Gå til innhold

Hjemmeautomasjon - Hva er det og hvorfor skulle jeg bry meg? (Automasjonskaféen)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror ikke HStouch støtter multitouch, men det hadde vært stilig! Dimming med pinch var en god idé. :)

 

WAF er viktig, ellers kan du risikere at systemet fort ryker ut igjen... ;)

 

Takk for responsen Moskus.

 

Vet du noe om ny versjon av HS Touch? Oppløsningen er vel neppe optimalisert for de nye dingsene, enten det er i-apple eller googles.

Lenke til kommentar

Nå ble jeg også interessert... Hvilken type bruker du? :) Det er jo ganske mange kameraer på den sjappa der. DX.com, som de holder på å bli til nå.

Jeg bruker ganske mange forskjellige kameraer, så det går fint. ;)

Har ingen utendørs WiFi-kameraer, kun vanlige analoge til utendørsbruk. Innendørs har jeg både små analoge kameraer og motoriserte WiFi-kameraer (DX hadde supersalg her i sommer, så jeg hamstret litt da.)

 

 

Vet du noe om ny versjon av HS Touch? Oppløsningen er vel neppe optimalisert for de nye dingsene, enten det er i-apple eller googles.

Nei, vet lite om det der. HomeSeer-teamet er i full sving med HomeSeer 3, så de har nok hendene fulle med det...

Lenke til kommentar

Greit, takk! Og jeg tror ikke jeg vil anbefale noen å bryte seg inn hos deg hvis de ikke har lyst til å komme på reality-tv på YouTube! ;) Jeg har et motorisert WiFi-kamera som egentlig er beregnet på innendørsbruk, men jeg skal prøve å henge det opp inntil veggen under et tak som stikker en halvmeter ut og teipe rundt strømplugg og andre hull, så får vi se om det holder noen år. :)

Lenke til kommentar

Greit, takk! Og jeg tror ikke jeg vil anbefale noen å bryte seg inn hos deg hvis de ikke har lyst til å komme på reality-tv på YouTube! ;) Jeg har et motorisert WiFi-kamera som egentlig er beregnet på innendørsbruk, men jeg skal prøve å henge det opp inntil veggen under et tak som stikker en halvmeter ut og teipe rundt strømplugg og andre hull, så får vi se om det holder noen år. :)

Har grei kontroll på det som skjer inne og ute, ja. Det er mest til enkelt bruk, som se hvem som står foran inngangsdøra, kamera over sengen til vesle-jenta for å se om hun sover eller ikke, etc. Men skulle det komme uvedkommende på besøk, så har jeg full kontroll på dem og. ;)

 

Skulle tatt en "The Big Bang Theory" og hatt et

. :p

 

Nå koster jo ikke et WiFi-kamera til utendørsbruk så veldig mye hos DX.com, og det en kollega av meg har prøvd fungerer utmerket. Ville heller satse på det enn å prøve å gjøre et innekamera vanntett i et land der det like greit kan regne vertikalt som horisontalt... ;)

Lenke til kommentar

Har du snakket med Datatilsynet om tillatelse til å overvåke ungen? Kanskje hun ikke liker det! ;)

Det er fremdeles mange, mange år til hun blir myndig. Dessuten vet vi jo at hun liker at mamma og pappa er på alerten. ;)

 

 

Jeg får tenke litt, kanskje jeg får tak i noe brukbart til utendørs. Ulempen er jo momsen og alt det.

Det er jo lov å ha flaks, men man kan ikke regne med det...

Lenke til kommentar

Har nå fått noen Marmitek DS90 Dør sensorer, men klarer ikke å installere disse heller.

For det første finner jeg ikke sensoren under input.dev når jeg prøver og add`e den. Har da trykket i 4 sec på ds90 slik at den sender ut kode.

 

Når jeg prøver å add`e den under Security får jeg opp noe greier.

Når jeg registrer ds90 her får jeg opp 6 punkter i device listen.

Sensor Display

Alarm panel state

Alarm panel status

Alarm panel display

Alarm panel control

Alarm panel unlock

og til sist Dør sensor(det er navnet jeg har klat den)

 

Men når jeg aktiverer dørsensoren(tar magneten fra hoved-delen) forsvinner dørsensoren fra device listen min???

 

Vet ikke hva det er med meg og dørsensoren, men det ser ut som de ikke liker meg:(

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar

Har nå fått noen Marmitek DS90 Dør sensorer, men klarer ikke å installere disse heller.

For det første finner jeg ikke sensoren under input.dev når jeg prøver og add`e den. Har da trykket i 4 sec på ds90 slik at den sender ut kode.

 

Når jeg prøver å add`e den under Security får jeg opp noe greier.

Når jeg registrer ds90 her får jeg opp 6 punkter i device listen.

Sensor Display

Alarm panel state

Alarm panel status

Alarm panel display

Alarm panel control

Alarm panel unlock

og til sist Dør sensor(det er navnet jeg har klat den)

 

Men når jeg aktiverer dørsensoren(tar magneten fra hoved-delen) forsvinner dørsensoren fra device listen min???

 

Vet ikke hva det er med meg og dørsensoren, men det ser ut som de ikke liker meg:(

 

Den forsvinner når du trigger sensoren? Tviler jeg på! Gå til /stat en gang til, og sjekk etterpå at den er i RFXCOM-listen.

Lenke til kommentar

Det var den ene batteri statusen som forsvant, men det er vel kun en batteristatus på denne....så da er det vel greit.

Problemet var også at den ikke registrete on døren var åpen eller lukket.

Fant ut av dette også etter en stund. Det var at dekselet måtte være på hoved-delen før den begynte å virke:)

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar

Da har jeg endelig fått installert NEXA dimmere i en etasje :) Har satt opp en asrock med homeseer og rfxcom og det funker glimrende!

 

Har et lite WAF problem derimot. Jeg har fått installert nexa dimmere av typen ECMR-250, så det finnes ingen fysisk bryter der det var en før. Det er greit nok siden jeg har kjøpt noen trådløse veggsender (2-kanaler) fra nexa.

 

Meeen, og det er her WAF problemet oppstår, de fra nexa passer jo ikke inn i ELKO RS rammer. !"#¤%!#

Er det noen her som har hatt samme utfordring? Hvordan har man løst det?

Vurderer å finne frem kniv og "tilpasse" nexa bryteren selv, men det kan umulig bli pent.

Lenke til kommentar

Meeen, og det er her WAF problemet oppstår, de fra nexa passer jo ikke inn i ELKO RS rammer. !"#¤%!#

Er det noen her som har hatt samme utfordring? Hvordan har man løst det?

Vurderer å finne frem kniv og "tilpasse" nexa bryteren selv, men det kan umulig bli pent.

Jepp. Nexa-bryterne passer ikke inn i Elko RS rammer.

 

Men trenger du det, da? De har jo en egen ramme, og den kan du sette sett utenpå veggboksen hvis du ønsker.

Lenke til kommentar

Hehe, glemte at man ikke var tankeleser her.

 

Det jeg glemte å nevne er at trikkeren har lagt inn en kombinasjonsplate med 2 hull. Det er trolig fordi det er en regulator under (for varmekabler) og han trodde min bryter fikk plass i den over.

 

Men jeg kan kaskje erstatte den kombinasjonsplaten med 2 hull med 1 hull? Ala http://www.elektroimportoren.no/?Article=1411701&Event=showwindow

 

Da kan jeg som du sier feste nexa bryteren rett over denne så den dekker dimmeren også. Er det slik du har gjort det? Bryt som ligger over selve dimmer? Enkelt å fjerne bryter for å komme til kodeknappen også da.

Lenke til kommentar

 

Men jeg kan kaskje erstatte den kombinasjonsplaten med 2 hull med 1 hull? Ala http://www.elektroim...vent=showwindow

 

Da kan jeg som du sier feste nexa bryteren rett over denne så den dekker dimmeren også. Er det slik du har gjort det? Bryt som ligger over selve dimmer? Enkelt å fjerne bryter for å komme til kodeknappen også da.

Jeg tror ikke du trenger den kombinasjonsplaten, rammen til Nexa skal kunne festes direkte på veggboksen.

 

Det er ikke slik jeg har det, for jeg har ikke nøyaktig den kombinasjonen. Men det er slik jeg ville gjort det. Jeg har gjort tilsvarende med Z-wave utstyr.

Lenke til kommentar

Jepp, skal teste dette straks :D

 

Jeg kommer over denne på nexa sin sider nå: http://www.nexa.se/WTE-2-Traadloes-vaeggsaendare-%28dubbel%29.htm

Den kan brukes på ELKO RS-16 og ser ut til å sende på både 433,92 og pro nettet.

 

Men når jeg sjekker den på elby (http://elby.no/Traadloes-styring/Nexa-Traadloes/Traadloes-WTE-2-868Mhz-Self-Learn-Paavegg-bryter-dimmer-sender-2-kanal) så ser den ut til å bare være 868 systemet?

 

Har noen testet den WTE-2 ? Vil være enkel å installere i eksisterende elko rammer, og da slipper jeg å bytte kombinasjonsplatene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...