Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til motorvarmer til Toyota Yaris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må ikke blande begrepene.

Vil du ha motorvarmer? Kupëvarmer eller batterilader?

Du kan få en , en blanding eller alt.

 

Jeg har kun kupevarmer og da er det bare en vifte inni bilen og en ledning utenfor gjennom grillen som jeg setter i veggen.

Vil du ha motorvarmer så er det noe som varmer opp motoren og bilen vil være like kalt akkuratt når du starter den.

Lenke til kommentar

Ok. Jeg tenker når motoren er varm så bør vi få varme i kupe ganske fort via viftene vel?

Men den linken til DEFA Warm-Up SmartStart™ pakke 1350W er vel alt i ett dvs motor og kupevarmer?

 

Blir det ikke mindre slitasje for motorer når man bruker motorvarmer?

 

Du må ikke blande begrepene.

Vil du ha motorvarmer? Kupëvarmer eller batterilader?

Du kan få en , en blanding eller alt.

 

Jeg har kun kupevarmer og da er det bare en vifte inni bilen og en ledning utenfor gjennom grillen som jeg setter i veggen.

Vil du ha motorvarmer så er det noe som varmer opp motoren og bilen vil være like kalt akkuratt når du starter den.

Lenke til kommentar

Billigste løsning er en kupevarmer fra biltema eller lignende.

Jeg setter den i setet i bilen og lukker bakluken på bilen sakte til den låser (ledningen ligger mellom gummislistene)

 

Evt kjøpe en kupevarmer og borre hull/trekke ledning frem til motorrommet og evt ut i grillen.

Det vil koste 500-600 for varm kupe.

Lenke til kommentar

Hei,

løsning ble slik:

jeg fikk en Defa kupevarmer av en venn og kjøpte 10m utendørs-strømkabel fra biltema til 139kr:

http://biltema.no/no/Bygg/Elektrisk/Stromf.../Skjoteledning/

Kutttet kabelen og la det gjennom motorrommet fra fronten og inntil passasjersida.

 

Funker helt greit, men frontkontakten på bilen er standard strømkontakt , som er stor og stygg.

Går det an å bruke dette kun til kupevarmer :

http://biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbehor/...r/Inntakskabel/

Da blir det litt "penere" i fronten enn vanlige strømkontakten bare ligger og stikker ut :(

Lenke til kommentar

Tar meg en tur til Biltema og kjøper kun inntakskabelen som jeg skal kutte og skjøte det videre innover i bilen:

http://biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbehor/...r/Inntakskabel/

Men kan man heller bruke skjøtekabelen som inntakskabel da den har mindre størrelse på den siden som skal stikke ut på fornten av bilen?

 

Jeg har tilkoplingskabelen fra en annen bil :)

 

Stor takk til dere!!!

Lenke til kommentar
kan man heller bruke skjøtekabelen som inntakskabel da den har mindre størrelse på den siden som skal stikke ut på fornten av bilen?

 

Jeg har tilkoplingskabelen fra en annen bil :)

 

Stor takk til dere!!!

Skjøtekabelen passer kun sammen med en annen skjøtekabel, og er ikke beregnet å montere fast i et hull. Den har heller ikke noe lokk som klapper igjen og holder slaps og veisalt ute når du kjører, og trenger også mer makt for å plugges inn og ut; dette fordi det er en O-ring som skal holde fukt ute når delene er koblet sammen. En tilkoblingskabel fra en annen bil passer ikke nødvendigvis sammen med en Biltema inntakskabel, med mindre det er Biltema-system på den andre bilen også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...