Merko Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 (endret) Jeg tror jeg vet hvor du kan få hjelp! https://board.homeseer.com/showthread.php?p=1204792 Ja, mener på at den ble linket til på det andre forumet. må nok starte derfra Endret 30. desember 2016 av Merko. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 I går ble jeg introdusert for LittleBits og fikk litt blod på tann for å starte med hjemmeautomasjon. Etter å ha lest førsteposten i denne tråden innser jeg at denne verdenen er mye større enn hva LittleBits har å tilby. Har jeg forstått det riktig hvis du må ha en kontroller som alt utstyret kobles til og programvare (som installeres på datamaskin) som kan styre alt? Kan man virtualisere denne maskinen? Foreløbig er jeg usikker på hva slags utstyr som skal tas i bruk men røykvarslere/brannalarmer er absolutt interessant. Det samme er temperaturmålere (greit hvis en glemmer å lukke døren på kjøleskapet). Hvordan er det å koble utstyr for hjemmeautomasjon på lukket e-anlegg for å styre lys og sånn? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 I går ble jeg introdusert for LittleBits og fikk litt blod på tann for å starte med hjemmeautomasjon. Etter å ha lest førsteposten i denne tråden innser jeg at denne verdenen er mye større enn hva LittleBits har å tilby. Har jeg forstått det riktig hvis du må ha en kontroller som alt utstyret kobles til og programvare (som installeres på datamaskin) som kan styre alt? Kan man virtualisere denne maskinen? Foreløbig er jeg usikker på hva slags utstyr som skal tas i bruk men røykvarslere/brannalarmer er absolutt interessant. Det samme er temperaturmålere (greit hvis en glemmer å lukke døren på kjøleskapet). Hvordan er det å koble utstyr for hjemmeautomasjon på lukket e-anlegg for å styre lys og sånn? Alt det der fungerer helt fint, når det gjelder å kjøre virtuelt er det også ingen problem, jeg og mange andre gjør det. Bare koble interface du trenger til med USB og dediker USB-portene til den virtuelle maskinen. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 (endret) Trenger bare noen få temp-sensorer til, så er de fleste rom "dekket". Alle sensorene her har i tillegg til temperatu sensor, også bevegelsesensor og lys. Hvordan er det å koble utstyr for hjemmeautomasjon på lukket e-anlegg for å styre lys og sånn? Jeg er mitt i fasen for å bytte ut alle lysene i leiligheten med Philips HUE, som jeg også kan fjernstyre via 'hjemmeautomasjon-systemet' mitt. Fungerer veldig bra her hos meg -- @ilpostino, hmm. Littlebits ser litt interessant ut. Da det ser ut som dette kan kobles opp til internet \ wifi, så må jeg undersøke om jeg kan få dette opp til resten av automatikken min. isåfall så ser jeg for meg noen muligheter her.. Takk for tips. Endret 1. januar 2017 av Merko. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Jeg ser for meg at "smarte kyspører" og annet som en kobler på et slikt system bør kobles på et gjestenett slik at hvis systemet blir hacket så får ikke uvedkommende tilgang til resten av nettverket mitt. Hvordan lar det seg gjøre siden en må ha egne server og router / accesspunkt? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Er jo bare å kjøre server/Ruter/AP på eget nett det. Selv kjører jeg bare alt på samme nett, nettverksområder osv er passordbeskyttet uansett. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Jeg kjører et eget VLAN for IoT, med en egen SSID fra aksesspunktet. Kjører brannmur mellom det nettet og klientene mine, samt at IoT i utgangspunktet er sperret for å gå ut på Internett. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Og hvorfor får jeg ikke lov til å sette status på ringeklokke? Den er låst til "group on" selv om jeg forsøker å sette den til off. Jeg antar du fikk dette til å fungere? Jeg monterte en lik ringeklokke idag, og jeg får lov til å sette den til "off" via Homeseer. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 (endret) Nope, statusen endres ikke selv om jeg prøver manuellt. Bevegelsessensor ble løsningen. Edit: sånn bortsett for ar den bare fjnker sporadisk... Endret 3. januar 2017 av aklla Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 3. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2017 I går ble jeg introdusert for LittleBits og fikk litt blod på tann for å starte med hjemmeautomasjon. Etter å ha lest førsteposten i denne tråden innser jeg at denne verdenen er mye større enn hva LittleBits har å tilby. Har jeg forstått det riktig hvis du må ha en kontroller som alt utstyret kobles til og programvare (som installeres på datamaskin) som kan styre alt? Kan man virtualisere denne maskinen? Foreløbig er jeg usikker på hva slags utstyr som skal tas i bruk men røykvarslere/brannalarmer er absolutt interessant. Det samme er temperaturmålere (greit hvis en glemmer å lukke døren på kjøleskapet). Hvordan er det å koble utstyr for hjemmeautomasjon på lukket e-anlegg for å styre lys og sånn? Jeg kjører HomeSeer virtuelt på en egen virtuell maskin, men det kan man jo gjøre med de fleste programmer. Jeg vil si jeg har mange muligheter... Du kan også selvfølgelig kjøpe en hub, som HomeSeer Zee2, SmartThings, FutureHome, etc. Det er et hav av valgmuligheter, men den som spør får svar. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 Har noen her sett på MOVEZ for automatisering av persienner, rullegardiner osv.? Svensk firma, Z-wave, samarbeid med Telldus. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 4. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2017 Har sett dem, ja. Men det er et produkt jeg venter på anmeldelsene før jeg evt. tester selv. "Samarbeid med Telldus"... ja... OK... Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. januar 2017 Del Skrevet 4. januar 2017 (endret) Har noen her sett på MOVEZ for automatisering av persienner, rullegardiner osv.? Svensk firma, Z-wave, samarbeid med Telldus. Jeg ble gjort oppmerksom på disse for en stund tilbake, men da fant jeg ikke noe info om Z-wave. Spennende å se hvordan de kan integreres i homeseer. Om de fungerer bra er de absolutt noe jeg vill vurdere, men skulle gjerne sett at de hadde to motorer for lameller! Edit: Har forøvrig startet en powerbuy tråd om denne på hjemmeautomasjons forumet med mål om å bestille 20 enheter med 40% rabatt, ser ut til å ordne seg ganske fort og vill kontakte de for å sjekke mulighetene for å kjøpe flere og om de da kan gi bedre rabatt. Bare til å slenge seg på for de som vill Jeg satser å de finner en grei løsning ift homeseer og kjøper 6 enheter selv, 4 for å styre 2 lameller og 2 for å styre to rullegardiner Endret 4. januar 2017 av Salvesen. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Vurderer å skaffe meg en litt bedre værstasjon, ikke bare en som viser inne og ute temp. Jeg ser en fordel med at dette på sikt kan integreres i hjemmeautomasjons anlegg. Er det noen værstasjoner å anbefale da? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Vurderer å skaffe meg en litt bedre værstasjon, ikke bare en som viser inne og ute temp. Jeg ser en fordel med at dette på sikt kan integreres i hjemmeautomasjons anlegg. Er det noen værstasjoner å anbefale da? Jeg bruker netatmo med homeseer plugin. Da får jeg temp,fuktighet ute/inne. CO2 og dB inne, Atmosfærisk trykk ute. Dette er kun "standard" pakken, så kan en legge til vinn, vannmengde osv. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 5. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2017 Jeg begynte med en Oregon Scientific WR-100 værstasjon, men har nå hoppet bukk over hele værstasjonen, og leser heller verdiene rett til HomeSeer. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Jeg ble gjort oppmerksom på disse for en stund tilbake, men da fant jeg ikke noe info om Z-wave. Spennende å se hvordan de kan integreres i homeseer. Om de fungerer bra er de absolutt noe jeg vill vurdere, men skulle gjerne sett at de hadde to motorer for lameller! Edit: Har forøvrig startet en powerbuy tråd om denne på hjemmeautomasjons forumet med mål om å bestille 20 enheter med 40% rabatt, ser ut til å ordne seg ganske fort og vill kontakte de for å sjekke mulighetene for å kjøpe flere og om de da kan gi bedre rabatt. Bare til å slenge seg på for de som vill Jeg satser å de finner en grei løsning ift homeseer og kjøper 6 enheter selv, 4 for å styre 2 lameller og 2 for å styre to rullegardiner Dette må være en av de bedre ideene jeg har hatt igjennom tidene, vi er nå rundt en 30 mann som kommer til å bestille over 100 enheter til halv pris! Gleder meg til å teste de ut 1 Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Ja jeg slang meg på selv jeg.. Må bytte ut de rullegardinene vi har for å få det til å funke, men det får så være Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Dette må være en av de bedre ideene jeg har hatt igjennom tidene, vi er nå rundt en 30 mann som kommer til å bestille over 100 enheter til halv pris! Gleder meg til å teste de ut Hva kom(mer) prisen på? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 ca 50$ + moms og frakt per stykk. Altså rundt 550+frakt fra Salvesen hvis man ikke kan hente det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå