Fredrik-- Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Kjopte meg en SAS harddisk for jul og har na kjopt meg en kontroller for at den skal fungere, men far dette ikke til a funke. Ringte men Amentio (som var stede jeg kjopte dette fra) Men der satt det som vanlig en nisse som ikke aner hva han snakker om og ber meg sende kontrolleren i retur. Problemet med kontrolleren er at jeg ikke finner den pa device manager. Jeg kan heller ikke instalere driveren forde pcen ikke finner den. Har provd a komme meg igjennom instarlasjons guiden, men her ogsa har jeg problemer. I instalasjonsguiden star det kunn hvordan man kobler kontrolleren til med en I2C conector til eninternal bacplane eller enclosure. Men det er lite sansynlig at en 15k rpm hdd skal kobles til med en 3/pin kontakt. Videre star det ogsa noe om at man skal boote fra driver cden, noe som ikke gar. For sa og lage en Driver Disk, har lest mellom dette et par ganger og i teorien skal man boote fra cden sette inn en floppy disk for sa og lage den om til en driver. Syntes dette er rart n[r vi snakker om ny teknologi og at man trenger en floppy disk for a instalere driveren, nar denne teknologien var utdatert for jeg fikk min forste pc. Har na sliti med dette en stund og haper noen kan hjelpe. Litt generel info. Kontrolleren star i en pci express x16 selv om den er laget for a passe i en pci express x4. Dette har jeg lest pa andre forum at ikke skal vaere noe problem. Harddisken som er koblet til er en Hitachi Ultrastar pa 147 GB. Operativ system er Windovs 7 Ultimate 64bit. Vil bare til slutt takke Amentio som sa dette var en Kontroller !KIT!, alt jeg fikk med var kontrolleren, driveren og en kabel til SATA harddisker. (Beklager at jeg ikke har lagt in norsk pa tastaturet sa jeg mangler noen bokstaver) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå