espkul Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Hei, Jeg har lyst på bil og har tenkt til å bruke maks 30k. Skal bare være en liten bensingjerrig (eller diesel) bruksbil som kan dra crosseren min rundt. Er det noen merker en bør holde seg unna? Det blir vel no fra 93-99. Tenkt på corolla, da toyota er idiotsikkert. Er det andre merker som går for å være bra i den prisklassen? Noen som har noen å anbefale? mvh espkul Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 I denne prisklassen er japansk å anbefale. Finn en med servicehistorikk. Hold deg unna Audi, BMW osv. i denne prisklassen. Lenke til kommentar
espkul Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Takk, ja, da gjør jeg det Lenke til kommentar
Biler Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 hvorfor bør man holde seg unna Audi, og bmw? Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Jeg vil anta til dels høye reparasjonskostnader. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 hvorfor bør man holde seg unna Audi, og bmw? Forde en Audi eller BMW med stor sannsynlighet har blitt kjørt av en ungdom og mest sannsynlig ikke så veeeldig pent heller. (unntak finnes sef.) Prisene ligger også over Mazda/Toyota. Kanskje spesielt når det gjelder BMW. Man får vel rett og slett litt midre bil for pengene. Selv om en Audi eller BMW vel har litt mer opplevd kvalitet, så tror jeg nok en Toyota/Mazda eller en annen japse er bedre til den prisen du oppgir. For 30.000,- får man ikke all verden, og da er det også liten vits i å satse på sprek motor og eller merker som ligger litt høyere i pris. Det jeg ville gått for hvis jeg var deg og jeg hadde 30 lapper i lommen, er rett og slett en Toyota med middels (vanlig) motor, men som ser hel og pen ut. En NAF kontroll ser jeg på som obligatorisk og dette koster vel ikke mer enn rundt 500 lapper. Vel annvendte penger, hvis dem finner ut at Clutchen er slitt eller nesten gåen. Da kan du kjøpe bilen ved at selger betaler kostnaden, og eller at du får pritet den litt ned grunnet dette. NAF-testen tar man sef. FØR man skriver under kjøpekontrakten. Lenke til kommentar
espkul Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 Takk for svar. Det skal jeg gjøre =) Lenke til kommentar
Biler Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 ok, men nav testen. hvordan er den?, er det sånn at vi må kjøre bilen til slags verksted eller ? har aldri hørt om naf test Lenke til kommentar
rublings Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 ok, men nav testen. hvordan er den?, er det sånn at vi må kjøre bilen til slags verksted eller ? har aldri hørt om naf test Du tar med deg bilen til NAF, så tar de en grundig test av det meste på bilen. Rust, slitedeler som er på vei til å ryke osv. De pengene de koster kan man fort "tjene inn igjen". Lenke til kommentar
espkul Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Har lyst på Civic i den klassen og 90-99 modell, er det et fornuftig valg? Er det noen ting mnan bør være oppmerksom på bortsett fra at mange er ungdomskjørt? Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Civic skal man vel også være litt forsiktig med, med tanke på at de er ofte rammet av mye rust. Men igjen, det finnes untak. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Ta en titt på Toyota Carina E http://www.dinside.no/5986/bruktbil-toyota...-e-ingen-feller Lenke til kommentar
espkul Skrevet 17. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2010 hmm, ja, den er jo ikke dum, men tenkte meg igrunn en liten bil med tanke på forbruk osv. Har ikke bruk for så mye plass Lenke til kommentar
1915 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 vw golf komfort og økonomisk Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 volvo 460. ruster kanskje litt mye men. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) hmm, ja, den er jo ikke dum, men tenkte meg igrunn en liten bil med tanke på forbruk osv. Har ikke bruk for så mye plass VW Polo, Ford Fiesta eller Mitsubishi Colt. Endret 17. januar 2010 av Wisd0m Lenke til kommentar
1915 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 volvo 460. ruster kanskje litt mye men. og NÅR ble en 460 bensiner ØKONOMISK å kjøre med? Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Skal fortelle deg om et fornuftig valg: Kjøp deg en Skoda pickup 1.9d! Disse er billige på bruktmarkedet og du får et bra eksemplar til 20k. Crosseren din kan du sette rett på planet så du slipper å dille rundt med henger. Min bruker veldig sjeldent over 0,5 l/mil uansett hvordan den kjøres. Billige deler er det og til den. Og har du den bare noen år, så får du nesten det samme for den når du selger den igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå