Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Netopia og Remote Administrator problemer!

Anbefalte innlegg

Hei, godtfolk!

Jeg har tre pcer hjemme og har nå koblet opp Remote Administrator (radmin) åp alle sammen. Jeg får kontakt med dem internt, men ikke utenfra og inn.

Jeg har konfigurert min Netopia 4542 slik at portene skal være åpne

telnet3.JPG

4901-4906 er radmin. De andre er IRC hvor DCC fungerer. Jeg mener også å ha klart å disable brannmuren i routeren.

Jeg regner med at det er noe i routeren som lager problemer.

Hvordan skal jeg kunne komme gjennom til pcene mine utenfra?

Kan det være firmwaren?Bør jeg oppgradere firmware?

Er det noen som har vært borti dette før?

Takker for all råd og veiledning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå fikset filtere til 2 av maskinene. 10.0.0.2 og 10.0.0.4. I "Dest. mask" skrev jeg 255.255.255.0.

filter.JPG

,men ingenting funker, kun internt. Jeg fulgte det som sto på ditt skjermbilde dostovjeski. Men er det virkelig nødvendig å enable brannmuren?

Har dere flere forslag?

Lenke til kommentar

Har nå funnet feilen. Etter å ha fikset et portproblem, ligger nå feilen i Norton Firewall 2002. På laptopen(trådløst. XP)) min kommer man en inn utenfra, men ikke den ene stasjonære (WIN98) når jeg har på NF. Det funker dersom jeg ikke har på NF. Jeg har akkurat samme innstillingene på Laptopen som stasjonære.

Det ser ut som om er NF fungerer litt for bra.

Har nå testet det ut på alle mine maskiner. Alle XP maskinene fungerer bra, og man kommer gjennom firewallen, men ikke på win98. Regner med det er en konflikt mellom win98 og NF2002

Lenke til kommentar

Filteret har vel ikke noe å si så lenge porten som skal åpnes er over 1024.

Hmmm... Seriøst? Da lærte jeg noe i dag også.

Såvidt meg bekjent er alle porter stengt som default, også de over 1023 (1024 er ikke reservert). Så de porter som skal brukes må også legges inn i filteret. Så beklager å skuffe dostojevski, du lærte ingenting i dag, hvertfall ikke noe nyttig :D

Lenke til kommentar

Joda.

Jeg testet det nettop: Port 3107 som du ser i filteret mitt er til en ssh-server. Jeg slettet denne linjen i filteret og det funket like herlig. DC++ på port 411 funker feks. IKKE uten den linjen i filteret. Er det noen annen forklaring enn den over?

Edit:

Titter fire linjer opp i mitt eget filter. Der står det jo hvit på svart at alle porter >1023 skal forwardes... Dette er instillingen jeg fikk boksen fra NGT med. Burde jo sett det for LEEEEEENGE siden :)

Lenke til kommentar

Og da er dem jo åpnet i filteret :) ...som jeg sa

Du sa først :

Såvidt meg bekjent er alle porter stengt som default, også de over 1023 (1024 er ikke reservert). Så de porter som skal brukes må også legges inn i filteret. Så beklager å skuffe dostojevski, du lærte ingenting i dag, hvertfall ikke noe nyttig

Hva er det egentlig du mener ?

[Netopia] Porter over 1023 er åpne i firewallen. Thats it !! ALLE porter må forwardes i NAT.

[Cisco] Har ikke firewall. Alle porter må forwardes i NAT.

Lenke til kommentar

Og da er dem jo åpnet i filteret :) ...som jeg sa

Du sa først :

Såvidt meg bekjent er alle porter stengt som default, også de over 1023 (1024 er ikke reservert). Så de porter som skal brukes må også legges inn i filteret. Så beklager å skuffe dostojevski, du lærte ingenting i dag, hvertfall ikke noe nyttig

Hva er det egentlig du mener ?

[Netopia] Porter over 1023 er åpne i firewallen. Thats it !! ALLE porter må forwardes i NAT.

[Cisco] Har ikke firewall. Alle porter må forwardes i NAT.

Skål for JarleW så sier vi punktum! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...