Gjest Frank Costanza Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Hei, Torsdag i forrige uke fikk jeg godkjent yrkesrettet rehabilitering fra NAV, og nå lurer jeg litt på når utbetalingen faktisk kommer.. Har jo regninger og slikt å betale. Leverte i tillegg inn et egenandelskort og søknad om frikort i romjula, med rundt seks tusen i legeregninger. hvor lang tid tar det før jeg får igjen mellomlegget mellom utleggene mine og maksgrensen for egenandeler? er ikke helt sikker på om dette er riktig sted å poste spørsmål om dette, men det dreier seg nå om helse og jeg ønsker ikke å annonsere for alle at jeg nå får støtte fra NAV.. Lenke til kommentar
vonkane Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Hei,Torsdag i forrige uke fikk jeg godkjent yrkesrettet rehabilitering fra NAV, og nå lurer jeg litt på når utbetalingen faktisk kommer.. Har jo regninger og slikt å betale. Leverte i tillegg inn et egenandelskort og søknad om frikort i romjula, med rundt seks tusen i legeregninger. hvor lang tid tar det før jeg får igjen mellomlegget mellom utleggene mine og maksgrensen for egenandeler? er ikke helt sikker på om dette er riktig sted å poste spørsmål om dette, men det dreier seg nå om helse og jeg ønsker ikke å annonsere for alle at jeg nå får støtte fra NAV.. Ok, først og fremst er det NAV Forvaltning som tar seg av rehabilitering. Når du bytter ytelse, kan det bli etterslep på normalt en til to måneder. Jeg ville ha ringt NAV Forvaltning for å høre om det er noe som hindrer utbetalingen pr dd. Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Frank Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Har ikke byttet ytelse, dette er første gangen jeg jeg tar skrittet inn i systemet. gjelder det samme da? Lenke til kommentar
vonkane Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Har ikke byttet ytelse, dette er første gangen jeg jeg tar skrittet inn i systemet. gjelder det samme da? Da har du hatt sykepenger. Og da har du byttet ytelse Samme opplegget hele veien. Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Frank Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 kan hende jeg misforstår her, men det er vel greiere å spørre en gang for mye, å være sikker, enn å spørre en gang for lite, å være usikker.. har aldri mottatt sykepenger. som sagt er dette ørste gangen jeg skal inn trygde-/nav-systemet. det eneste jeg har fått utbetalt av staten før er skattepenger - som strengt tatt var mine i utgangspunktet. Lenke til kommentar
vonkane Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 kan hende jeg misforstår her, men det er vel greiere å spørre en gang for mye, å være sikker, enn å spørre en gang for lite, å være usikker..har aldri mottatt sykepenger. som sagt er dette ørste gangen jeg skal inn trygde-/nav-systemet. det eneste jeg har fått utbetalt av staten før er skattepenger - som strengt tatt var mine i utgangspunktet. Hm, ikke værst å få rehabilitering før sykepenger da. Ikke så ofte det skjer. Men da lurer jeg på om det skal samordnes med en annen tjenesteytelse. Usikker på hvordan det er med midlertidige ytelser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå