Gå til innhold

Hjemmeautomasjon - Hva er det og hvorfor skulle jeg bry meg? (Automasjonskaféen)

Anbefalte innlegg

Hvis jeg kjører med forskjellige oppløsninger på skjermer, hva gjør jeg da?er det mulig....(f.eks 400X800, 768X1024)

Hvis poenget er at de skal være like, så ville jeg lagd for den minste og brukt et oppskaleringsverktøy (som ligger på HomeSeer-forumet, jeg var vel blant dem som sist lette etter det) for å generere filer til de større skjermene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg kjører med forskjellige oppløsninger på skjermer, hva gjør jeg da?er det mulig....(f.eks 400X800, 768X1024)

Hvis poenget er at de skal være like, så ville jeg lagd for den minste og brukt et oppskaleringsverktøy (som ligger på HomeSeer-forumet, jeg var vel blant dem som sist lette etter det) for å generere filer til de større skjermene.

Du har vel ikke tilfeldigvis linken til den posten.

Men, hvis de ikke skal være like, hvordan kan jeg fjøre det da? Går det ann og kjøre flere prosjekter på en gang?

Lenke til kommentar

Du har vel ikke tilfeldigvis linken til den posten.

Men, hvis de ikke skal være like, hvordan kan jeg fjøre det da? Går det ann og kjøre flere prosjekter på en gang?

Det er selvfølgelig mulig å kjøre flere prosjekter samtidig, du kan selvfølgelig ha forskjellige prosjekter på tablet, telefon og PC. Det er ikke serveren som bestemmer hvilket prosjekt som skal brukes, men klienten. HStouch Designeren lar deg publisere hvilket som helst prosjekt til hvilken som helst klient.

Jeg har "hoved-skjermen" på kjøkkenet i 1600x1200, og andre skjermer i stua og soverommet (disse kjører i utgangspuntet samme prosjekt, men med forskjellige størrelser). PCene rundt i huset har en liten "gadget" på høyre siden av skjermen/skrivebordet for enkel tilgang til de mest brukte funksjonene. I tillegg har jeg et prosjekt for Huawei-tab'en og et prosjekt for Android-mobilen. Venter nå på WP7-klienten så jeg kan få det tilbake på hovedmobilen min.

Her er linken til posten. Jeg fikk ikke exe-filen til å kjøre, men etter å ha redigert høyde og bredde i .vbs-filen fungerte den utmerket. Det er litt knot å få det til men jeg er glad jeg slapp å designe på ny da jeg gikk fra 1024x768 til 1600x1200... :)

http://board.homesee...ad.php?t=152179

Endret av Moskus
Lenke til kommentar

Takk.

Blir noen dumme spørsmål i førsten, siden alt blir nytt:)

Har stort sett lagd et prosjekt for min htc telefon, men jeg trur jeg lager et nytt for ipod som jeg holder på og installerer. Kan få mer informasjon/grafikk på skjermen så jeg trur jeg lager et nytt prosjekt til denne. Oppskaliering blir mer aktuelt når jeg skal opp en størrelse til fra 1024X768 som ipaden er.

En annen ting også, siden vi snakker om 1024X768 ipad. Nå skal jeg ha ipaden på veggen så den vil ikke bli snudd frem og tilbake. Er det mulig og få det til slik at bilde forandrer seg fra 1024X768 til 768X1024 når man snur på brettet. Ser at man kan velge landskap, portret og begge, men i praksis vil den ikke fylle ut bilde.

Lenke til kommentar

Er det mulig og få det til slik at bilde forandrer seg fra 1024X768 til 768X1024 når man snur på brettet. Ser at man kan velge landskap, portret og begge, men i praksis vil den ikke fylle ut bilde.

Ja, demo-prosjektet for iPad viser dette. Jeg har ikke iPad, så jeg har ikke prøvd å få det til selv, jeg har bare sett at det er mulig. :)

Lenke til kommentar

Jeg skal bygge ut kjelleren min nå, og jeg driver å sysler med tanken på ett EiB/KNX-anlegg. Jeg skal prøve å holde tråden litt oppdatert med tanke på research, kanskje spesielt det med priser. Det er ett dyrere system, men jeg liker også å kunne kjøre noe med en busskabel om jeg kan (noe jeg kan med en slik totalrehabilitering), og i tillegg er det mer fleksibelt på hva slags utstyr man får (man kan kontrollere svært mye forskjellige, og det er mange valg innen design). Vi får se om det blir verd det når jeg får planlagt litt mer, eller om det framstår som ett dårligere valg. Enn annen bonus er at man i større grad(?) kan ha en fallback om PCen faller ut.

AtW

Lenke til kommentar

Jeg skal bygge ut kjelleren min nå, og jeg driver å sysler med tanken på ett EiB/KNX-anlegg. Jeg skal prøve å holde tråden litt oppdatert med tanke på research, kanskje spesielt det med priser. Det er ett dyrere system, men jeg liker også å kunne kjøre noe med en busskabel om jeg kan (noe jeg kan med en slik totalrehabilitering), og i tillegg er det mer fleksibelt på hva slags utstyr man får (man kan kontrollere svært mye forskjellige, og det er mange valg innen design). Vi får se om det blir verd det når jeg får planlagt litt mer, eller om det framstår som ett dårligere valg. Enn annen bonus er at man i større grad(?) kan ha en fallback om PCen faller ut.

Tøft!

Vær detaljert, jeg vil gjerne lære noe, selv om jeg ikke skal renovere noe i nærmeste fremtid. :)

Lenke til kommentar

hei,

Sliter litt med en event som jeg ikke får helt tilDet som skal skje er følgende:

Alle lysene i første etg. skal slåes av etter kl:23:45, men ikke før lyset i soverommet oppe er slått på.

Har prøvd og lage en event under condition, manual condition,...

Har satt triggeren at den skal aktiveres after kl 23:45 og lagt til en condition som sier at lyset skal være på.

Action blir at lysene slår seg av i første etg.

Noen forslag på hva jeg må gkøre for og få dette til og fungere?

Lenke til kommentar

hei,

Sliter litt med en event som jeg ikke får helt tilDet som skal skje er følgende:

Alle lysene i første etg. skal slåes av etter kl:23:45, men ikke før lyset i soverommet oppe er slått på.

Har satt triggeren at den skal aktiveres after kl 23:45 og lagt til en condition som sier at lyset skal være på.

Jeg tror du må ha to events.

Event nr 1.

Trigger:

Soverrom lys IS SET TO on

Conditions:

Time is after 23:45

Time is before 07:00 ???

Actions:

Device Action, lys nede av (evt. et annet event som slår av alle lysene)

Event nr 2.

Trigger:

Absolute time, 24:45

Conditions:

Soveromlys is ON

Action:

Device Actions, lys nede av (evt. et annet event som slår av alle lysene)

Lenke til kommentar

hei,

Event nr 1.

Trigger:

Conditions:

Actions:

Event nr 2.

Trigger:

Conditions:

Soveromlys is ON

Action:

Hvor skal jeg plassere dem...conditional, manual with condition?

Lenke til kommentar

Led meg ikke inn i fristelse, men frels meg fra nerding som går ut over karakterene! *hoppe av forumet og lese pensum*

men seriøst, den der må jeg plukke opp en eler annen gang. Kan fortelle damen at det er en.. øh.. automatisk robotstøvsuger? Må støvsuge mye mens hun er borte da...

Lenke til kommentar

Hvor skal jeg plassere dem...conditional, manual with condition?

Nr 1. Device Status Change

Nr 2. Absolute Time.

Led meg ikke inn i fristelse, men frels meg fra nerding som går ut over karakterene! *hoppe av forumet og lese pensum*

men seriøst, den der må jeg plukke opp en eler annen gang. Kan fortelle damen at det er en.. øh.. automatisk robotstøvsuger? Må støvsuge mye mens hun er borte da...

Ja, jeg ble veldig positivt overrasket fra RFXCOM. De har hele tiden vært overlegne på support, rekkevidde og protokollstøtte, men de har slitt litt med pris. Dette vil absolutt endre på det! :)

Kjøp én, kjøp én, kjøp én!

Jeg har en på vei.... ;)

Lenke til kommentar

hei,

Event nr 1.

Trigger:

Conditions:

Actions:

Event nr 2.

Trigger:

Conditions:

Soveromlys is ON

Action:

Fungerte dårlig dette også:(

Utrolig at dette skal være så vrient.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det skal være en feil med selve logikken.

Kan du ta noen screenshots av eventene dine (både Trigger og Actions)?

(Event 2 skal selvfølgelig ha absolutt tid på 23:45 ikke, 24:45... ;))

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det skal være en feil med selve logikken.

Kan du ta noen screenshots av eventene dine (både Trigger og Actions)?

(Event 2 skal selvfølgelig ha absolutt tid på 23:45 ikke, 24:45... ;))

Skal ta noen screenshot i kveld, er på jobben nå.

Satt tiden til 23:45 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...