt. En serie man kanskje må jobbe litt mer med for å forstå alt som skjer, men det er virkelig verdt arbeidet.

De nærmeste utfordrerne blir Dexter, Band of Brothers, House MD og Sopranos. Verdige vinnere, men ikke helt gode nok til å kapre stemmen fra The Wire.

Lenke til kommentar
- 24 - Sesong 1 var nyskapende, og svært fornøyelig. Etter det har det blitt mye av det samme. Droppet ut etter sesong 2.

- Band of Brothers - Fantastisk miniserie. Burde dog vært en egen kåring for miniserier, som gjør at jeg ikke ser hva den gjør i denne tråden.

- Battlestar Galactica - Ikke sett

- Big Bang Theory, The - Bare sett litt her og litt der, uten å bli fenget.

- Dexter - Av seriene som fremdeles går, er dette min favoritt. Sesong 4 nådde nye høyder, og om manusforfatterne har like stor kløkt og baller i sesongen(e) fremover, kan Dexter fort bli en ny favoritt.

- Entourage - Det jeg har sett av denne serien har jeg likt. Jeg har dessverre ikke sett mye.

- Firefly - Ikke sett

- Friends - Har gitt meg noen morsomme stunder, men jeg ser ikke hva denne serien gjør i en slik kåring.

- House M.D. - Kvalitet på det jevne.

- Lost - Ble aldri tatt av bølgen. En kjedelig serie.

- Prison Break - Ser heller ikke det store med denne.

- Scrubs - Grei "etter skolen"-serie. Ikke noe mer enn det.

- Seinfeld - Herlig humor. Tidenes komiserie. Gjør meg ikke noe om denne vinner.

- Simpsons, The - Elsker Simpsons. Beste animasjons-serie for min del.

- Sopranos, The - Tidenes serie - med en perfekt slutt. Håper filmen aldri kommer (med mindre det er en prequel).

- South Park - Grei serie. Liker Simpsons bedre

- Stargate SG1 - Sett veldig lite av, og det fenget meg aldri.

- Top Gear - Skjønner ikke hva den gjør her. En kunne like så godt nevnt alle NG, Discovery eller Animal Planet-programmene.

- Twin Peaks - Fantastisk serie, selv om sesong 2 trekker litt ned. Fremdeles milevis bedre enn mye annet på listen.

- Wire, The - Har hørt mye lovord, men dessverre ikke sett noe av denne serien. Skal prioriteres.

Kudos til HeHauken for å ha laget fasit. Alt i denne posten medfører riktighet, eneste er at South Park er bedre enn bare grei. Men kudos!

Dere får leve i bobla deres gutter.

Prison break>all.

Takk. :)

Sesong 1 hadde meg på enden av stolen hele veien. Sesong 2 var også veldig spennende, men den led litt av LOST-syndromet med for mange baller i luften. Sesong 3 var en gigantisk nedtur. Sesong 4 var enda værre. Filmen var kjip. Så helhetsuttrykket blir ikke all verden. Men første sesong tar jeg opp til gjensyn rett som det er.

Lenke til kommentar
De som diskutere om Top Gear skal være med eller ikke, er jo i mot at Top Gear skal gå under "TV-serie" da det er et "talk show" lignende program - bryr meg lite hva folk mener er den beste TV-serien, men at alle alternativene burde vært stilt likt.

Top Gear:

TV Quick(2009), Best Lifestyle Show - won.

Er ekstrem stor forskjell på fiksjonsprogram og informasjonsprogram.

bbc selv markedsfører/omtaler det som underholdningsprogram, innslagene av konkurranser de i mellom er jo nøye planlagt og skriptet på forhånd så er vel på kanten til fiksjon det?

selve talk show delen er jo også regissert/innøvd av "uhell" etc for underholdningsfaktor

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
bbc selv markedsfører/omtaler det som underholdningsprogram, innslagene av konkurranser de i mellom er jo nøye planlagt og skriptet på forhånd så er vel på kanten til fiksjon det?

selve talk show delen er jo også regissert/innøvd av "uhell" etc for underholdningsfaktor

Jeg kan ikke se stor forskjell i oppbygningen til Top Gear i forhold til andre lignende som f.eks. Mythbusters. Informasjon spiller en stor del i disse programmene, og derfor vil jeg kalle disse for informasjonsprogram i motsetning til det du sier "på kanten til fiksjon".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...