Merko Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Ah takk. var URLen jeg har bommet på når jeg har testet med tilsvarende metode Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Fant igår textseer som Moskus har laget. Ser ut som den er litt enklere enn lange JSON kommandoer. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Tips til høytalere jeg kan plassere rundt om i heimen? Skal i all hovedsak brukes til talemeldinger fra HomeSeer. Kanskje noe musikk på sikt om det blir noe greit.. Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 (endret) Veldig fornøyd med Sonos. Eneste bakdelen er at de er stivt priset. HS3 Plugin til Sonos fungerer også utmerket, og er gratis! Endret 25. januar 2016 av GeneralVirus Lenke til kommentar
Gjest Slettet-A7VIlhBsZy Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 (endret) Sonos har god lyd, helt grei app/fjernkontroll osv - men prisen er helt latterlig. Personlig bruker jeg Raspberry Pi, Music Angel og USB-wifi. Installerer squeezelite på alle sammen, og kobler sammen med Logitech Media Server, aka Squeezebox.Små, kompakte, helt grei lyd (blir bedre med en USB DAC) - og forholdsvis billige. Pi'ene kan også utvides til å inkludere en temperaturmåler på ymse steder dersom det er aktuelt. Endret 26. januar 2016 av Slettet-A7VIlhBsZy Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 26. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2016 For oss som bruker eksterne forsterkere og høyttalere har Squeezebox fungert fremdeles ypperlig, selv om de originale ikke er så lette å få fatt i lenger. Samme lydkvalitet som Sonos. Men du kan også bruke en Raspberry Pi som en Squeezebox klient, for de stedene hvor kvaliteten kanskje ikke er like kritisk (f.eks. badet). Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 @Merko., Airplay. Du får vel de enkleste relativt billig nå, i forhold til Sonos. Aner ikke hvor enkelt det er med talemeldinger til de, men lyd er "drittenkel". Plug-in til Itunes er gull. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 26. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2016 Mr. Fermate klarte heller ikke holde seg unna "Norges Smarteste Hjem" hos Teknisk Ukeblad. http://www.tu.no/bygg/2016/01/26/-dette-er-ikke-for-folk-flest.-ikke-tale-om Lenke til kommentar
Merko Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 (endret) Disse "Squeezebox"-pakkene synes jeg var nogenlunde store for så lite. Er det ikke enklere(kanskje bedre?) og bare bruke en valgfri høytaler, sammen med ChromeCast Audio? ChromeCast Audio gjør jo mer eller mindre alle type høytalere om til WiFi-høytalere som kan styres via tlf\nettbrett eller PC. Da kan man også velge fra serversiden hvilke rom den skal snakke ut i, så lage en automatikk rundt det. Ellers, så skal "multiroom"-støtten være upåklagelig. Uansett. takk for tipsene. må gjøre litt research på hver av dem så se hva som passer meg best Hvilke løsninger har dere som bruker mikrofon til tale mot HomeSeer? Strekker dere lang mic-ledning til HomeSeer serveren, eller er det en enklere løsning? Endret 26. januar 2016 av Merko. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Hvilket Chromecast-kompatible system er dette? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 (endret) Hvilket Chromecast-kompatible system er dette? http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/mediaspiller/CHROMECASTAUD/chromecast-audio denne, eller er det noe annet du mener? Edit: For min del så skal jeg bruke den på homeseer, men så vidt meg bekjent kan ikke HomeSeer snakke direkte til denne som den kan gjøre med Sonos osv? Det gjør ingenting da jeg skal bruke et annet program som tar seg av tale, som går via windows-lyden (som sendes til Chromecast). Endret 26. januar 2016 av Merko. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Det kom kanskje ut litt feil. Jeg søker i alle fall et system som kan styre Chromecast Audio automatisk. For eksempel å starte en stream om morgenen, hente ut hva som spilles av, etc. Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Har sett på Chromecast audio. Rart at ingen har laget en plugin til HS3. Kommer det så bygger jeg ut lydsystemet med chromecast og selger Sonos Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Hvilke løsninger har dere som bruker mikrofon til tale mot HomeSeer? Strekker dere lang mic-ledning til HomeSeer serveren, eller er det en enklere løsning? Bruker en Kinect til xbox 360 på kontoret. De kan også være på en remote pc hvis man har flere. Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Mr. Fermate klarte heller ikke holde seg unna "Norges Smarteste Hjem" hos Teknisk Ukeblad. http://www.tu.no/bygg/2016/01/26/-dette-er-ikke-for-folk-flest.-ikke-tale-om Teknisk Ukeblad klarte ikke å holde seg unna huset mitt, mener du Lenke til kommentar
Merko Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Hvilke løsninger har dere som bruker mikrofon til tale mot HomeSeer? Strekker dere lang mic-ledning til HomeSeer serveren, eller er det en enklere løsning? Bruker en Kinect til xbox 360 på kontoret. De kan også være på en remote pc hvis man har flere. Hm ok. Går ut ifra Kinect har en betydelig bedre mikrofon en vanlige enkle noen man får fra feks biltema? Oppfatter lydene på lengre avstand ol. Kan dog bli problematisk om jeg skal koble dette opp mot Android (Google Now). må studere litt Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Jepp, mikrofonen er kjempebra. Også handlet det for min del om at jeg hadde en liggende i en pose i garasjen Den ser også hvor mange folk det er i synsfeltet dens, har planer om å bruke den til å detektere om det sitter noen i kontorstolen, og dermed styre lys utfra det. Du kan få Google Now til windows såvidt jeg har forstått. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 Vet at Google Now er i Chrome nettleseren på PC, men ingen anelse på hvordan jeg isåfall skal vidersende informasjonen som blir sagt videre til eks HomeSeer eller andre tredjepartsløsninger enn Google.com Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 26. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2016 Disse "Squeezebox"-pakkene synes jeg var nogenlunde store for så lite. Hvordan det? Du skal jo selvfølgelig ha musikk samtidig. Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 26. januar 2016 Del Skrevet 26. januar 2016 (endret) Hvordan løser dere det med multirom-lyd(tenker squeezebox) ift. å velge enheter?Har 3 RPi med Squeezelite plassert rundt i leiligheten, deriblant en på badet som blir mest brukt(tenkes trigget av bev. sensor). Og en hver på stue og kjøkken. Tenkte å styre de via HSTouch med en knapp for hver enhet, som synker den med de allerede aktive spillerne om det er mulig. Noen som har tips til hvordan det kan løses med events, evt. script? Leter også etter en god måte å kunne velge sanger fra Spotify. Har lagd et tekstfelt som viser Squeezeboks-serveren, men den er litt knotete og lite touch-vennlig(WAF). Er det noen andre gode alternativer? Endret 26. januar 2016 av Sindre Aleksander Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå