Mr_Tiger Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Er det mulig og få spotify til og fungere med squeezebox plugin`en i HS? Hvis ja, hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 31. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2012 Er det mulig og få spotify til og fungere med squeezebox plugin`en i HS? Hvis ja, hvordan gjør jeg det? Har du installert Spotify (laget av Triode)? Hvis så, så er det bare tut-og-kjør, du finner Spotify blant appene under Genres -> LMS_MyApps -> Spotify. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Noen som har eksperimentert noe med lysstyring og/eller alarm? Driver å leker med tanken på automatisk lysstyring, men vil gjerne slippe å se lyset bli slått på. Kanskje noe slags predikativt opplegg basert på bevegelsessensorer, altså noe som prøver å predikere hvor man skal gå. Tips? Eventuelt en detektor som merker om man tar på dørhåndtaket, og slår på lyset idet du tar på håndtaket. Noe annet som kan funke? Ditto med hjemmemekkalarm, tips til plassering av bevegelsessensorer osv? AtW Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 (endret) Er det mulig og få spotify til og fungere med squeezebox plugin`en i HS? Hvis ja, hvordan gjør jeg det? Har du installert Spotify (laget av Triode)? Hvis så, så er det bare tut-og-kjør, du finner Spotify blant appene under Genres -&--#62; LMS_MyApps -&--#62; Spotify. hvor finner jeg plugin`en til Triode? fant den ikke under updater i hs.... Edit: trur jeg fant den under squeezebox server:) Endret 31. mars 2012 av cmf_Tiger Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Jeg har tenkt til og bruke squeezeboxen og spotify fra hstouch. Ser at jeg kommer til noen problemer her. For knapper som play, stop, forward o.s.v er ikke noe problem og legge in i hst, men jeg har jo ikke noen skjerm og se på i hst, hvordan skal jeg klare og navigere i menyer og slikt? må jeg sitte forran squeezboxen for og gjøre dette...det blir jo fryktelig tungvint. Hvordan skal jeg klare og åpne spotify i hst? Håper noen kan hjelpe meg med og komme igang med dette:) Finnes det noen ferdige layouter for hst til dette? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 31. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2012 Jeg har tenkt til og bruke squeezeboxen og spotify fra hstouch. Ser at jeg kommer til noen problemer her. For knapper som play, stop, forward o.s.v er ikke noe problem og legge in i hst, men jeg har jo ikke noen skjerm og se på i hst, hvordan skal jeg klare og navigere i menyer og slikt? må jeg sitte forran squeezboxen for og gjøre dette...det blir jo fryktelig tungvint. Hvordan skal jeg klare og åpne spotify i hst? Håper noen kan hjelpe meg med og komme igang med dette:) Finnes det noen ferdige layouter for hst til dette? Alternativ 1: 1. Lag en skjerm. 2. Velg "Music" under "Elements" i menyen på venstre side. 3. Bruk drag-n-drop og dra "Basic Music Browser" ut på det nye skjermbildet. 4. Tilpass til ditt bruk. ... to meget kule listboxer kan sette statustracking til "Active Playlist Selector" og "Music Selector". Alternativ 2: 1. Lag en ny skjerm 2. Legg til en Text box. Gjør den så stor "som mulig". 3. I menyen til høyre setter du "IsHtml" (nederst) til True. 4. "Text" setter du til "http://dinipadresse:9000" der "dinipadresse:port" refererer til IP-adressen Squeezebox server kjører på. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 31. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2012 Noen som har eksperimentert noe med lysstyring og/eller alarm? Driver å leker med tanken på automatisk lysstyring, men vil gjerne slippe å se lyset bli slått på. Kanskje noe slags predikativt opplegg basert på bevegelsessensorer, altså noe som prøver å predikere hvor man skal gå. Tips? Eventuelt en detektor som merker om man tar på dørhåndtaket, og slår på lyset idet du tar på håndtaket. Noe annet som kan funke? Ditto med hjemmemekkalarm, tips til plassering av bevegelsessensorer osv? "Gjerne slippe å se lyset bli slått på"? Vi snakker om spesielle behov her, altså... Det var en diskusjon på HS-forumet om noe slikt (ikke ved bruk av HomeSeer direkte, flere programmer var nevnt), men prediksjonsalgorimtene var visstnok ikke lett å få til å fungere i praksis. Det kan jeg jo se for meg, folk har jo (plagsomt nok) fri vilje, og hverdagen kan være vanskelig å planlegge så detaljert. Når det er sagt, så tror jeg du faktisk kan få til en god del hvis du velger å sette opp logikken selv. Men da kan det jo også fungere ganske bra, det kommer an på hvor nøyaktig man vil være og hvor mye innsats man vil legge i det. Jeg har f.eks. laget det til slik at hvis jeg låser opp ytterdøren (og den har vært låst i mer enn 5 minutter, da har vi typisk vært ute en lengre tur), går lyset på i gangen automatisk. Når vi går ut brukes en tilsvarende logikk, hvis alarmen er på og døren låses, slukkes lysene i gangen. I tillegg bruker vi jo sunshine-scriptet mitt til vekking om morgenen, dette skrur også på lyset i gangen for oss. Med andre ord ser vi aldri lyset i gangen bli skrudd av og på (men jeg har faktisk ikke tenkt over det før nå). Det er kun et unntak, jeg må skru av lyset i gangen når vi legger oss, jeg har ikke klart å tenke ut noe fornuftig for å detektere "natt" som faktisk fungerer i praksis (forslag mottas med takk, jeg har bevegelsessensorer "overalt" og trykksensorer i senga, men dette blir ikke nøyaktig nok og nå med småbarn blir det enda mer unøyaktig). Plassering av bevegelsessensorer øverst i hjørner (gjerne nær dører/vinduer) gir meget god dekning hos meg, iallfall. Like hviktig som hvor er hvilken type. Jeg bruker en kombinasjon av Nexa og X10-moduler (MS13E hvis jeg husker riktig), men ser at spesielt Nexa begynner å sende mye støy og tull når batteriene begynner å bli dårlige. Bert har anbefalt noen skikkelig gode sensorer, men de var nesten like dyre som Z-wave-varianter. I tillegg har jeg en amerikansk RFXCOM-mottaker og kjøpt et lass med DS10 sensorer, og har nå full kontroll på alle dører og vinduer. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 31. mars 2012 Del Skrevet 31. mars 2012 Jeg har tenkt til og bruke squeezeboxen og spotify fra hstouch. Ser at jeg kommer til noen problemer her. For knapper som play, stop, forward o.s.v er ikke noe problem og legge in i hst, men jeg har jo ikke noen skjerm og se på i hst, hvordan skal jeg klare og navigere i menyer og slikt? må jeg sitte forran squeezboxen for og gjøre dette...det blir jo fryktelig tungvint. Hvordan skal jeg klare og åpne spotify i hst? Håper noen kan hjelpe meg med og komme igang med dette:) Finnes det noen ferdige layouter for hst til dette? Alternativ 1: 1. Lag en skjerm. 2. Velg "Music" under "Elements" i menyen på venstre side. 3. Bruk drag-n-drop og dra "Basic Music Browser" ut på det nye skjermbildet. 4. Tilpass til ditt bruk. ... to meget kule listboxer kan sette statustracking til "Active Playlist Selector" og "Music Selector". Alternativ 2: 1. Lag en ny skjerm 2. Legg til en Text box. Gjør den så stor "som mulig". 3. I menyen til høyre setter du "IsHtml" (nederst) til True. 4. "Text" setter du til "http://dinipadresse:9000" der "dinipadresse:port" refererer til IP-adressen Squeezebox server kjører på. Takk, fant litt ut selv også Men har noen problemer med spotify...trur jeg da:) I den drag and drop boksen finner jeg tre lms under L karoteket mitt. den ene heter lms_myapps og der ligger spotify blant mange andre ting. Trykker jeg på spotify kommer jeg ikke videre. Kommer bare til en side der jeg kan velge mellom all track og all album, men disse er tomme. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 1. april 2012 Forfatter Del Skrevet 1. april 2012 Og Spotify fungerer fint hvis du bruker den vanlige fjernkontrollen? (Merk at Spotify-ikonet er rødt, ikke grønt for Triodes plugin) Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 (endret) Og Spotify fungerer fint hvis du bruker den vanlige fjernkontrollen? (Merk at Spotify-ikonet er rødt, ikke grønt for Triodes plugin) hmm. Spotify fungerer med touchskjermen på SB. Hvis jeg ser på squeezebox serveren min har jeg en grønt icon under my apps. Har et rødt spotify icon under internet radio, er det den jeg skal bruke? Endret 1. april 2012 av cmf_Tiger Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 1. april 2012 Forfatter Del Skrevet 1. april 2012 Har et rødt spotify icon under internet radio, er det den jeg skal bruke? Ja, det røde ikonet er Triode sin plugin. Det er kun den som fungerer med Squeezebox-plugin'en. Foreløpig, det jobbes visstnok med det. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 (endret) Har et rødt spotify icon under internet radio, er det den jeg skal bruke? Ja, det røde ikonet er Triode sin plugin. Det er kun den som fungerer med Squeezebox-plugin'en. Foreløpig, det jobbes visstnok med det. Får du listet opp artister i top 100 mappen? hvis jeg prøver og gå inn der henger bare hstouch seg. Hvis jeg går inn i whats new mappen får jeg listet opp artister. Synnes denne mappen er ganske ustabil og den gjør hs veldig treig til tider, spesielt hvis jeg kjører mot hstouch. Er det flere som opplever dette? Endret 1. april 2012 av cmf_Tiger Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 2. april 2012 Forfatter Del Skrevet 2. april 2012 Får du listet opp artister i top 100 mappen? hvis jeg prøver og gå inn der henger bare hstouch seg. Hvis jeg går inn i whats new mappen får jeg listet opp artister. Synnes denne mappen er ganske ustabil og den gjør hs veldig treig til tider, spesielt hvis jeg kjører mot hstouch. Er det flere som opplever dette? Ser ut til at det fungerte bedre med versjon 2.4.0.3, ja... Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Hva med et enkelt script? Lagre som f.eks. Kanal13.vb og legg den i scripts katalogen: Sub Main(ByVal parm As Object) Dim hspi As Object = hs.plugin("UltraGCIR") hspi.SendIrCommand("[2", "Knapp 1") Threading.Thread.Sleep(200) hspi.SendIrCommand("[2", "Knapp 3") End Sub ... hvor du må bytte "[2" med koden til device'n din og "Knapp 1" og "Knapp 3" med hva du har kalt de numeriske tallene dine. Det finnes muligens bedre og smartere måter å gjøre dette på, men det skal fungere. Fikk ikke dette helt til:( fikk følgende feilmelding i hs 03.04.2012 19:59:25 - UltraGCIR Error - An unexpected error occured in the SendIRToDevice() function/subroutine: [system.Exception: Unable to find the HomeSeer device [2. at HSPI_ULTRAGCIR.HSPI.SendIrCommand(String strDevice, String strButtonName)] Og slik la jeg det inn i hstouch Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 3. april 2012 Forfatter Del Skrevet 3. april 2012 Koden på devicen din i HomeSeer er ikke "[2". Som nevnt må du bytte den til din egen kode. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Koden på devicen din i HomeSeer er ikke "[2". Som nevnt må du bytte den til din egen kode. Hva mener du med koden? hele sendir koden? f.eks : sendir,$MODULE,1,56561,1,1,144,108,36,18,18,18,18,18,36,36,18,18,18,18,18,18,18,18,18,18,18,18,18,18,18,18,18,18,18,18,18,18,18,18,36,36,36,18,18,36,18,18,18,18,18,18,36,36,36,36,18,18,36,18,18,5656 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 3. april 2012 Forfatter Del Skrevet 3. april 2012 (endret) Nei, device'en på Status-siden. Alle devicer har en kode som består av en hus-bokstav og et enhets-tall. Se bildet. (trykk for større bilde) Endret 3. april 2012 av Moskus Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Nei, device'en på Status-siden. Alle devicer har en kode som består av en hus-bokstav og et enhets-tall. Se bildet. (trykk for større bilde) hehe, da gikk det mye bedre seh:) Takk! Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 4. april 2012 Del Skrevet 4. april 2012 Jeg ser etter noen script som jeg kan bruke til mine strømålere. har en NorthQ powermeter og noen pluginmoduler med strømåler. Disse viser bare totalt strømfrbruk og KW pr time. Jeg kunne tenke med litt flere muligheter enn dette. Jeg vil gjerne se forbruk pr dag,uke, mnd, år og gjerne noen grafer. Jeg er ikke så god til og programmere i VB.Net, så jeg er avhenging av noen ferdige script. Hvis noen vet om noe slik, hadde det vært fint om dere kunne gi meg beskjed:) Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 5. april 2012 Forfatter Del Skrevet 5. april 2012 (endret) Det du egentlig er ute etter å logge "device value" når den endrer seg. Det finnes flere varianter her, skulle jeg mene. Se f.eks. Jon00 virtual device grapher (gratis): http://board.homesee...ad.php?t=133149 mscTemperature skal ha større muligheter, men er mer avansert å sette opp: http://board.homesee...splay.php?f=687, og spesielt denne: http://board.homeseer.com/showthread.php?t=101162 Endret 5. april 2012 av Moskus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå