Gå til innhold

MW2 Sniper tråden - spots og andre tips


Hvilket våpen foretrekker dere?  

234 stemmer

  1. 1. Bare for moro skyld - hvilken sniksytter rifle foretrekker du?

    • CheyTac Intervention
      120
    • Barrett .50 cal
      74
    • WA2000
      15
    • M21 EBR
      30


Anbefalte innlegg

Hvis folk ønsker å traine med sniper anbefaler jeg å joine en group på steam som heter: "(MW2) Sniper lobby". Er for folk som ønsker å spille med andre liksesinnede og lage sniper lobbies for practice:)

 

http://steamcommunity.com/groups/sniper-lobby

bump :)

 

Prøver å få i gang et sniper community

Joiner seinere i dag, for sniping er litt mer morsomt enn resten av spillet ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har begynt å spille med sniper etter jeg fikk meg ny data, og det blir faktisk bare gøyere og gøyere!

 

Spiller kun HarCore slik at jeg slipper og skyte en i nakken med FMJ og likevel ikke drepe han, når jeg bruker min 50 calibers rifle, nok om det :thumbdown:

 

 

Syns ikke det er så vanvittig mange gode tips i denne tråden, er vel kanskje mest prega av generell snakk ? Har dog lært noen nye sniper spots ved å se filmene dere har posta, takker for det!

 

Hva er opsettet til folk her?

 

Personlig spiller jeg allitd med intervention og silencer som pri, og M93 Raffica med FMJ som sec..

 

Silencer er jo gull verdt pga at en ikke blir oppdaga, og M93 med FMJ stopper det meste på kort hold, så lenge man treffer!

Lenke til kommentar

Han bruker jo silencer. Da dør de ikke fullt så ofte av ett skudd.

Hvilke tips er det du er ute etter? Sikt på en person og trykk venstre museknapp. Stort mye mer enn det er det ikke å si.

 

Prøvde for variasjonen sin skyld Barretten igår og ble overrasket over hvor god den føltes. Tror jeg må begynne å spille med den fremover. Debuterte med en 45-10 runde på Afghan der jeg traff på absolutt alt.

Lenke til kommentar

Angående oppsett mener jeg det bare er ett oppsett som virkelig funker:

 

Intervention FMJ, eventuelt Barrett FMJ, men personlig synes jeg Intervention er mye bedre. FMJ fordi man da kan drepe folk gjennom vegger, også gjennom bunker vegger på Afghan faktisk.

Random secondary med random attachment. Har ikke mye å si. Personlig foretrekker jeg G18 akimbo eller PP2000 FMJ/Holographic.

 

Smoke grenade - fint om man trenger å komme seg unna eller skjerme seg for bestemte vinkler når man løper rundt

Tactical Insertion/Claymore - TI er fint om man f.eks. har kommet seg opp på taket på Highrise. Da vil man ikke bli drept uten å ha lagt ut flare. Claymore er fin dersom man sniper på et lett tilgjengelig sted.

 

Sleight of Hand Pro - Rask aim og reload er uvurderlig. Uten denne perken kan man ikke quick scope på lange avstander.

Cold-blooded Pro - Usynlig for Harriers, Attack Helicopter, Pave Low, Predator Missile og for UAV. Med Pro versjonen får du heller ikke noe navn eller crosshair over deg når en fiende sveiper siktet sitt forbi deg. Har du ikke denne perken, vil du før eller senere bli drept (antagelig mange ganger) og få ødelagt killstreak på killstreak.

Steady Aim Pro/Ninja - Steady Aim er fin for å kunne holde pusten lengre på langdistanseskudd som trenger finsikting. Ninja gjør deg usynlig for Heartbeat sensors. Skal man være usynlig, drit i silencer, men gå heller Cold-blooded + Ninja imo.

Lenke til kommentar

Mitt favorittoppsett er;

Intervention med FMJ

PP2000 Red Dot.

 

Flash/Smooke

Semtex (Dreper ofte mange folk med den)

 

Slight of Hand Pro/Bling Pro med FMJ og Heartbeat. Og Red Dot og silencer på PP2000.

SP Pro/Cold Blooded Pro

Steady Aim/Ninja Pro

 

Ja. Her ser du vanlige oppsettet og SnD oppsettet !:) Går supert!

Og killstreak er Predator-Harrier-Pave Lowe.

 

Vil sei at dessa oppsetta er perfekte for meg. For på SnD er du nærmast usynleg, veldig vanskelig å finne deg når du er heilt stille, ikkje på hearbeat, ingen UAV. Og det er gull verdt for meg når eg ganske ofte blir Last Alive der. Og får også masse kills med det.

 

Som vanleg er det vel omtrent standard. One Shot Kill kvar gang.

Lenke til kommentar
Angående oppsett mener jeg det bare er ett oppsett som virkelig funker:

 

Intervention FMJ, eventuelt Barrett FMJ, men personlig synes jeg Intervention er mye bedre. FMJ fordi man da kan drepe folk gjennom vegger, også gjennom bunker vegger på Afghan faktisk.

Random secondary med random attachment. Har ikke mye å si. Personlig foretrekker jeg G18 akimbo eller PP2000 FMJ/Holographic.

 

Smoke grenade - fint om man trenger å komme seg unna eller skjerme seg for bestemte vinkler når man løper rundt

Tactical Insertion/Claymore - TI er fint om man f.eks. har kommet seg opp på taket på Highrise. Da vil man ikke bli drept uten å ha lagt ut flare. Claymore er fin dersom man sniper på et lett tilgjengelig sted.

 

Sleight of Hand Pro - Rask aim og reload er uvurderlig. Uten denne perken kan man ikke quick scope på lange avstander.

Cold-blooded Pro - Usynlig for Harriers, Attack Helicopter, Pave Low, Predator Missile og for UAV. Med Pro versjonen får du heller ikke noe navn eller crosshair over deg når en fiende sveiper siktet sitt forbi deg. Har du ikke denne perken, vil du før eller senere bli drept (antagelig mange ganger) og få ødelagt killstreak på killstreak.

Steady Aim Pro/Ninja - Steady Aim er fin for å kunne holde pusten lengre på langdistanseskudd som trenger finsikting. Ninja gjør deg usynlig for Heartbeat sensors. Skal man være usynlig, drit i silencer, men gå heller Cold-blooded + Ninja imo.

Uten Stopping Power på Intervention og barret, kreves det da ikke to skudd for å drepe, med mindre det er headshot?

 

Hvorfor ikke heller ta wa2000 med silencer som dreper på to skudd den og?

 

Min mening er at FMJ er bortkastet på en sniper, da det er skjelden man skyter igjennom vegger og treffer. Ville heller brukt Heartbeat, som faktisk kan være veldig nyttig om noen nærmer seg.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar

Quote: Min mening er at FMJ er bortkastet på en sniper, da det er skjelden man skyter igjennom vegger og treffer. Ville heller brukt Heartbeat, som faktisk kan være veldig nyttig om noen nærmer seg.

 

Ikke glem at heartbeatsensoren også avgir et lite pip som fienden også kan høre da. Og om fienden har sitrep PRO kan han høre pipene på en goood avstand.

Lenke til kommentar

Noen som har lyst til å elementære snipertips? Har gått første prestige nå, og i den anledningen prøver jeg å teste ut alle våpen (I non-prestige holdt jeg meg bare til assualt rifles). Har prøvd Intervention flere ganger, men sliter med å håndtere den, føler at jeg treffer fiendene, men ikke får kills, samme med Barretten. Så snipere, hva er trikset, hemmelighetene?

Lenke til kommentar
Noen som har lyst til å elementære snipertips? Har gått første prestige nå, og i den anledningen prøver jeg å teste ut alle våpen (I non-prestige holdt jeg meg bare til assualt rifles). Har prøvd Intervention flere ganger, men sliter med å håndtere den, føler at jeg treffer fiendene, men ikke får kills, samme med Barretten. Så snipere, hva er trikset, hemmelighetene?

Stopping power + FMJ gir one hit kill hvis du treffer overkroppen eller hodet, og hvor ofte er det du sikter på beina? ;)

 

Et godt tips er å ikke bruke "hold pusten" knappen før du skal skyte. ikke stå og hold den inne og vokt over terrenget, men lær å bruke øynene til å tyde bevegelser som er minimale. Og lær deg å bruke terrenget til din fordel. Sørg for å alltid stå med deler av kroppen tildekt. Ikke løp rundt som en hodeløs kylling uten å se deg for rundt hjørner og busker. Prøv så godt det lar seg gjøre å stå på steder ingen forventer at det står noen. Bruk overraskelsesmomentet for alt det er verdt :)

 

Edit: Glemte å legge til at perk1 BØR være sleight of hand PRO, for da zoomer du inn dobbelt så fort, som ofte er avgjørende for et kill /death

Endret av branick
Lenke til kommentar

Jeg er uenig der, for mange steder så vil du jo ikke se fienden så godt fordi han er i dekning bak noen tønner eller sandsekker, og da er FMJ der akkurat for å gjøre han like sårbar som om han stod ute på et jorde dekket av luft :) Thermal gjør også at siktet går saktere enn vanlig, men det har du sikkert merket allerede?

Lenke til kommentar
Ja, men som sagt bruker ikke jeg thermal. Mange som liker det da.

 

Men ærlig talt, hvor ofte har en bruk for fmj? Jeg kan kun prate for meg selv, men, det er ytterset sjeldent jeg egentlig støter på situasjoner hvor jeg skulle likt å ha fmj attached.

Afghan: bunkersene ved A og B, kan du skyte gjennom veggene med og få one shot kills med FMJ. De tønnene ved B flagget kan skytes gjennom. Skyte gjennom flydeler.

 

Estate: Alle vegger kan skytes gjennom, spesiellt nyttig når man beskyter huset ved A, eller for å rense ut overetasjen på huset ved B & C.

 

Underpass: Alle vegger kan skytes gjennom og få one shot kills så lenge du vet hvor han er bak veggen. Erfaring lærer deg hvor folk sitter som regel. Gud veit hvor mange ganger folk har sagt wallhack til meg pga FMJ kulene mine:P

 

Wasteland: Thermal er bedre her.

 

Highrise: Perfekt bane til FMJ. Alle ting som vinduer, skillevegger osv byr ikke på noe beskyttelse for de som gjemmer seg bak det lenger, men mer viktig er å skyte gjennom murveggene ved B for å ta de som gjemmer seg der.

 

And so on. Jeg finner det ihvertfall veldig nyttig med FMJ men her er det hver sin smak :) Det vi kan være veldig enige om er at stopping power og sleight of hand er et must.

Lenke til kommentar

Jeg fatter ikke hvorfor folk ikke skjønner at Cold-Blooded (Pro) er mye bedre enn stopping power til en sniper klasse...For det første, gjør Cold-blooded Pro at fienden ikke får opp noe rødt navn eller crosshair når de sveiper over deg med siktet sitt. Bra? Nei, utrolig bra!

Du kommer til å bli voldtatt av harriers, attack helicopters, pave lows og predator missiles gang på gang på gang på gang på gang om du velger å bruke Stopping Power. Og hva skjer om man blir drept? Jo, killstreak resettes og man får dårligere stats. Dessuten er det UTROLIG plagsomt å hele tiden måtte ta hensyn til ovennevnte luftvåpen.

Det er her FMJ kommer inn i bildet. FMJ gir mer kraft til våpenet, og man trenger ikke på langt nær Stopping Power ELLER FMJ for å drepe med ett skudd. Alt handler om sikting, men FMJ er grei å ha på absolutt alle baner, fordi det gir muligheten til å drepe gjennom vegger eller lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...