Gå til innhold

Diskusjon.no-brukerne kårer "Tidenes beste TV-serie" [Semifinale]

Stem  

600 stemmer

1. 1. ..på én serie..

• 24
      29
    • Band of Brothers
      40
    • Battlestar Galactica
      17
    • Big Bang Theory, The
      27
    • Dexter
      69
    • Entourage
      29
    • Firefly
      14
    • Friends
      19
    • House M.D.
      49
    • Lost
      45
    • Prison Break
      17
    • Scrubs
      26
    • Seinfeld
      20
    • Simpsons, The
      25
    • Sopranos, The
      26
    • South Park
      25
    • Stargate SG1
      17
    • Top Gear
      52
    • Twin Peaks
      15
    • Wire, The
      39

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lost har for mange løse tråder, og jeg mistenker skaperne for å være litt lost til hvordan de skal hente inn trådene. Foreløpig har det vært alt for lite nøsting, og jeg skjønner godt dem som har kastet seg av vognen. I verste fall kanselleres showet på grunn av for få seere før vi får svar på en haug med spørsmål..

Bokstavelig talt: Lol.

Hovudpersonen i Dexter minner meg om Steven Seagal. Samme ansiktsuttrykket heile tida. Zzzzzzz

Dexter har ingen følelser.

Endret av Engberg
Lenke til kommentar
House klarer likevel å uttrykke seg med ansiktet i forskjellige situasjonar. Veldig godt tør eg påstå, eg er enig i at han er ein god skodespelar. Han har eit veldig aktivt og engasjerande kroppspråk.

Hvis du synes Michael C. Hall (Dexter) er kjedelig å se på så tør jeg påstå at du ikke har sett nok av serien. Karakteren Dexter er jo selv en mesterskuespiller i serien, fordi han må fake omtrent hver eneste menneskelige følelse og reaksjon. De fleste (egentlig alle) som har sett litt av serien vil nok være enig i at Hall er rå i rollen som Dexter, og at han er langt i fra noen "ett-uttrykks-skuespiller. Både når han spiller krevende nærmest psykopatiske scener og når han forholder seg til sine medmennesker på en mer normal måte, Halls bredde er nødt til å være stor.

Hvis vi snakker om skuespillere som alltid har det samme uttrykket så kommer man i alle fall ikke utenom Wentworh Miller, som spiller Michael Scofield i Prison Break. Makan til kjip skuespiller, ekstremt lite versatilitet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Synd for de som falt av ses 3 i Lost, fordi man får oppklart mye i ses 4 og 5. Synes serien har vært særdeles spennende siden begynnelsen jeg.

Lenke til kommentar
Hvis du synes Michael C. Hall (Dexter) er kjedelig å se på så tør jeg påstå at du ikke har sett nok av serien. Karakteren Dexter er jo selv en mesterskuespiller i serien, fordi han må fake omtrent hver eneste menneskelige følelse og reaksjon.

Klar over det, men det var ein av grunnane til at eg ikkje likte serien.

Lenke til kommentar
House klarer likevel å uttrykke seg med ansiktet i forskjellige situasjonar. Veldig godt tør eg påstå, eg er enig i at han er ein god skodespelar. Han har eit veldig aktivt og engasjerande kroppspråk.

ironiske med house/hugh laurie er at han faktisk nå har en liten skade i foten fra slitasjen av årevis skulle hinke hele dagene på settet :!:

Lenke til kommentar
Hovudpersonen i Dexter minner meg om Steven Seagal. Samme ansiktsuttrykket heile tida. Zzzzzzz

Scrubs fekk mi stemme.

OK.

For meg er det som å stemme på Donald eller Mikke Mus som tidenes utgivelse i serieform.

Jeg ser Scrubs, men serien mangler mye for å være "god" for meg. Lett underholdning som man kan få med seg mens man lager middag eller noe. Litt som Donald. Når jeg skal kose meg med en god serie, slås lyset av og jeg setter meg i sofaen for kvalitetstid. Lost, 24 og Sopranos har alle fått dedikert slik tid hos meg.

Lenke til kommentar
OK.

For meg er det som å stemme på Donald eller Mikke Mus som tidenes utgivelse i serieform.

Jeg ser Scrubs, men serien mangler mye for å være "god" for meg. Lett underholdning som man kan få med seg mens man lager middag eller noe. Litt som Donald. Når jeg skal kose meg med en god serie, slås lyset av og jeg setter meg i sofaen for kvalitetstid. Lost, 24 og Sopranos har alle fått dedikert slik tid hos meg.

Og 24 er ikke lettfordøyelig? :p

Sorry, men hvis du skal ha nerdcred blant oss serienerder så nytter det ikke å komme trekkende med 24. Magisk serie, absolutt, men også veeeeldig Hollywood. Sopranos og Lost er to vesentlig tyngre (og svært forskjellige) serier.

Ellers mener jeg det er feil å sammenligne Scrubs med Donald :p

Serien er etter min mening en av de suverent beste komiseriene. Den er smart, kjapp og har også en del dramatiske høydepunkt. Føler Scrubs blir litt sidesatt som en "barnslig" serie, bare fordi det ikke er pupper og banning med. Slik tankegang blir raskt feil, etter min mening.

Lenke til kommentar

Stemmer Battlestar Galactica grunnet at den er lett den mest interresante serien, dette grunnet et uforutsigbart orginalt plot og at serien tør ofte å ta opp tunge/kontroversielle temaer som andre serier på denne listen sjeldent begir seg ut på. Serien har også eksepsjonelt skuespill gjennom spessielt Mary McDonnell og Edward James Olmos. Hvis flere hadde lagt bort sine fordommer om sci-fi og sett serien vil jeg tippe at den nok hadde vært noe høyere oppe på listen. Gi serien et forsøk, den er ikke lik vanlig "goofy/userriøs" sci-fi som så mange ikke liker.

Lenke til kommentar

Sist runde stemte jeg taktisk på Seinfeld. Ettersom dette er en av de aller beste komedie-seriene som har gått på TV. Jeg trengte å se de komme videre til seminfinalen. Denne gangen stemte jeg heller på den beste serien som har fått på TV (alle sjangere inkludert), og det er uten stor tvil The Sopranos. Dette er en serie som har gitt meg utrolig mye glede, drama og spenning. En serie med utrolig sterk og gjennomførte karakterer. Sopranos er utrolig bra skapt og skrevet. Helt perfekt gjennomført, med den perfekte avslutning.

Jeg er temmelig sikker på at alle som har sett The Sopranos stemmer uten tvil på denne fantastiske serien.

Lenke til kommentar

Anbefaler virkelig dere folk som bare ser på mainstream serier som House og Lost å begynne å se på de beste HBO-seriene.

Hadde lenge Sopranos som favorittserie, men så kom The Wire. Den mest intelligente, usminkede og ambisiøse tv-serien som noensinne har blitt lagd. Bryter med alle konvensjoner.

Så min stemme gikk selvfølgelig til The Wire. :)

Lenke til kommentar
Det hadde kanskje vært interessant å se hvilke serier folk har sett av de nominerte.

Helt enig, da det kan forklare hvorfor kvalitetsserier som The Sopranos og Twin Peaks har så ufattelig få stemmer i forhold til mange av de andre (og etter min mening) la svakere seriene.

Min vurdering av semifinalistene:

- 24 - Sesong 1 var nyskapende, og svært fornøyelig. Etter det har det blitt mye av det samme. Droppet ut etter sesong 2.

- Band of Brothers - Fantastisk miniserie. Burde dog vært en egen kåring for miniserier, som gjør at jeg ikke ser hva den gjør i denne tråden.

- Battlestar Galactica - Ikke sett

- Big Bang Theory, The - Bare sett litt her og litt der, uten å bli fenget.

- Dexter - Av seriene som fremdeles går, er dette min favoritt. Sesong 4 nådde nye høyder, og om manusforfatterne har like stor kløkt og baller i sesongen(e) fremover, kan Dexter fort bli en ny favoritt.

- Entourage - Det jeg har sett av denne serien har jeg likt. Jeg har dessverre ikke sett mye.

- Firefly - Ikke sett

- Friends - Har gitt meg noen morsomme stunder, men jeg ser ikke hva denne serien gjør i en slik kåring.

- House M.D. - Kvalitet på det jevne.

- Lost - Ble aldri tatt av bølgen. En kjedelig serie.

- Prison Break - Ser heller ikke det store med denne.

- Scrubs - Grei "etter skolen"-serie. Ikke noe mer enn det.

- Seinfeld - Herlig humor. Tidenes komiserie. Gjør meg ikke noe om denne vinner.

- Simpsons, The - Elsker Simpsons. Beste animasjons-serie for min del.

- Sopranos, The - Tidenes serie - med en perfekt slutt. Håper filmen aldri kommer (med mindre det er en prequel).

- South Park - Grei serie. Liker Simpsons bedre

- Stargate SG1 - Sett veldig lite av, og det fenget meg aldri.

- Top Gear - Skjønner ikke hva den gjør her. En kunne like så godt nevnt alle NG, Discovery eller Animal Planet-programmene.

- Twin Peaks - Fantastisk serie, selv om sesong 2 trekker litt ned. Fremdeles milevis bedre enn mye annet på listen.

- Wire, The - Har hørt mye lovord, men dessverre ikke sett noe av denne serien. Skal prioriteres.

Endret av HeHauken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...