Gå til innhold

Hjemmeautomasjon - Hva er det og hvorfor skulle jeg bry meg? (Automasjonskaféen)


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-A7VIlhBsZy

Holder det med bare vanlig glass?

Diverse DYI-prosjekter på nettet prater om en annen type glass, "double-sided mirror" for å få til riktig effekt med svart bakgrunn.

Litt usikker på den norske benevnelsen, dobbelsidig speil?

Se feks: http://blog.dylanjpierce.com/raspberrypi/magicmirror/tutorial/2015/12/27/build-a-magic-mirror.html

Og hva kom det på, for hvilken størrelse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den tar ikke nødvendigvis to plasser

attachicon.gif12637435_10153195215571739_683958010_o.jpg

 

Dere som har denne: Kan man skru av det irriterende blå lyset på modulen? Mener jeg sjekket det ut, og kunne ikke finne noe om det og derfor avsto fra å kjøpe.

 

 

Har ikke målene i hodet, men var på rundt 70x35 eller noe i den duren. Kostet 600kr. Halvpris ifølge selger.

 

Skal oppdatere iløpet av dagen med mål og evt bilder :)

 

Her er forøvrig et annet prosjekt som ser strøkent ut.

https://medium.com/@maxbraun/my-bathroom-mirror-is-smarter-than-yours-94b21c6671ba#.epff4kiug

 

 

1*k31CzsZOtqA89PBVNN5zWA.jpeg

 

Wow. Noe slikt vil jeg ha, men det må være skikkelig implementert. Et ordentlig entréspeil i en pen ramme med slik funksjon.

Lenke til kommentar

 

Den tar ikke nødvendigvis to plasser

attachicon.gif12637435_10153195215571739_683958010_o.jpg

 

Dere som har denne: Kan man skru av det irriterende blå lyset på modulen? Mener jeg sjekket det ut, og kunne ikke finne noe om det og derfor avsto fra å kjøpe.

 

Det blå lyset lyser når den er av, når den er på så er lyset av.

Jeg tror ikke dette kan deaktiveres på noen enkel måte, men du kan jo bare ta over en tape-bit. eller åpne og koble fra LED-en vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Har ikke målene i hodet, men var på rundt 70x35 eller noe i den duren. Kostet 600kr. Halvpris ifølge selger.

 

Skal oppdatere iløpet av dagen med mål og evt bilder :)

 

Her er forøvrig et annet prosjekt som ser strøkent ut.

https://medium.com/@maxbraun/my-bathroom-mirror-is-smarter-than-yours-94b21c6671ba#.epff4kiug

 

img=https://cdn-images-1.medium.com/max/800/1*k31CzsZOtqA89PBVNN5zWA.jpeg

Ser absolutt bra ut! Men vi har det nok fuktigere på badet enn han fyren her når vi dusjer kan det se ut som.

 

Eller så undervurderer jeg evnen en skjerm har til å motstå fukt... ?

Lenke til kommentar

Så har jo amerikanerne gjerne flere bad. Dette er kanskje et bad uten dusj. Aner ikke hvor hvor mye fukt en vanlig skjerm tåler, men kan ikke være mye..

Klart det. Vi har ikke samme fuktighet på do som på badet.

 

finnes jo spray som gjør dem mer eller mindre vanntette. Søk opp Neverweth på YouTube feks.

Vanntett != fukttett... :confused:

 

Har selv slik spray og det er veldig stilig. Men jeg tror ikke en skjerm hadde overlevd mer på badet av den grunn.

Lenke til kommentar

Skjermen bli jo bak glass i veggen hvis du innfeller den. Tetter du godt mellom så burde den overleve.

Det burde jo ikke være så høy fuktighet på badet, har du avtrekk?

Ja, ventilert avtrekk i tillegg. Men å felle inn en skjerm i en vegg på badet er jo fullstendig uaktuelt.

 

Da heller fore ut veggen speilet henger på, evt. bygge en kasse som lar seg åpne (for man kan vel neppe regne med at dette vil fungere sømløst i årevis uten enkelte inngrep) men likevel er forholdsvis tett.

Lenke til kommentar

Men de koster jo litt mer enn en slik løsning er verdt i mine øyne. Bruker lite tid foran speilet.

Du ja. Men hva med din bedre halvdel? :D

 

Ikke at jeg står så vanvittig lenge foran speilet heller, men det kunne likevel vært praktisk med informasjon om:

- Temperatur nå (så vi kan se om det er sykkelvær, eller om det er glatt)

- Værvarselet de neste 2-8 timene

- Kamerafeed fra jentenes rom (vi står vanligvis opp først, så greit å se om vi må hente dem, iallfall den minste)

- Kalender for dagen

 

 

... og så er jo gadget-faktoren skyhøy... :p

EDIT: Skulle bare være mulig å gjøre det til en touchskjerm også...

Endret av Moskus
Lenke til kommentar

Lage det til touchskjerm burde ikke være noe problem.. problemet blir vel heller fingeravtrykk over hele speilet...

 

 

Edit: Montert skjerm ol i speilet\vinduet, skulle bare gjøre en liten test før alt sammen var skrudd på plass.. så bare

sdw30Dz.jpg

 

Så får dille litt iløpet av kvelden med en fiks. :p ser ikke ut som LCD-en har tatt skade, så vi får krysse fingrene.. :dremel:

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

 

Trener ikke et eget program for det

 

ping 127.0.0.1 -n 31 > nul
start <HS, eller hva man enn vil>
lagre som .bat og set i startup

 

dersom det er en service bytt ut start med "net start" og så servicen

 

 

Ikke dumt. Funker det bra med HS?

 

Bruker ikke HS, men burde da funke greit

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...