Fermate Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 WTF? http://www.iridiummobile.net/ Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Kjent når man skal man automatisere yachten eller helikopteret Lenke til kommentar
_iblis_ Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 (endret) WTF? http://www.iridiummobile.net/ iRidium Mobile har jeg god erfaring med sammen med Z-Way (finnes en egen plugin). Er også lett å integrere med HomeSeer via TCP serveren og JSON. De jobber forresten med en fullverdig hjemmeautomasjon løsning i versjon 3.0 som inkluderer en server for å programmere eventer osv. Jeg lukter en guide på "duvethvor" i nærmeste fremtid ? Endret 8. mars 2016 av _iblis_ Lenke til kommentar
*F* Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Virker interessant, liksom ImperiHome, bare at man kan faktisk lage litt design og ting selv? Håper det Lenke til kommentar
_iblis_ Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Virker interessant, liksom ImperiHome, bare at man kan faktisk lage litt design og ting selv? Håper det ImperiHome er et leketøy i forhold. iRidium Mobile er på lik linje med CommandFusion sin iViewer som jeg selv har brukt som GUI i noen år nå. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 8. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2016 Seriøst?! Ingen Windows Phone klient? Hvem er vel da interessert i det? Lenke til kommentar
_iblis_ Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Seriøst?! Ingen Windows Phone klient? Hvem er vel da interessert i det? iRidium Mobile har en Windows klient som fungerer utmerket. Så da tror jeg ikke veien er lang for at de snart porter en versjon til Windows Phone. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 8. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2016 Seriøst?! Ingen Windows Phone klient? Hvem er vel da interessert i det? iRidium Mobile har en Windows klient som fungerer utmerket. Så da tror jeg ikke veien er lang for at de snart porter en versjon til Windows Phone. Nja... det skjer vel kun hvis de lager en UWP-app, noe som ikke virker veldig på trappene akkurat nå. Men hvis de kommer med en UWP-app, så er jeg der med en gang! Lenke til kommentar
Oyvind- Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 iRidium Mobile er på lik linje med CommandFusion sin iViewer som jeg selv har brukt som GUI i noen år nå. Noe av dette som fungerer på Linux med Domoticz, uten at det medfører alt for mye bannskap? Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Det er foreløpig ingen ting som fungerer i hjemmeautomasjon uten bannskap 3 Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 8. mars 2016 Del Skrevet 8. mars 2016 Litt generelt spørsmål men, jeg har en raspberry pi som jeg ønsker å bruke som en server til litt hjemmeautomasjon. Men hva skal jeg velge, Tellstick eller RfxTrx? Jeg har noen sånne 433 Nexa strømpadder og så lurer jeg på å lage meg noen temperatur sensorer som skal være koblet til. Jeg ønsker også å prøve å få til slik at jeg kan slå av og på samt lese temperatur over Internett på sikt via raspberry pi. Lenke til kommentar
mrroffer Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Litt generelt spørsmål men, jeg har en raspberry pi som jeg ønsker å bruke som en server til litt hjemmeautomasjon. Men hva skal jeg velge, Tellstick eller RfxTrx? Jeg har noen sånne 433 Nexa strømpadder og så lurer jeg på å lage meg noen temperatur sensorer som skal være koblet til. Jeg ønsker også å prøve å få til slik at jeg kan slå av og på samt lese temperatur over Internett på sikt via raspberry pi. Ening med Evelen! Rfxtrx, bruker en pi2 med Domotiga samme men Rfxtrx, rfxlan og en razberry, har end el strøm adapter og temp/dør sensorer på 433. men må si at om du blir hekt a burde du satse på zwave da det er mye mer stabilt og du får to veis kommunikaasjon. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-A7VIlhBsZy Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Svaret er alltid RfxTrx.Telldus'en er litt billigere, men med en gang du skal gjøre noe litt ekstra viser det seg gang på gang at RfxTrx er bedre. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Takk for svar. Er det bare Tellstick og RfxTrx som er noe, eller finnes det flere alternativer? Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Jeg bruker RFLink Gateway for 433mhz enheter, forskjellen der kontra RfxTrx er vel prisen (jeg betalte 115 kroner for Arduino Mega og 310 kroner for RFLink Gateway komponenter), og RfxTrx har vært på markedet lenger så de har nok mer støttede enheter. Minusen med RfxTrx er vel kanskje det at en må ha forskjellige firmwares for å få sensorer til å kommunisere. Dette gjelder vel bare om en er uheldig, holder en seg til samme merke f.eks slipper en vel det? http://www.nodo-shop.nl/en/21-rflink-gateway Lenke til kommentar
DiderikFrom Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 (endret) Hva er det som gjør at denne eventen utløses gjentatte ganger gjennom dagen? Jeg sjekker loggen, og det er ingen spor av at bevegelsessensoren har blitt trigget, ei heller har eventene som skulle utløses ved bevegelse blitt utløst, men allikevel ser jeg at denne eventen utløses igjen og igjen (med en del rare følger -- skriptet forutsetter jo at lyset er på, og ender faktisk med å slå på badelyset i stedet for å holde det avslått...). Endret 10. mars 2016 av DiderikFrom Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 10. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2016 Merkelig, det ser helt riktig ut. Du kjører HS3 versjon .208. Det var et par bugs i slik trigging tidligere, men trodde det var veldig mange versjoner siden... Lenke til kommentar
DiderikFrom Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Jeg kjører "HS3 Standard Edition 3.0.0.239 (Linux)". Det er en betaversjon (fordi det kreves for Amazon Echo-integrasjon). Jeg er imidlertid ganske sikker på at dette var et problem også før jeg oppgraderte. (De rare symptomene var også til stede før oppgraderingen, eneste forklaringen er at denne eventen er utløst, og de er borte nå som jeg har modifisert skriptet som utløses til å ta høyde for at det kan utløses selv om lyset er av). Lenke til kommentar
_iblis_ Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Hva er det som gjør at denne eventen utløses gjentatte ganger gjennom dagen? Jeg sjekker loggen, og det er ingen spor av at bevegelsessensoren har blitt trigget, ei heller har eventene som skulle utløses ved bevegelse blitt utløst, men allikevel ser jeg at denne eventen utløses igjen og igjen (med en del rare følger -- skriptet forutsetter jo at lyset er på, og ender faktisk med å slå på badelyset i stedet for å holde det avslått...). Screen Shot 2016-03-10 at 18.00.16.png Er det mulig å få ta en titt på selve scriptet du kjører? Hvis du har On/Off/Dim status på lyset du skal slå av i HS3 så vil det beste være å legge til en "AND IF Lyskilden has a value that is not equal to Off" Da vil denne eventen kjøre kun hvis lyset er på og det ikke har vært noen bevegelse i rommet de siste 15 minuttene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå