fossxplorer Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Hei, vi har litt problemer med at vår Toyota Yaris Verso 2003, 1.3 modell bruker lang tid før vi får varme i bilen. Kjører til jobben som tar 10 min og varmen kommer fortsatt ikke da. Så jeg vurderer å installere motor/kupe varmner. Noen som vet noe særlig om dette: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt...;id=&vn=736 Takk for svar på forhånd!!! Lenke til kommentar
War Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Du må ikke blande begrepene. Vil du ha motorvarmer? Kupëvarmer eller batterilader? Du kan få en , en blanding eller alt. Jeg har kun kupevarmer og da er det bare en vifte inni bilen og en ledning utenfor gjennom grillen som jeg setter i veggen. Vil du ha motorvarmer så er det noe som varmer opp motoren og bilen vil være like kalt akkuratt når du starter den. Lenke til kommentar
fossxplorer Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Ok. Jeg tenker når motoren er varm så bør vi få varme i kupe ganske fort via viftene vel? Men den linken til DEFA Warm-Up SmartStart™ pakke 1350W er vel alt i ett dvs motor og kupevarmer? Blir det ikke mindre slitasje for motorer når man bruker motorvarmer? Du må ikke blande begrepene.Vil du ha motorvarmer? Kupëvarmer eller batterilader? Du kan få en , en blanding eller alt. Jeg har kun kupevarmer og da er det bare en vifte inni bilen og en ledning utenfor gjennom grillen som jeg setter i veggen. Vil du ha motorvarmer så er det noe som varmer opp motoren og bilen vil være like kalt akkuratt når du starter den. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Vil du ha motorvarmer så er det noe som varmer opp motoren og bilen vil være like kalt akkuratt når du starter den. Inni bilen vil det være like kaldt som omgivelsene, det er riktig, men motoren vil få driftstemperatur mye raskere som igjen fører til at bilen blir varmet opp innvendig raskere. Lenke til kommentar
War Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Enig i den, men setter man inn en kupevarmer i samme slengen så vil du sette deg inn i 30C fra 1 sekund. + at man vil ha en varm motor som forurenser mindre samt mindre slitasje og bruker mindre drivstoff. Lenke til kommentar
fossxplorer Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 OK, takk skal dere ha for svar! jeg tenker på en totalpakke som denne her: http://tinyurl.com/yeuco6f Men den er så dyr + jeg må betale ekstra for motorvarme element står det på siden. Kjenner dere til noe billigere løsning? Lenke til kommentar
War Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Billigste løsning er en kupevarmer fra biltema eller lignende. Jeg setter den i setet i bilen og lukker bakluken på bilen sakte til den låser (ledningen ligger mellom gummislistene) Evt kjøpe en kupevarmer og borre hull/trekke ledning frem til motorrommet og evt ut i grillen. Det vil koste 500-600 for varm kupe. Lenke til kommentar
fossxplorer Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 Hei, løsning ble slik: jeg fikk en Defa kupevarmer av en venn og kjøpte 10m utendørs-strømkabel fra biltema til 139kr: http://biltema.no/no/Bygg/Elektrisk/Stromf.../Skjoteledning/ Kutttet kabelen og la det gjennom motorrommet fra fronten og inntil passasjersida. Funker helt greit, men frontkontakten på bilen er standard strømkontakt , som er stor og stygg. Går det an å bruke dette kun til kupevarmer : http://biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbehor/...r/Inntakskabel/ Da blir det litt "penere" i fronten enn vanlige strømkontakten bare ligger og stikker ut Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Går det an å bruke dette kun til kupevarmer :http://biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbehor/...r/Inntakskabel/ Da blir det litt "penere" i fronten enn vanlige strømkontakten bare ligger og stikker ut Ja, men da må du ha tilkoblingsledningen, sannsynligvis en skjøtekabel og kupévegguttaket i tillegg. Lenke til kommentar
War Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Samme som jeg skal det, har delene men skjønner ikke hvor jeg skal borre da hele med understreking på hele ^2 veggen i motorrommet er i bruk. Ser ikke veggen en gang, ligger rør over alt. Lenke til kommentar
fossxplorer Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 Tar meg en tur til Biltema og kjøper kun inntakskabelen som jeg skal kutte og skjøte det videre innover i bilen: http://biltema.no/no/Bil---MC/Biltilbehor/...r/Inntakskabel/ Men kan man heller bruke skjøtekabelen som inntakskabel da den har mindre størrelse på den siden som skal stikke ut på fornten av bilen? Jeg har tilkoplingskabelen fra en annen bil Stor takk til dere!!! Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 kan man heller bruke skjøtekabelen som inntakskabel da den har mindre størrelse på den siden som skal stikke ut på fornten av bilen? Jeg har tilkoplingskabelen fra en annen bil Stor takk til dere!!! Skjøtekabelen passer kun sammen med en annen skjøtekabel, og er ikke beregnet å montere fast i et hull. Den har heller ikke noe lokk som klapper igjen og holder slaps og veisalt ute når du kjører, og trenger også mer makt for å plugges inn og ut; dette fordi det er en O-ring som skal holde fukt ute når delene er koblet sammen. En tilkoblingskabel fra en annen bil passer ikke nødvendigvis sammen med en Biltema inntakskabel, med mindre det er Biltema-system på den andre bilen også. Lenke til kommentar
fossxplorer Skrevet 13. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2010 Aha, takk for nyttig svar!! Jeg skal vente litt og se an Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå