Moskus Skrevet 27. april 2012 Forfatter Del Skrevet 27. april 2012 Det var ikke akkurat det jeg mente. Jeg skal ikke bruke X-10 på denne (selv om jeg har CM11A), det var bare et eksempel på at jeg vet hvordan man koder brytere! Ah! Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Ser at Globy har Nexa dimmbare sparepærer http://www.globy.no/elektroartikler-electrical/tradlos-stromstyring-wireless-energy-steering/nexa-tradlos-stromstyring-nexa-wireless-energy-steering/nexa-sparepaere-20w-med-dimming-fjernkontroll-supertilbud Det kan være ganske mye enklere enn å installere en dimmer dyr dimmer per lampe. Bare synd jeg trenger såpass mange.. Også ser de ganske høye ut, så litt usikker på om lampeskjermene jeg har her dekker de skikkelig. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. april 2012 Forfatter Del Skrevet 27. april 2012 Det kan være ganske mye enklere enn å installere en dimmer dyr dimmer per lampe. Bare synd jeg trenger såpass mange.. Også ser de ganske høye ut, så litt usikker på om lampeskjermene jeg har her dekker de skikkelig. Den første pæren kan være billigere. Men så ryker den pæren, og da begynner det å bli dyrere... Lenke til kommentar
amplizz Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Clas Ohlson har 20% på alle varer, og fri frakt frem til 2. mai. Løp (surf hit) å kjøp! Men tilbudsprisen gjelder ikke i butikkene, Dårlig gjordt! Hva skal du med butikk når de tilbyr gratis frakt levert på døren? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Joda, det er et poeng det, men med livslengde på ca 10 000 timer bør man jo forvente noen år i alle fall Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. april 2012 Forfatter Del Skrevet 27. april 2012 Joda, det er et poeng det, men med livslengde på ca 10 000 timer bør man jo forvente noen år i alle fall Det er ca. halvannet år med kontinuerlig brenning. Helt ideelt. Så får vi se hva det er i praksis... Ideen er jo god. Men jeg hadde kun brukt et eller to, til f.eks. utelys... Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Eller over 3 over med 8 timer daglig, noe jeg mener er nærmere realiteten. I alle fall her i gården hvor man slukker lys om natten eller når man er på jobb/skole Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. april 2012 Forfatter Del Skrevet 27. april 2012 Eller over 3 over med 8 timer daglig, noe jeg mener er nærmere realiteten. I alle fall her i gården hvor man slukker lys om natten eller når man er på jobb/skole 189 for et lys er jo uansett ikke en formue, så det er jo bare å teste. Jeg har imidlertid mistet litt troen på lyspærer som skal vare så mye lengre enn andre. Men sparepærer varer jo ganske lenge, spørsmålet er hvor mye de taper seg ekstra pga dimming og på/av-sykluser. Lenke til kommentar
amplizz Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 HomeSeer vår-salg: http://www.homeseer....Spring-Sale.htm Hva er egenlig begrensningen med HSTouch Server i forhold til unlimited? Med 5 connections menes maksimalt 5 enheter som kan styre systemet samtidig, altså f.eks. 5 iPads? Og må man ha Android eller iOS plugin i tillegg til HSTouch Server for å bruke slike enheter? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. april 2012 Forfatter Del Skrevet 27. april 2012 HomeSeer vår-salg: http://www.homeseer....Spring-Sale.htm Hva er egenlig begrensningen med HSTouch Server i forhold til unlimited? Med 5 connections menes maksimalt 5 enheter som kan styre systemet samtidig, altså f.eks. 5 iPads? Og må man ha Android eller iOS plugin i tillegg til HSTouch Server for å bruke slike enheter? Ja. Og ja. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Det tar visst litt tid før Mal får ferdig XPL-opplegget som gjør det mulig for Girder å styre min RFXtrx433, som endelig ligger klar her. Hva bør jeg bruke som en mellomløsning? Fortrinnsvis noe som er enkelt å bruke og sette seg inn i, hvis noe sånt fins. Jeg skal bare bruke den til å slå av og på ovner og sjekke temperaturen med det første. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. april 2012 Forfatter Del Skrevet 27. april 2012 Det tar visst litt tid før Mal får ferdig XPL-opplegget som gjør det mulig for Girder å styre min RFXtrx433, som endelig ligger klar her. Hva bør jeg bruke som en mellomløsning? Fortrinnsvis noe som er enkelt å bruke og sette seg inn i, hvis noe sånt fins. Jeg skal bare bruke den til å slå av og på ovner og sjekke temperaturen med det første. Bert informerer at det er mulig å bruke Eventghost (se oppskrift her), og så koble EventGhost og Girder sammen med f.eks. xPL. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Takk! Det begynner å se avansert ut... Jeg må visste velge mellom å lese og tenke mer enn jeg vanligvis er i stand til eller vente til xPL for den boksen er ferdig... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. april 2012 Forfatter Del Skrevet 27. april 2012 ... Eller bare kjøre eventghost og kontrollere det via command line fra Girder ser ut som en løsning via Google, men det gjør det vanskelig å hente ut verdier (som f.eks. temperatur). Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Da blir vel det enkleste å kjøre EventGhost og webinterface for denne fram til xPL er ferdig og så samle alt under Girder. Lenke til kommentar
arneolav Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Clas Ohlson har 20% på alle varer, og fri frakt frem til 2. mai. Løp (surf hit) å kjøp! Men tilbudsprisen gjelder ikke i butikkene, Dårlig gjordt! Hva skal du med butikk når de tilbyr gratis frakt levert på døren? Clas Ohlson har 20% på alle varer, og fri frakt frem til 2. mai. Løp (surf hit) å kjøp! Men tilbudsprisen gjelder ikke i butikkene, Dårlig gjordt! Hva skal du med butikk når de tilbyr gratis frakt levert på døren? Butikken er bare noen få kilometer herfra. Orker ikke vente i flere dager når ,man kan få på timen. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Eller over 3 over med 8 timer daglig, noe jeg mener er nærmere realiteten. I alle fall her i gården hvor man slukker lys om natten eller når man er på jobb/skole 189 for et lys er jo uansett ikke en formue, så det er jo bare å teste. Jeg har imidlertid mistet litt troen på lyspærer som skal vare så mye lengre enn andre. Men sparepærer varer jo ganske lenge, spørsmålet er hvor mye de taper seg ekstra pga dimming og på/av-sykluser. Dimmer du sparepærer Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Mange sparepærer som kan dimmes, med rett dimmer. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Mange sparepærer som kan dimmes, med rett dimmer. ikke nexa sine... Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 "Nexa Sparepære 20W med Dimming & Fjernkontroll" Kan ikke dimmes? Eller som de selv sier på sine nettsider "Trådlöst styrd via Nexa Fjärrkontroll (Steglös dimring)" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå