Gå til innhold

Hjemmeautomasjon - Hva er det og hvorfor skulle jeg bry meg? (Automasjonskaféen)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom pcene er satt opp til at skjermene går i dvale så kan du vel måle strømforbruket. Når skjermene slår seg på så bruker de mer strøm enn i dvale.

 

Ja, det er en mulighet, men er en litt omstendelig og tungvindt måte i utgangspunktet synes jeg, når selve PCen selv har informasjonen om den er i idle eller ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar

Trur nok eventghost er den enkleste måten å få dette til på. Da kan du kanskje sette det til å se om musen og tastaturet er i bruk, hvis ikke trigg en virtual device i HS. jon00 har en plugin som jeg bruker til å skru av skjermene med, men den kan ikke detektere om de er i dvale. 

 

Jeg har sjekket med eventghost, og den registrere "idle" og "unidle" som events, så man trenger ikke engang å sjekke om mus og tastatur er i bruk direkte.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Er det noen grei måte å via homeseer sjekke ut om diverse klienter er idle eller ikke? (altså, ikke om maskinene er på, men om skjermen har gått av fordi den ikke er i bruk)

 

AtW

Hva tenker du på med "diverse klienter" Speach? HSTouch?

Tenker på PCer jeg har rundt om i huset. Per nå er planen å gjøre det med eventghost, men da må jeg installere det på alle PCene, lurte på om det kanskje var noen enklere måter å gjøre det på via homeseer (har funnet ut at i mitt nerdete hjem, så er hvorvidt en PC er i aktiv bruk en ganske god ekstra indikator på hvor folk oppholder seg)

 

AtW

det er en plugin til hs som gjør det, mener at det var jon00 som hadde den.

 

Edit: Fant linken her

Endret av HåvardGj
Lenke til kommentar

 

 

Er det noen grei måte å via homeseer sjekke ut om diverse klienter er idle eller ikke? (altså, ikke om maskinene er på, men om skjermen har gått av fordi den ikke er i bruk)

 

AtW

 

Hva tenker du på med "diverse klienter" Speach? HSTouch?

 

 

Tenker på PCer jeg har rundt om i huset. Per nå er planen å gjøre det med eventghost, men da må jeg installere det på alle PCene, lurte på om det kanskje var noen enklere måter å gjøre det på via homeseer (har funnet ut at i mitt nerdete hjem, så er hvorvidt en PC er i aktiv bruk en ganske god ekstra indikator på hvor folk oppholder seg)

 

AtW

 

 

Har du sjekket J00n sine skript for dette?

​Jeg mener de skal gi deg alt du trenger (og mere til)

​EDIT: Hehe litt for sent ute jeg der ;)

Endret av Fermate
Lenke til kommentar

Jeg har digre kasser med kabler, ladere, strømforsyninger og andre dingser i ymse varianter.  For noen år siden merket jeg opp samtlige.
De første merkene hadde løsnet før de siste var på plass, så det finnes i alle fall enkelte utgaver som egner seg dårligere enn andre. 

Lenke til kommentar

Om du har bokser med ruglete overflate kan de nok sitte dårlig ja, ettersom limet kun får tak i "toppene", jeg har selv samme maskin og har merket noen bokser med glatt overflate, sitter som bare det :)

 

Forresten, er på husjakt så da blir det nok noen gøyale hjemmeautmasjonsprosjekter tenker jeg, jeg får litt mer tid og muligheter i ett hus enn i en leilighet :)

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...