Gå til innhold

Vanlig eller BC-binding?

Anbefalte innlegg

Fikk et par madshus Voss til jul, som av en eller annen grunn hadde vanlig NNN-binding fra Rottefella. vurderer å bytte til BC-binding, men nye støvler og binding koster jo like mye som en full skipakke.

Trenger jeg BC når jeg går mesteparten av tida i oppkjørte spor eller spor som andre har tråkka opp? Hater å vasse til knes i løssnø, så det er sjelden jeg gjør det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du treng strengt tatt ikkje BC-binding, men for meg høyres det rart ut å selja Madshus Voss utan BC-binding. I oppkøyrde spor vil det nok gå fint med NNN-binding, men eg har diverre inga erfaring om det er noko vesentleg ulempe med å bruke NNN-binding på det som i utgangspunktet er fjellski. Har andre synspunkt her tar eg og godt i mot dei!

Lenke til kommentar

Grunnen til at det var NNN-binding var mine foreldre, som kjøpte ski og binding løst i stedet for å kjøpe en av de mange pakkene med Voss-ski.

Endte med å kjøpe BC. De gamle skoene mine løsnet "dessverre" fra sålen, så da var det like greit å slå på stortromma med nye bindinger også. Skal teste i lysløypa etterpå, og prøve å gå litt utenfor sporet, så da får jeg vel kjent på om det er noen forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...