dj_vega Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Hei. Kjøpte for ca 1,5år siden en Compaq/Hp laptop til 5k. Denne har sålang vert på reprasjon 2 ganger. I stedet for å gå til elkjøp med pcen, gikk jeg rett til produsenten. 1. Gang rep: Touchpad problemer, Vifte dur, og et par andre småting. Alle feil ble meldt ifra og Infocare gjorde følgene: Tok recovery og byttet vifte - så sendt i retur. 2. gang rep: samme touchpad problemene, og et par andre små ting. infocare skrev at touchpaden ble byttet og pcen ble kjørt recovery på. Pcen ankom med helt lik touchpad med samme riper som før. Nå: Problemer med baklys på maskinen. Kan jeg da gå til elkjop med kviteringer for reprasjon og kreve å heve kjøpet? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Du kan ikke kreve heving av kjøp med bakgrunn i antall avhjelpsforsøk verkstedet har brukt for samme feil nei, siden den tredje feilen nå er ikke den samme som de foregående. Men, om du er heldig kan du kanskje få litt goodwill og kan heve kjøpet med grunnlag i at avhjelp ikke skal være til større ulempe for kunden. Ta kontakt med Elkjøp og hør med de, men eg ville ikke satset penger på det. Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Glemete å nevne at touchpaden fremdeles er rar. DVS: Den slutter plutselig å svare, og jeg må starte opp igjen driver/programmet tihørende touchpaden. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Vel, om du fortsatt opplever samme feilen med maskinen nå, etter 2 avhjelpsforsøk så kan du fremme et hevingskrav pga dette. Men verkstedet/butikken har krav på å få den inn til verksted for å bekrefte feilen og at den ikke skyldes feil fra din side. Om det da vise seg at det er en brukerfeil(software som lager problemer eller lignende) så vil de reparere skjermen(om det ikke skyldes brukerfeil), kanskje reparere touchpaden og så sende maskinen i retur. Og de at du nå sliter med skjermen i tillegg til touchpaden kan utløse en litt grundigere undersøkelse av maskinen, for å utelukke brukerfeil / ytre påvirkninger. Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Takker for svar. Jeg har sendt mail til HP da jeg har hatt veldig god kontakt med de fra dag 1. De sender en retur lapp per post og sier fra på forhånd om den blir gratis eller ei. Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Klarer ikke å redigere forrige innlegg så pøser på med litt ekstra informasjon. Pcen ble formatert for ikke lenge siden, men når jeg har komt hjem skal jeg ta backup av resterende filer på laptopen, og prøve å formatere den, for å utelukke at skjermen kødder pga programvare feil. Det er nesten som om den ikke vil slå på baklyset når etter den har vist windows greiene i oppstarten. Kan også nevne at den plutselig gikk i ventemodus helt plutselig. Jeg har altid hatt med meg laptopen i en HP ryggsekk, som skulle gi godt nok polsting etter min mening... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 (endret) Nja, det at det er en HP ryggsekk er ingen garanti for at det er tilstrekkelig polstring. Dvs, den vil nok være bra nok for normalt bruk og om du tar normale hensyn til maskinen, men ut over det er den ikke noe bedre polstret enn hva tilsvarende er i fra andre ryggsekkprodusenter. For mye bøker, feil plassering, gjenstander som ligger på uheldige steder, slag på svake punkter, press på ryggsekk osv er alle ting som kan skade maskinen(spesielt skjermen) om det skjer på uheldige punkter eller for mye. Og mye av dette er ting man ikke tenker på hele tiden. Endret 11. januar 2010 av nomore Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Etter nermere inspeksjon virker det ut som det er en sensor som er rar eller løs. Da når skjermen detter ut så kan jeg løfte opp pcen litt og så kommer den tilbake igjen... Den har ikke blitt dårlig behandlet... Synes det er rart at den ikke takkler vanlig bruk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Om du er villig til å godta et ombytte, så er HP ofte veldig greie å ha med å gjøre. Fikk selv byttet en 2 år gammel Pavillion til en langt bedre spesifisert modell for en stund siden, da med 3. gang forskjellige feil. Hadde ikke krav på annet enn å få den reparert en gang til, men HP gikk med på ombytte etter jeg sendte de en høflig mail og forklarte situasjonen. Lenke til kommentar
darket Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 hvilken mail bruker dere til dette? Jeg får somregel aldri svar.. Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Takk for svar. Holder for tiden på med en skolefilm greier, på ca 5min så skal leveres inn før jeg prøver å formatere den. Vis dette ikke virker så skal jeg sende den inn. Jeg tror det er noe løst innvendig som gjør at pcen tror at skjermen er igjenlukket. Samtidig merker jeg at ofte når jeg trykker på linker kommer det opp 2stykk istedet for en fane... [email protected]<- Bruker denne =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå