Gå til innhold

MW2 Sniper tråden - spots og andre tips


Hvilket våpen foretrekker dere?  

234 stemmer

  1. 1. Bare for moro skyld - hvilken sniksytter rifle foretrekker du?

    • CheyTac Intervention
      120
    • Barrett .50 cal
      74
    • WA2000
      15
    • M21 EBR
      30


Anbefalte innlegg

Jaok. Får prøve å sjekke i 3rd person.

Men jeg får vel den ikke på annet enn vinterbaner?

 

Er blitt veldig glad i Intervention. Liker lyden, og effektiviteten den har. Utrolig treffsikker. Headshot face-2-face fra 0,5 meter er fantastisk, spesielt når den du tar i closecombat har assultrifle. Quickscoping kommer naturlig når du blir vant til det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Btw, dette er helt offtopic egentlig, men er det noen som vet om en "greit" måte å få gratis Fraps fullversjon? Jeg synes de fleste tutorial filmene der ute er ganske dårlige, så i mange tilfeller skulle jeg ønske jeg heller kunne linke til noen filmer jeg har laget selv, for eksempel på Highrise, Afghan og Estate er det mange gode sniper spots som beskrives mye bedre med bilder enn ord :p

Ulempen med fraps uregistrert, er at det også er maks 30 sek opptak per fil, og hver fil blir på 6-700 MB >.<

 

Edit: Skiftet forum nick til "Exsecror". Mitt gamle var "AMD 4ever!", men endelig fikk jeg greie på hvordan jeg bytter navn. Har hatt et utrolig teit navn i mange år nå :p

Du kan bruke alternativet wegame som er gratis og lar deg filme i "HD" :) Den trekker også mindre effekt fra maskinen så du får fortsatt fin FPS

Lenke til kommentar

Hvilken sniper er best? Jeg liker WA2000 pga fire raten, men føler den mangler kraft.

 

Hva slags perks bruker dere?

 

Scavanger, cold-blood og ninja?

 

Hva med equipment, claymore eller tacky? Liker best claymore, da jeg kan plassere den uten for en dør og "høre" når noe kommer, og om heldig; ta ut den jævelen. Da er det greit med scavanger, da jeg bare får meg en ny claymore.

 

Fortell litt om deres setup.

Endret av bantexkaa87
Lenke til kommentar

Når eg ikkje er sniper (som eg vanligvis ikkje er) så har eg nå starta å bruke SiteRep som perk nummer 3.

Dette er ein undervurdert perk som gjer det lett å både finne og å ta ut fientlige snipere og eventuelle campere.

Om ein sniper plasserer ei claymore i døråpninga så ser du den på lang lang vei med SiteRep og når du ser kva dør den beskytter så veit du også i dei fleste tilfellene at sniperen då hovedsaklig held kun auge med den andre inngangen.

Lenke til kommentar

Jeg bruker mest Intervention nå for tiden, brukte mest Barrett før. På begge bruker jeg;

 

FMJ

Sleight of Hand Pro

Stopping Power Pro

Steady Aim Pro/Ninja Pro

Flash/Stun

Frag/Semtex

PP2000/TMP

 

Jeg liker Sleight of Hand svært godt, fordi da scoper jeg mye, mye fortere, og rask reloading er kjekt, spesielt de gangene jeg bruker secondary weapons. Stopping Power fordi da dreper jeg på et skudd også i magen. Steady Aim/Ninja er fordi jeg føler de hjelper meg mest, men det hender i blant at jeg bruker commando og. Jeg liker ikke å holde meg på et sted som sniper, liker å bevege meg mye, og quickscope. Det er derfor jeg har Sleight of Hand og Stopping Power. Møter jeg plutselig en på mid/close range er det ikke så ofte jeg får mulighet til å skyte to ganger, dermed er det greit at jeg dreper på et skudd, så sant jeg ikke treffer dem i armer og bein.

Lenke til kommentar
Når eg ikkje er sniper (som eg vanligvis ikkje er) så har eg nå starta å bruke SiteRep som perk nummer 3.

Dette er ein undervurdert perk som gjer det lett å både finne og å ta ut fientlige snipere og eventuelle campere.

Om ein sniper plasserer ei claymore i døråpninga så ser du den på lang lang vei med SiteRep og når du ser kva dør den beskytter så veit du også i dei fleste tilfellene at sniperen då hovedsaklig held kun auge med den andre inngangen.

 

Da er det kanskje greit at du får vite at mange lager feller og ikke bruker de ved siden av seg;)

Slik som meg, som heller setter der ALLE går og da hører man det selv om det er langt unna.

 

Men er helt enig med deg, det er en undervurdert perk tror jeg.

Rett og slett for den er genial.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Hvilken sniper er best? Jeg liker WA2000 pga fire raten, men føler den mangler kraft.

 

Sett fra et rent spillperspektiv hvor lyd etc ikke spiller inn:

 

Standard med Stopping Power: Barrett .50Cal. Lik skade som Intervention, mindre rekyl/høyere firerate, 10skudd mag/30skudd start mot Interventions 5skudd mag/20skudd totalt. Nå vet jeg ikke noe om reload time / quickscope om det er noen forskjell, så det kan være en fordel for Intervention, men aldri testet dette selv, eller lest noe om det. Hvis du ikke vil bruke Barrett men vil bruke Stopping Power er Intervention eneste alternative.

 

Standard uten Stopping Power: WA2000. Like mange kulder i de forskjellige kropdsdelene for å drepe noen, men mindre rekyl enn Barrett og Intervention.

 

Hardcore: M21 EBR. Minst rekyl, like mange kuler for å drepe noen som de andre sniperne, like stort mag/totale kuler som Barrett. Alle Snipere kan i Hardcore brukes med Silencer uten at det andrer antall kuler du trenger for å drepe.

Lenke til kommentar

I mine øyne er det bare to måter å spille ordentlig sniper i MW2.

Valget er da mellom M200 Intervention eller Barret .50cal. Personlig er jeg ikke i tvil - Intervention er overlegen alle de andre riflene man kan velge mellom.

Stopping Power er IKKE nødvendig. Ett skudd med Intervention/Barret i hode eller bryst, og du har drept fienden med mindre du bruker Silencer, som IKKE bør brukes annet enn i Hardcore.

Nedenfor er oppsettet jeg vil oppfordre alle snikskyttere til å bruke. Uthevet tekst er de viktigste komponentene.

 

Oppsett:

Intervention FMJ, Standard Scope

PP2000 FMJ/Silencer

 

Sleight of Hand Pro

Cold-Blooded Pro

Steady Aim Pro/Scrambler/Ninja. Her ville jeg gått for Steady Aim Pro, rett og slett fordi man slipper å tenke på hvor lenge man kan holde pusten.

 

Equipment: Tactical Insertion/Claymore

Grenades: Smoke Grenade/Stun Grenade

Endret av Exsecror
Lenke til kommentar

Jeg er level 60 1. prestige nå, men jeg gleder meg faktisk til å begynne på neste prestige :)

Det som er kjipt å miste i mine øyne, er kamuflasjen jeg har opparbeidet på Intervention, Scar-H og ACR, men gleder meg til å tjene opp "Ghillie in the mist" challenges på nytt :)

Endret av Exsecror
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...