Gå til innhold

Hjemmeautomasjon - Hva er det og hvorfor skulle jeg bry meg? (Automasjonskaféen)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for gulltips.

Trener ikke et eget program for det

ping 127.0.0.1 -n 31 > nul
start <HS, eller hva man enn vil>
lagre som .bat og set i startup

dersom det er en service bytt ut start med "net start" og så servicen

Hmmm, ingenting skjer:

start C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\HS3.exe

Men denne fungerer:

start C:\Windows\System32\Taskmgr.exe

Det er nok mellomrommet i mappenavn som fucker opp, hvordan løser jeg det?

Takk.

Lenke til kommentar

Går ut ifra du må ha start "C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\HS3.exe"   ? Ikke testet.

Evt lag en snarvei på C:\ som peker til riktig fil, så bare starte snarveien.. men løsningen over er vel metoden man bruker når det er mellomrom i stringen :)

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Reklamering til Finn (linking) er ikke lov nei. Det samme gjelder kjøp/salg over PM (samme regler gjelder for PM som i forumet generelt).

Om du sier ifra at du har lagt ut noe på Finn uten å linke vil det nok ikke være vanskelig for folk her inne å finne annonsen antar jeg. 

Er klar over at det er firkantede regler, men de er hva de er. Som sagt så bør kommentarer rettes til riktig kategori for å ikke skli ut her :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Reklamering til Finn (linking) er ikke lov nei. Det samme gjelder kjøp/salg over PM (samme regler gjelder for PM som i forumet generelt).

Men hva om vi ikke bryr oss om det i dette tilfellet? ;)

Vi kan lage en egen tråd med "Se hva disse galingen legger ut for salg" ettersom slike tråder tydeligvis går helt fint.

Her er det snakk om en kjekk forumbruker som har for mye utstyr og selger unna til oss andre for en rimelig penge. Det vil være et løft til vår lille del av forumsamfunnet, og kan kun være positivt.

Lenke til kommentar

Vel, jeg forsøkte å lese https://www.facebook.com/groups/smarthusnorge/ en stund men jeg drukner i reklame der og DET ønsker jeg ikke skal skje her.

Så jeg tror vi runder av dette temaet slik:

Jeg har nå ombestemt meg og kommer IKKE til å selge noe av det jeg har i skuffen billig, - og i hvert fall ikke til folk HER på forumet.

Jeg kommer isteden til å legge ut en liste med alt jeg har i skuffen slik at dere får se hva jeg hadde kommet til å selge om det ikke var for at det var forbudt. 

OK?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vi har besluttet å trekke kabler i det nye huset. Er det noen systemer å anbefale, som egner seg godt til et kablet anlegg? Er det UTP-kabler som er vanligst å bruke? Er KNX dugende?

Ønsket er jo å ha en åpen plattform, med mulighet for scripting. Har sett mye på OpenHAB, men er åpen for andre løsninger.

Lenke til kommentar

Går ut ifra du må ha start "C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\HS3.exe"   ? Ikke testet.

Evt lag en snarvei på C:\ som peker til riktig fil, så bare starte snarveien.. men løsningen over er vel metoden man bruker når det er mellomrom i stringen :)

Alle stier som inneholder mellomrom må innrammes i ""

start "C:\Program Files (x86)\HomeSeer HS3\HS3.exe"

Takk sørlandet x 2.  :nei:

C:\snarvei.ink og full path med "" hjelper heller ikke.

UAC er av, kan det være HS3 som er begrensningen? Har noen andre lykkes med dette?

Lenke til kommentar

Men hva om vi ikke bryr oss om det i dette tilfellet? ;)

Vi kan lage en egen tråd med "Se hva disse galingen legger ut for salg" ettersom slike tråder tydeligvis går helt fint.

Her er det snakk om en kjekk forumbruker som har for mye utstyr og selger unna til oss andre for en rimelig penge. Det vil være et løft til vår lille del av forumsamfunnet, og kan kun være positivt.

Det er ikke rettferdig ovenfor andre forumbrukere at kun "vi" her inne kan ha en salgstråd. Regler er regler. kjøp og salg-tråder\poster er forbudt.

Morgens: Jeg kan teste når jeg kommer hjem ikveld. må stikke på jobb nå! Om det ikke går så kan jeg evt lage et mini-program som starter det for deg om du ikke finner en annen løsning :)

Endret av Merko.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har besluttet å trekke kabler i det nye huset. Er det noen systemer å anbefale, som egner seg godt til et kablet anlegg? Er det UTP-kabler som er vanligst å bruke? Er KNX dugende?

Ønsket er jo å ha en åpen plattform, med mulighet for scripting. Har sett mye på OpenHAB, men er åpen for andre løsninger.

Vel jeg hadde dratt minst en Cat 6 til hvert rom om jeg bygget i dag.

Gjerne 2 (en i tak eller høyt på vegg, og en ved gulv) i viktige rom.

KNX er jo dugande om du har MASSE penger... Men jo helt uavhengig av TP

Lenke til kommentar

Tenker kanskje å kjøpe 25 pair UTP-kabler. Jeg vet ikke om CAT6 skal være nødvendig da. Det er jo ikke så massive datamengder som sendes.

Men kostnaden er egentlig ikke så fryktelig farlig. Det er viktigere at det er et skikkelig system som kan stå så lenge huset står, som er grunnen til at vi ikke ønsker wifi-gizmos.

Blir det et KNX-system så har vel de egne kabler?

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

25 Par ?!

Hva har du tenkt å koble på der?

Bygget for 10 år siden og la CAT5.

Nå er jo 1Gb standard på PC så jeg skulle ønsket at det var CAT 6.

Om 10 år ønsker jeg sikkert noe annet.

Du vil ha et anlegg som står så lenge huset står?

Hvor lenge regner du med at det er?

JA KNX er egne kabler, 2 trådpar (selv om kun det ene er i bruk) ca 30V, Skjermet men skjermen skal ikke jordes.

Fint å installere på nybygg, håpløst å bygge ut når veggen er lukket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...