Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvordan komme seg til Ikea fra Drammen uten personbil.

Anbefalte innlegg

Hei.

Tror ikke det finnes en riktig plass å legge denne tråden, så det ble hus,hage og oppussing. Men er bare å flytte hvis det er feil.

Har nettopp flyttet til Drammen, og skal til Ikea på Slependen, men har ikke bil, så med det lurer jeg på hva som er den beste måten å komme seg dit? Har prøvd å google det, men med uten hell.

Takker så mye for svar.

Mvh

Mats

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ta toget til billingstad, ca 15 min å gå fra stasjonen

Takk for svar:)

Skal også en tur bort på Bohus, og ut ifra det jeg har funnet ut må jeg ta buss T10 mot Hønefoss sentrum, Vet du/dere om dette er riktig buss?

Kom til Drammen i dag for første gang, og hvor jeg kommer fra, tok jeg aldri lokaltransport, så er litt nybegynner :blush:

Lenke til kommentar

Du bor i Drammen og skal til Bohus? Det er Bohus på Åssiden, og denne kan du komme til ved å ta buss nr 4 mot Vinnes fra Bragernes Torg. Du må nesten spørre bussjåføren hvor du skal gå av, eller spørre på vkt-kontoret på bragernes torg, for jeg flyttet fra Drammen i fjor og husker ikke helt hvor det ligger hen. :p

Lenke til kommentar

Hehe, jeg bor også på Strømsø forresten. Men hvis du ikke skal ha med deg alt mulig hjemover, ta lokaltoget som stopper på Slependen. Kan ta samme tog hjem også. Er ikke 100% sikker på hvilket det er, men det kan du spørre om på billettkontoret på stasjonen.

Snappy's på Strømsø (tollbugt vinkelrett fra stasjonen) har forresten verdens beste hamburgere. Og gled deg til sommeren, byen blir utrolig flott på andre siden der de har de store parkanleggene langs hele bylinja. Liker du å tusle i skaugen er det kilometervis med gangveier oppover fjellet på bragernes og løyper laaaaaaaaangt innover i skogen. Det anbefales selv for innbitte datanerder som meg å ta en tur ut i naturen når det er rett oppfor byen. Alt er stille og man hører bare fuglekvitring overalt (evt ipod på full guffe i ørene).

Kjøpesenteret Magasinet (rett over broa fra stasjonen) har alt man kunne tenke seg, både for nerder (spaceworld og gamestop) og kleshungrige fruer og mat.

Nok byreklame nå :)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...