Gå til innhold

Hjemmeautomasjon - Hva er det og hvorfor skulle jeg bry meg? (Automasjonskaféen)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er nybegynner og tenker å forsiktig komme i gang. Jeg har bestemt meg for å gå for z-wave.

 

Først tenkte jeg bare å sette opp en ny bryter som kan fjernstyre en eksisterende lysbryter.

 

Jeg tenkte å kjøpe følgende:

 

Aeotec Z-Stick Gen5 

Z-Wave flush-mounted, 2-gang Switch from Fibaro - FGS-222.

Z-Wave Plus Single Wall Mounted Secure Controller - WALLC-2 from Z-Wave.Me.

 
Jeg har en gammel laptop med windows som jeg tenkte å bruke som controller/gateway.
 
Vil jeg oppnå det jeg vil med dette?
 
Senere vil jeg sette opp flere brytere/dimmere og styre markisen ++. Har også Verisure og Yale Doorman.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-A7VIlhBsZy

 

Noen som har sett slike for micro usb? 

 

 

dx.com har/hadde, umulig å søke men send mail så bruker de 2 timer på leting du betaler 4 dollar for dingsen.  :ohmy:

 

Gi gjerne ett hint om SKU de leter frem, det der kan være interessant i mange sammenhenger!

Lenke til kommentar

 

Jeg er nybegynner og tenker å forsiktig komme i gang. Jeg har bestemt meg for å gå for z-wave.

 

Først tenkte jeg bare å sette opp en ny bryter som kan fjernstyre en eksisterende lysbryter.

 

Jeg tenkte å kjøpe følgende:

 

Aeotec Z-Stick Gen5 

Z-Wave flush-mounted, 2-gang Switch from Fibaro - FGS-222.

Z-Wave Plus Single Wall Mounted Secure Controller - WALLC-2 from Z-Wave.Me.

 
Jeg har en gammel laptop med windows som jeg tenkte å bruke som controller/gateway.
 
Vil jeg oppnå det jeg vil med dette?
 
Senere vil jeg sette opp flere brytere/dimmere og styre markisen ++. Har også Verisure og Yale Doorman.

 

Du vil oppnå det du vil med det, ja. Avhengig av programvaren du velger er det litt forskjellige veier til Rom, men jeg skulle mene du burde komme frem. ;)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg er nybegynner og tenker å forsiktig komme i gang. Jeg har bestemt meg for å gå for z-wave.

 

Først tenkte jeg bare å sette opp en ny bryter som kan fjernstyre en eksisterende lysbryter.

 

Jeg tenkte å kjøpe følgende:

 

Aeotec Z-Stick Gen5

Z-Wave flush-mounted, 2-gang Switch from Fibaro - FGS-222.

Z-Wave Plus Single Wall Mounted Secure Controller - WALLC-2 from Z-Wave.Me.

 

Jeg har en gammel laptop med windows som jeg tenkte å bruke som controller/gateway.

 

Vil jeg oppnå det jeg vil med dette?

 

Senere vil jeg sette opp flere brytere/dimmere og styre markisen ++. Har også Verisure og Yale Doorman.

 

Du vil oppnå det du vil med det, ja. Avhengig av programvaren du velger er det litt forskjellige veier til Rom, men jeg skulle mene du burde komme frem. ;)

Takk for svar. Skal prøve med HomeGenie, så får jeg se.

Lenke til kommentar

 

Jeg er nybegynner og tenker å forsiktig komme i gang. Jeg har bestemt meg for å gå for z-wave.

 

Først tenkte jeg bare å sette opp en ny bryter som kan fjernstyre en eksisterende lysbryter.

 

Jeg tenkte å kjøpe følgende:

 

Aeotec Z-Stick Gen5 

Z-Wave flush-mounted, 2-gang Switch from Fibaro - FGS-222.

Z-Wave Plus Single Wall Mounted Secure Controller - WALLC-2 from Z-Wave.Me.

 
Jeg har en gammel laptop med windows som jeg tenkte å bruke som controller/gateway.
 
Vil jeg oppnå det jeg vil med dette?
 
Senere vil jeg sette opp flere brytere/dimmere og styre markisen ++. Har også Verisure og Yale Doorman.

 

 

Har 2 x Stk Aeotec z-Stick Gen5 som du kan få til halv pris.

Har gått over til UZB1 over alt...

Lenke til kommentar

Skal styre en ny 800 w panelovn.

 

Regner med at en Nexa plugin mottaker som er ratet til 1500w er ok? 

 

Skal over til Z wave etterhvert, så da blir det en Z-wave TKB TZ68 (3500w) Noen erfaring med denne?  

 

Jeg har et par av siste nevnte der. Fungerer slik som det skal :) nå har jeg ikke testet nærme 3500w grensa da.

 

Ulempen med de er at de tar opp 2 plasser av kontakten uansett hvilken vei du plasserer den, så derfor har jeg i all hovedsak kjøpt disse:

Fibaro Z-wave Fjernstrømbryter

http://www.kjell.com/no/produkter/elektro-og-verktoy/smarte-hjem/z-wave/fibaro-z-wave-fjernstrombryter-med-energimaler-p50774

Lenke til kommentar

Da har jeg fått skaffet meg et vindu, som skal brukes som speil med skjerm bak.

 

Stikker ned til min far imorgen for å lage ramme + se hvordan vi skal få montert skjermen.

 

Kjøpte meg først en film fra ebay som ble linket til her en eller annen vei, men den var veldig dårlig.

Ekstremt dårlig speil -effekt-. Ingen lim på den slik at man enkelt kunne feste den til en glass\acryll plate..så det ble uaktuelt.

 

Fikk en grei pris på et vindu (kunn glass uten treverk rundt), hos lokale glassmester.

 

Legger ut noen bilder iløpet av morgendagen om vi kommer noen vei :)

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...