Gjest udugelig Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Jeg har det problemet at jeg ofte havner i vennesonen, ihvertfall de gangene jeg føler dama er ett "catch" og er ei jeg gjerne vil ta ting videre med. Om det er at jeg oppfører meg annerledes ovenfor de jentene jeg liker enn de jentene jeg er litt mer likegyldig til, eller om at de jentene jeg faller for rett og slett er for bra for meg det vet jeg ikke. Men at jeg er ufattelig dårlig til å eskalere og at jeg er avhengi av at jenta må ta endel insiativ til å ta ting videre for at det skal skje noe er et faktum. Og når jeg liker jenta begynner jeg å tenke mye, analysere alt hun gjør og hvis hun sender ett negativt signal, trenger ikke være noe spessielt, f.eks at hun spør noen andre enn meg når jeg er tilstede om hjelp til noe. Da kan jeg fort bli veldig overlegen neste gang hun spør meg om noe, og det har flere ganger ført til at vi har gått fra å ha god kjemi, enten som venner eller noe mer til å ignorere hverandre litt. Uansett så har jeg og endel av mine tidligere "flørter" endt opp som veldig gode "venner", f.eks bestevenninna mi. Vi oppfører oss i bunn og grunn som kjærester hvis vi ser bortifra kyssing og sex, det går ikke en dag uten at hun ringer meg, vi har vel hengt sammen hver dag i flere uker nå uten at jeg har behøvd å kontakte henne en eneste gang. Hva er greia liksom? Hun henger jo ikke i nærheten av så mye med de andre vennenne sine, og jeg er vel neppe så underholdningsverdig at hun ikke klarer å gå en dag uten å treffe meg. Ingen andre blir hun sure på om jeg dropper en avtale som noen av vennene hun har kjent i flere år og vi har vært kjent et par måneder. Og nei hun er nok ikke forelsket i meg, når hun hadde sjansen dumpet hun meg. Hun avviser meg hvis jeg går over streken når det gjelder kroppskontakt osv. Blir ikke klok på dette her. Noen som har noe lesestoff jeg kan bruke til å bli bedre med jenter? Fordi hvis jeg følger instinktene mine så ender det like dårlig hver eneste gang. Eneste oppskriften som har fungert noe særlig for min del er å drikke meg ganske sørpe full, men tviler på at det er den beste akkurat. Jeg er ikke sånn veldig stygg, men har litt komplekser så har litt vanskligheter med å gå bort til ei ukjent jente jeg finner atraktiv å legge ann på henne, jeg kan i bestefall ta insiativ til et vennskap hvis det faller naturlig. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Begynn å ta på jentene du vil ha. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Det første du skal få printet inn i hjernebarken er: Oppfører du deg som en venn, så blir du en venn. Jeg slet veldig med det samme selv, og problemet var rett og slett at jeg ikke viste nok intensjoner fra dag 1. Jeg begynnte med å bli vennen dems, noe som endte med at jeg ble nettopp blivende som vennen dems. Det er viktig å tørre å ta sjangsene, og tørre å ta på dem fra første dag. Det er ufattelig skummelt de første gangene, men du skal fort se på suksessen det medfører. Det er akkurat det som skjer når man blir "sørpe full". Man blir ikke redd for å ta på jenter, man blir ikke redd for å flørte med jenter, og man går inn i en litt sånn gi-f**n-modus. Det er dette du må lære deg til. Gi litt f**n og ikke tenke for mye på utfallet. Får du et avslag, så er det ikke så ille som hjernen din prøver å overtale deg til. Og eneste måten å lære seg dette, så det ikke blir så skummelt, er å hoppe i det. Ta sjangsene som trengs, og tørr å prøve deg. I aller værste fall vil du få en erfaring av det, og da har du kommet deg et skritt nærmere der du vil være. Så det er en 100% sikker win-win situasjon. Ellers kan jeg anbefale deg å lese boken "Kroppspråk" av Allan Pease (tror det var det han het) så du kan lese kroppspråket til en kvinne, og bli sikrere på dine muligheter når du prøver deg. lykke til! Lenke til kommentar
Alvorlig Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Trådstarter: Jeg har hatt et IDENTISK problem som deg før i tiden. Vi rotet en gang, og det ødela hele vennskapet. Mye pga. felles venner og at jeg hadde en veldig innpåsliten eks det tidspunktet. Regner med du bør høre på de ovenfor her - veldig bra tips! Jeg har også lest "Kroppsspråk" av Allan Pease. Og så kan du eventuelt studere litt NLP, men ikke bli helt obsessed på det. Noen lever seg sånn inn i det at det blir helt unaturlig og overanstrengt atferd. Men berøring og kroppskontakt er nok en bra ting å allerede "integrere" i startfasen av kjennskapet og vennskapet. Det er vel alt jeg har å si. Lenke til kommentar
Gjest Udugelig Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Men f.eks ei jente jeg har møtt på fest to ganger, begge gangene har det blitt litt roting, jeg har begge gangene blitt så full at jeg ikke husker særlig. Uansett så tenkte jeg ikke så mye over henne, men la henne til på facebook. Hun tok kontakt med meg, spurte om jeg ville være med å spise med henne og noen venner, hun ville bli kjent utenom fylla også hehe . Jeg sa at det kunne vi gjerne og hun fikk nummeret mitt og skulle sende meg melding dagen etter. Det skjedde jo ikke. Jeg snakket med henne dagen etter igjen på face og spurte om det ikke ble noe av dagen før og da sa hun at det gjorde det ikke. Hun ville at jeg skulle komme på besøk til henne der hun går på skole(hun er hjemme bare i helger av og til) men sa jeg synes det var litt langt. Hun spurte da om vi skulle dra ut sammen til helga fordi da skulle hun hjem sa henne. Men igjen hørte jeg ikke en dritt når dagen kom, og hun har ikke vært pålogga siden. Jeg tenker jo at hun ikke er særlig intressert, hadde jo ikke kostet henne så mye å sende en melding. De jentene jeg har havnet i vennesonen med har det ikke alltid vært bare et vanlig vennskap i starten, er flere jeg har rotet med, hatt sex med som senere bare vil være venner, eller "ikke klar for noe forhold". Men jeg er liksom litt sånn at i edru tilstand at når jeg er på gli med ei jente og hun flørter endel med meg så reagerer jeg positivt på flørtingen hennes, men jeg oppfører meg mer som en venn tilbake, kanskje de går lei? Det intrykket jeg har av jenter er at når de får interesse får en gutt så kjører de ganske bestemt mot det dem vil, kanskje med unntak av de usikkre, men usikkre jenter synes jeg er ganske turnoff uansett så.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå