Gå til innhold

[Løst]Gamertag og Live

Pop

Anbefalte innlegg

Hei

Svigerfar spurte meg om hjelp til å komme seg på Xbox Live i helgen og selv om jeg forklarte at jeg har null peil på det er han overbevist om at jeg finner en løsning. Så jeg trenger litt hjelp:

Han har laget seg en gamertag på xboxen som han bruker til vanlig. Han er ikke tilkoblet nett til vanlig, bare trekker bort en kabel når han vil se nye demoer og hente updates.

Denne gamertagen får han ikke koblet til Live, det kommer bare en tåpelig feilmelding uten noe forklaring, "cannot connect to Live" eller lignende. Han har også opprettet en annen gamertag, der Live fikset ham et slags default navn. Han fikk vel hektet på peanut foran det han ville ha eller noe lignende latterlig... Og den tagen går rett inn på Live.

Problemet er jo at f.eks. Test Drive Unlimited som er spilt ca 50% av, mister jo all progresjon dersom man bytter gamertag for å gå på nett. Ny gamertag ga ny start. Og jeg fant en funksjon for å endre eksisterende gamertag, men det kostet noe microsoft-poeng (600?). Merkelig om man kan lage så mange gamertags man vil uten kostnad, men å endre en koster poeng (som må kjøpes for penger vel?).

Finnes det noen annen løsning? Er grunnen til at hans opprinnelige tag ikke kommer på nett at den eksisterer allerede? Feilmeldingen sier som sagt ingenting.

Har jeg misforstått noe her?

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan godt hende at han har laget en gamertag på en annen xbox eller på pcen og da må dere trykke på "recover gamertag". Det står inne på profil info i menyen.

http://support.xbox.com/support/en/us/xbox...urgamertag.aspx

(den norske siden linker til denne)

Og når dere har fått det til, så husk at hvis han har kjøpt noe på xbl så følger dette hans gamertag (dvs gratis å laste ned på nytt, hvis det trengs). Achievements poeng er også lagret på profilen.

Men hvis saves er på en annen hdd, så må dette overføres via minne-unit, men slik jeg forsto det så er det samme harddisk han har.

Endret av 530XD
Lenke til kommentar

Takk for svar.

Alle profiler/gamertags er på kun en boks. Er profil og gamertag det samme forresten?

Han har laget seg 3 profiler på boxen. Kun en av dem får logget inn på Live, og det er den som han fikk foreslått et navn for (peanut_xxx). Det er en annen profil han har spilt på til vanlig, så all progress er altså på en som ikke får logget inn på Live. Og han ønsker å spille på nett med profilen som har all progress. Da er det vel kun en mulighet, å bestille slike Microsoft poeng..?

Lenke til kommentar
Takk for svar.

Alle profiler/gamertags er på kun en boks. Er profil og gamertag det samme forresten?

Han har laget seg 3 profiler på boxen. Kun en av dem får logget inn på Live, og det er den som han fikk foreslått et navn for (peanut_xxx). Det er en annen profil han har spilt på til vanlig, så all progress er altså på en som ikke får logget inn på Live. Og han ønsker å spille på nett med profilen som har all progress. Da er det vel kun en mulighet, å bestille slike Microsoft poeng..?

profil/gamertag er det samme.

En profil må være registrert på xbox live (med email/passord) for at man skal kunne logge seg på live.

Microsoft poeng kan bestilles til den kontoen man er loggeet inn med.

Dere kan flytte "eierskap" på gamesaves til en annen profil, men mulig at man må ha en memory unit.

Lenke til kommentar
Dere kan flytte "eierskap" på gamesaves til en annen profil, men mulig at man må ha en memory unit.

Så da finner jeg savegamefilene for ex TDU, kopierer dem over på en usb mem stick og inn igjen på den profilen som kommer på inn på Live?

Finnes det noe filbehandling på xbox, kan man logge på den med en pc i samme nettverk f.eks.?

Lenke til kommentar

Så da finner jeg savegamefilene for ex TDU, kopierer dem over på en usb mem stick og inn igjen på den profilen som kommer på inn på Live?

Finnes det noe filbehandling på xbox, kan man logge på den med en pc i samme nettverk f.eks.?

en offisiell microsoft memory unit.

Ingen offisiell filbehandling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...