Gå til innhold

Hjemmeautomasjon - Hva er det og hvorfor skulle jeg bry meg? (Automasjonskaféen)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei

 

vet noen om jeg kan bruke en GC-RG1 IR receiver og koble den direkte til en jack port på Global Cache GC100-12? eller må jeg Koble den til en com port ved hjelp av GC-IRE IR Extender.

 

her er link til ir extender. http://www.kontorutstyr.com/PartDetail.aspx?q=p:4156750;c:36178

 

vil gjærne ha den enkleste måten å få brukt logitech harmony one med Global Cache GC100-12.

 

så hadde det vært topp å hatt en ir receiver som passer til Global Cache GC100-12. og Global Cache ip2ir. vis jeg går til innkjøp av en clobal cache ip2ir senere.

 

og går det ann å bruke andre ir emittere fra andre marker eller må det være fra global cache?

Lenke til kommentar

Må si at hstouch går fryktelig tregt på mobilen, er det flere som opplever dette?

Går tregt når jeg kobler opp lokalt med wifi også.

Tenkte at det var mine egne sider som begynte å bli store og trege.

Men når jeg prøver noen av standard oppsettet som følger med, går det like tregt med disse.

Er det noen jeg gjør feil eller er det bare så tregt? Vil si at den nesten er ubrukelig.

Har en samsung galaxy3...

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar

Er det noen muligheter til å få HSTouch til å vise æåø?

Tenker da på når man vil vise navnet til en device som heter f.eks Garasje dør.

Det som er litt rart er at den viser "ø" hvis jeg bruker windows client, når den vises fra ipaden viser den ikke "ø", men "AY"

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar

Sjekk character encoding i html-flen den genererer. Alle som ikke bruker UTF8 til alt på web (og har gjort det de siste fem årene)er en udugelig sopp, men det er dessverre noen av dem. En overraskende vanlig fel er at html-dokumentet sier at det er UTF8-mens det *egentlig* inneholder ISO-85...-tegn. Da vil det kun vises rett på Windows med IE (eller hvordan det nå var).

Lenke til kommentar

noen som vet om et program som greier å fange opp ir hex coden fra hvilken som helst usb ir receiver til pc?

Girder?

 

fant ikke usb ir receiveren med girder .

har en iMon Soundgraph ir reciver og en multimedia master usb ir reciver. som bruker vanlige ir kontroller. og regner med at det burde gå ann å bruke en av de.

Lenke til kommentar

hei

jeg har fått skafett meg en global cache GC-100-12 men finner den ikke med ultraGCIR plugin i homeseer eller med global cache iHelp.

 

jeg vet ip adressen til GC-100-12 å kommer inn på den i explorer men ingen andre steder. Vet at det er gammel firmware på den 2.0.8-12r2.

 

er det mulig at det er firmwaren som er grunden. har prøvd å skru av firewallen på pcen men dette gjalp ikke. Eller er GC-100-12 blitt for gammel?

Lenke til kommentar

hei

jeg har fått skafett meg en global cache GC-100-12 men finner den ikke med ultraGCIR plugin i homeseer eller med global cache iHelp.

 

jeg vet ip adressen til GC-100-12 å kommer inn på den i explorer men ingen andre steder. Vet at det er gammel firmware på den 2.0.8-12r2.

 

er det mulig at det er firmwaren som er grunden. har prøvd å skru av firewallen på pcen men dette gjalp ikke. Eller er GC-100-12 blitt for gammel?

GC-100 enheter er fint støttet, jeg bruker en GC-100-6 selv. Jeg vet ikke firmware versjonen på den akkurat i øyeblikket, men det kan jeg finne ut.

 

Det enkleste er å spørre i UltraGCIR-forumet hos HomeSeer, men jeg vil tro at hvis iHelp ikke finner den så har du et problem...

Lenke til kommentar

ok fant dette på forumet http://board.homeseer.com/showthread.php?p=967479 så ser ut som om de gamle firmware versjonene ikke sender beacon message og blir da ikke opdaget av ultraGCIR plugin.

 

så løsningen er å oppdatere firmwaren men da må den sendes inn til global cache å med frakt prisen i norge så trur jeg ikke at det er vært det :hm: .

 

men sert ut som om det er et håp i den orginale Global Cache GC100/iTach Plug-In som jeg kan føre inn ip adressen manuelt men vet ikke om det funker der heller.

 

så for vel heller gå til inkjøp av en Global Cache ip2ir senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...