Gå til innhold

MW2 Sniper tråden - spots og andre tips


Hvilket våpen foretrekker dere?  

234 stemmer

  1. 1. Bare for moro skyld - hvilken sniksytter rifle foretrekker du?

    • CheyTac Intervention
      120
    • Barrett .50 cal
      74
    • WA2000
      15
    • M21 EBR
      30


Anbefalte innlegg

Hvis du leser tråder på internett og ser stats charts, ville du visst at ingame statsa er helt feil. Fks. vil den ha det at m16 er mye kraftigere enn Famasen, mens alle vet at begge to dreper på ett burst uansett, og er like kraftige.

 

Det har blitt nevnt utallige ganger at alle sniper riflene er akkurat like nøyaktige og har lik range, men ikke alle ser ut til å oppfatte dette =)

 

Realoadingen går da mye raksere på barret, siden intervention er blot-action. Hvordan kan en semi-automatisk sniper være tregere? Er ikke logisk i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du leser tråder på internett og ser stats charts, ville du visst at ingame statsa er helt feil. Fks. vil den ha det at m16 er mye kraftigere enn Famasen, mens alle vet at begge to dreper på ett burst uansett, og er like kraftige.

 

Det har blitt nevnt utallige ganger at alle sniper riflene er akkurat like nøyaktige og har lik range, men ikke alle ser ut til å oppfatte dette =)

 

Realoadingen går da mye raksere på barret, siden intervention er blot-action. Hvordan kan en semi-automatisk sniper være tregere? Er ikke logisk i det hele tatt.

 

Velger heller å stole på de som faktisk har laget spillet, enn diverse sider på internett.

 

Og det tar omtrent like lang tid for Intervension og Barret til å skyte kule nummer to mot motstanderen, siden rekylen gjør at du må styre siktet tilbake igjen. Og under denne rekylen så har man rukket og lade Intervension. Derfor er de like trege/raske begge to.

Endret av Zebraskin
Lenke til kommentar

Ikke stol på in-game weapon charts. De stemmer ikke. MW2 har blitt hacket, og da har folk fått tilgang på nøyaktig hvor mye damage hvert eneste våpen har. Da ser man at våpen som ser forskjellige ut in-game faktisk har identisk damage.

 

I spoiler er et sitat fra http://forums.modernwarfare247.com/index.p...-bullet-damage/ Er ikke nødvendig å lese hele sitatet, du ser i starten hva som blir sagt om in-game weapon charts.

 

It has been proven, for quite a long time, that in-game weapon charts are dirty, dirty liers. Example: Call of Duty 4 weapon charts. Each different and unique - and when the game code was cracked, it was found that weapons with wildly different bars were virtually identical. The M4 and the G36 had the exact same numbers, with the only differences being gun handling between the two. All weapons in a specific subtype have identical ranges, and damages ranging from 50 to 20, depending on type of weapon and the range of the hit.

 

Another example. Equipping an ACOG sight to a weapon improves its Range bar, leading one to believe that the weapon's range, or at least its damage retention over range, has been increased. Incorrect. ACOG sights do absolutely nothing to a weapon's bullet numbers. Instead, it modifies the shooter's interface to provide for a magnified shot, which is the preference of some shooters for distance shots.

 

A third example. FMJ Rounds in Modern Warfare 2 are listed to offer a small but potentially helpful damage increase to weapons which employ them. Incorrect. FMJ Rounds increase the penetration ability of the equipped weapon, not the weapon's damage numbers. This results in a marked decrease in damage reduction when firing through material, a fact which, when combined with impressive FMJ noises, make the weapon feel more powerful.

 

That is all the in-game stat bars are - the weapon's feel, as determined by Infinity Ward. Adding FMJ rounds makes the weapon feelstronger (or feel useless, if you're like me and hate firing penetration shots), adding an ACOG makes the weapon feel like it has longer range, adding a camouflage makes the weapon feel more badass. Relatively few attachments actually add concrete bonus or penalties to a weapon. This is confirmed from previous games to be the way Infinity Ward operates. Did Deep Impact add bullet damage to the weapon in the last game? Not at all. Why should Deep Impact - which is what FMJ Rounds are - add bullet damage in this game? If it does, it's a glitch or Easter egg, such as the ridiculous 40COG nonsense from 4, and will only apply to a very few select weapons.

 

As for Cory being a retard...perhaps a bit harsh. He is simply someone who believes strongly in his position, as I do. The fact that he believes incorrectly has no bearing on his intelligence level, though I feel it necessary to point out, Cory, that extensive private match testing within my own circle of friends, many of whom are snipers who were very keenly interested in the applications of suppressors to the weapon type, has shown that Full Metal jacket rounds do not affect killshot numbers with any given sniper rifle, silenced or otherwise, and similarly correspond with posted damage charts. A silenced Intervention with Stopping Power will kill in one headshot regardless of the presence of full metal jacket rounds. What it won't do is kill two people in the head with a single round - the bullet ends the first player's life but leaves the second red-screened if FMJ rounds are not in effect, while the use of a suppressor and FMJ rounds alongside Stopping Power allowed for a double header, while a suppressed FMJ round fired through one player's head into another player's torso proved inconclusive - likely hitbox issues with idle character motions and the inability of the snipers involved to stop arguing over whether their shot hit the second player's chest or stomach. Circumstantial proof of the effect of FMJ rounds on a sniper rifle, but a telling note to the ridiculous number of high-caliber rifle rounds that were lodged in my cranium, and the craniums and torso cavities of several others, in the search for answers.

 

 

Intervention er ikke mer nøyaktig, i beste fall er den like nøyaktig som Barrett. Alle sniperne treffer akkurat der du sikter, slik sett er de akkurat like nøyaktige. De har derimot forskjellig sway, som er den bevegelsen våpenet har når du scoper inn. Jeg husker ikke hvor jeg så det i skrivende stund, det var en side med detaljert info om alle snipers. Intervention er faktisk den sniperen med mest sway. Det gjør den ikke mer unøyaktig, men kanskje hakket vanskeligere å bruke. Holder man pusten da man scoper er det ingen forskjell.

 

Min erfaring er også at det tar omtrent like lang tid mellom skuddene på Barrett og Intervention, hvis du faktisk skal sikte litt. Intervention må lade mellom skuddene, men den tiden det tar er omtrent like lang tid som Barrett bruker på å roe seg ned fra den kraftige rekylen.

Lenke til kommentar
Hmm... Hvorfor i all verden er skaperne av MW2 så skutt i hodet at de legger ut feilaktig informasjon? Wtf liksom.

Haha, fail :D:p Kanskje på tide å høre på det jeg har å si.

Tingen med intervention er at rekylen er random. Av og til er den høyere enn barret, av og til mye mindre.

 

Men for all del; bruk et dårlige våpen og du føler det basser best for deg.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar

Barrett er ikke å synke lavt nødvendigvis, men siden den har spray muligheter, kreves det litt mindre å drepe med den enn med Intervention f.eks.

Jeg har prøvd Barrett 3. gangen jeg gikk Prestige, men fant ut at Intervention er og blir min faste følgesvenn når jeg spiller snikskytter. Har 3 oppsett med Intervention, hhv FMJ, Thermal og ACOG.

Lenke til kommentar

4 av 6 classes er sniper no..

 

Interv. SnD; Intervention med HBS og FMJ/Thermal, Bling Pro, SP Pro, Nina Pro

Intervention Core; Intervention med Extended Mags/Silencer, Slight of Hand Pro, Cold Blooded og Ninja Pro

Intervention FMJ; Intervention med FMJ, Slight of Hand Pro, SP Pro, Steady Aim Pro

Thermal; Intervention Thermal og resten er som den vanlige classen

 

SnD classen blir ofte bytta etter kva bane det er ;)Grunnen til at eg ikkje har silencer i Core-classen, er at eg synst silencer er stygt på Intervention. Får ikkje den lyden eg vil ha !:p Men tek den ibruk av og til, på f.eks Estate og Wasteland..

Lenke til kommentar

FMJ øker IKKE skaden på våpen, contrary to popular belief. FMJ reduserer damage loss ved bullet penetration, ikke noe mer. FMJ er kun gunstig på kart som Scrapyard og Terminal hvor det er mye tynne vegger å skyte gjennom.

 

Videre er Intervention også strengt tatt en MØR med sin .454-cartridge. (Barrett er .50)

 

Nå stiller jeg forøvrig også spørsmål ved å bruke ting som Javelin, AT-4 og RPG mot foot-mobiles, men mulig det er bare jeg som bryr meg om div FN-resolusjoner.

Lenke til kommentar

Pratar folk om PC eller? Har ikkje tenkt over det,, men når ein seier det; Får ikkje mykje til killstreak med sniper lenger. Men samtidig, so har eg spelt ein del med Cold Blooded..

 

Skal teste i morgon :p Men rart visst den skulle blitt nerfa, både den og Barrett skulle blitt bedre. For det er snipera som hadde sprengt syndt eit menneske..

Lenke til kommentar

Jeg stiller spørsmål ved Barretts tilstedeværelse i mw2, det er jo en MØR.( materiellødleggelsesrifle) og det er jo ikke mye materiell og ødelegge i cod.

 

Hvis du tenker deg om to ganger er selvfølgelig MØR (materiell ødeleggelses rifle) det politisk riktige navnet på et slikt våpen i Norge, man snakker ikke om sniper rifler eller andre "rambo" navn som kan gi negative assosiasjoner til slike våpen, da er i så måte materiell mye bedre å ødelegge enn et menneskeliv.

 

Så ja, Barrett er en reinspikka rambo sniper rifle som ikke kun brukes til å ødelegge materiell.

Endret av bas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...