Moskus Skrevet 22. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2016 Må man ha en bypass motstand til Fiabro dimmer 2 hvis man bruker den til led? Tenkte bare å at da blir den ganske mye dyrer en Qubino sin. I følge et par som har testet det på HS-forumet, så er det ikke sikkert du trenger det. Lenke til kommentar
stein111 Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Kanskje det bare er hvis det er en veldig lav watt på led. Hva ville du valgt av Qubino sin og fibaro sin dimmer? Har qubino sin første versjon og er god på dimming av alt jeg har gitt den. Ikke prøvd noe med Fibaro, men noen sier at den flimrer litt mere under dimming. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 22. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2016 Kanskje det bare er hvis det er en veldig lav watt på led. Hva ville du valgt av Qubino sin og fibaro sin dimmer? Har qubino sin første versjon og er god på dimming av alt jeg har gitt den. Ikke prøvd noe med Fibaro, men noen sier at den flimrer litt mere under dimming. For meg er det veldig, veldig enkelt. 1) Qubino er fremdeles ikke helt 100% der i HomeSeer, visstnok. De driver og endrer litt i oppsettet sitt med forskjellige firmware-versjoner, så det kan være litt lotto om det fungerer. Visstnok. (Jeg har ikke prøvd dem selv). 2) Jeg må bruke 2-wire-løsning, og det er det kun Fibaro som leverer. ... og noe av det jeg hører er ekstra bra med Fibaro'en er "autokalibreringen" du kjører når du har montert lyskilden. Den skal visstnok være veldig bra. Jeg har Fibaro versjon 1 og er fornøyd med den. Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 HSTouch via myhomeseer? Noen med erfaring på dette? 95% av bruken skjer via wifi hjemme, men det hadde vært gøy med muligheten utenfra. Gjøre huset klart før jeg åpner døren. For 1+ år siden fungerte det dårlig... Du kan åpne (og forwarde til HS Serveren) port 10200 i Routeren din så kjører du HSTouch like herlig utenfra som hjemme. Du må jo da ha fast IP eller bruke en DYNDNS tjeneste for å sette adressen hjem på telefonen/pad'en. Med mindre routeren din har en DNS tabell må du da ha to forskjellige servervalg på telefonen: En for hjemme og en for borte. 2 Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 God ide Fermate. Skal teste dette selv også, har opplevd at myhomeseer har vært litt mye nede i det siste. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Takk Fermate, jeg googlet meg også frem til port 10200. Den nye routeren administreres av jobben, men myhomeseer.com via http fungerer nå. Jeg kan godt få de til å gjøre endringen hvis du er sikker på det. Lenke til kommentar
DJ-Fetz Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 (endret) noen som har prøvd å få en qnap nas server til å kjøre homeseer? burde vel i prinsippet være mulig nå som homeseer er også i linux versjon å qnap os er en form for linux. qnap har jo også muligheten til å installere qpkg apper. men er sikkert vanskelig å få gjort om homeseer til en qpkg app. hadde jo vært perfekt å fått slått sammen lagrings server å hjemmeautomasjon server til en. ser at OpenRemote har kommet som qpkg app Endret 23. januar 2016 av DJ-Fetz Lenke til kommentar
stein111 Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Noen som har fått til å vise url linker på ipad i HSTouch, virker fint på windows men når jeg skal prøve på ipad er skjermen helt hvit. Lenke til kommentar
DiderikFrom Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 noen som har prøvd å få en qnap nas server til å kjøre homeseer? burde vel i prinsippet være mulig nå som homeseer er også i linux versjon å qnap os er en form for linux. qnap har jo også muligheten til å installere qpkg apper. men er sikkert vanskelig å få gjort om homeseer til en qpkg app. hadde jo vært perfekt å fått slått sammen lagrings server å hjemmeautomasjon server til en. ser at OpenRemote har kommet som qpkg app Tja. Det skal ikke være umulig, men ikke med native software. Jeg har en gammel qnap ts-109 som jeg vet det går å installere ubuntu (for ARM) på, men jeg er ganske sikker på at min qnap ikke er kraftig nok til homeseer. Dersom du har en nyere qnap med mer datakraft, skal det nok gå. Utfordringen blir å få installert mono og andre dependencies for homeseer. Da må du bytte operativsystem til ubuntu eller noe annet debianbasert -- jeg vil anta mono ikke fins i qpkg eller ipkg. Men det fins sikkert en oppskrift et sted nettet på hvordan du flasher din qnap til debian/ubuntu. Lenke til kommentar
DJ-Fetz Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 (endret) noen som har prøvd å få en qnap nas server til å kjøre homeseer? burde vel i prinsippet være mulig nå som homeseer er også i linux versjon å qnap os er en form for linux. qnap har jo også muligheten til å installere qpkg apper. men er sikkert vanskelig å få gjort om homeseer til en qpkg app. hadde jo vært perfekt å fått slått sammen lagrings server å hjemmeautomasjon server til en. ser at OpenRemote har kommet som qpkg app Tja. Det skal ikke være umulig, men ikke med native software. Jeg har en gammel qnap ts-109 som jeg vet det går å installere ubuntu (for ARM) på, men jeg er ganske sikker på at min qnap ikke er kraftig nok til homeseer. Dersom du har en nyere qnap med mer datakraft, skal det nok gå. Utfordringen blir å få installert mono og andre dependencies for homeseer. Da må du bytte operativsystem til ubuntu eller noe annet debianbasert -- jeg vil anta mono ikke fins i qpkg eller ipkg. Men det fins sikkert en oppskrift et sted nettet på hvordan du flasher din qnap til debian/ubuntu. ok har qnap ts 809u rp med core 2 duo 3 ghz og 4 gb ram så burde ikke være noe problem. men er akkurat for gammel til at den ikke støtter vm ware og virtualization lxc som de nye nas serverene støtter. det finnes faktisk mono til qnap i qpkg fil Endret 23. januar 2016 av DJ-Fetz Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Noen som har fått til å vise url linker på ipad i HSTouch, virker fint på windows men når jeg skal prøve på ipad er skjermen helt hvit. Mener jeg leste på HS-forumet at det var en bug i appen som gjorde dette, og at en ny versjon var sendt til Apple men ikke godkjent enda. Lenke til kommentar
DrLaban Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Er det mulig å lage skjermer i hstouch som kan scrolles på en iPhone? Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 24. januar 2016 Del Skrevet 24. januar 2016 Funket før for meg på Android å bare lage skjermen lengere enn de andre. Men av en eller annen grunn så gjør det at menyen jeg har laget ikke funker lenger (open a screen on top of current screen). Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 24. januar 2016 Del Skrevet 24. januar 2016 Tenker å få lagd meg en vekkeklokke i HS3. Noen som har gjort dette og har tips? Det vanskelige er å finne en måte å sette klokken på, noen som vet om hvordan man kan sette en event trigger i HSTouch? Har funnet en løsning på dette Android appen Morning routine, kjører en tasker task som trigger en virtual device i HS. Så kan jeg kjøre eventen i HS utfra den. Skader heller ikke at appen kan settes til å tvinge meg til å skanne en qr eller strekkode får å få den skrudd av. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-A7VIlhBsZy Skrevet 24. januar 2016 Del Skrevet 24. januar 2016 noen som har prøvd å få en qnap nas server til å kjøre homeseer? burde vel i prinsippet være mulig nå som homeseer er også i linux versjon å qnap os er en form for linux. qnap har jo også muligheten til å installere qpkg apper. men er sikkert vanskelig å få gjort om homeseer til en qpkg app. hadde jo vært perfekt å fått slått sammen lagrings server å hjemmeautomasjon server til en. ser at OpenRemote har kommet som qpkg app Tja. Det skal ikke være umulig, men ikke med native software. Jeg har en gammel qnap ts-109 som jeg vet det går å installere ubuntu (for ARM) på, men jeg er ganske sikker på at min qnap ikke er kraftig nok til homeseer. Dersom du har en nyere qnap med mer datakraft, skal det nok gå. Utfordringen blir å få installert mono og andre dependencies for homeseer. Da må du bytte operativsystem til ubuntu eller noe annet debianbasert -- jeg vil anta mono ikke fins i qpkg eller ipkg. Men det fins sikkert en oppskrift et sted nettet på hvordan du flasher din qnap til debian/ubuntu. ok har qnap ts 809u rp med core 2 duo 3 ghz og 4 gb ram så burde ikke være noe problem. men er akkurat for gammel til at den ikke støtter vm ware og virtualization lxc som de nye nas serverene støtter. det finnes faktisk mono til qnap i qpkg fil Hadde en QNAP før, etter overgang til nye utgaven av OS'et deres, og alt plutselig ble "barneskolevennlig" (og selvfølgelig, søpletreigt og ubrukelig) - så kastet jeg ut hele base-OS'et og kjørte inn Debian på boksen. Alle sånne "småirriterende" feil fra QNAP ble "mystisk" borte. Anbefaler deg å bytte ut baseOS med Debian, hvis du er komfortabel med å gjøre det, men da for de funksjonene QNAP er ment for - HomeSeer kan jeg ikke uttale meg om. Jeg kjørte det på en TS-869Pro2 eller noe(?) - med atom-cpu. Lenke til kommentar
DJ-Fetz Skrevet 24. januar 2016 Del Skrevet 24. januar 2016 noen som har prøvd å få en qnap nas server til å kjøre homeseer? burde vel i prinsippet være mulig nå som homeseer er også i linux versjon å qnap os er en form for linux. qnap har jo også muligheten til å installere qpkg apper. men er sikkert vanskelig å få gjort om homeseer til en qpkg app. hadde jo vært perfekt å fått slått sammen lagrings server å hjemmeautomasjon server til en. ser at OpenRemote har kommet som qpkg app Tja. Det skal ikke være umulig, men ikke med native software. Jeg har en gammel qnap ts-109 som jeg vet det går å installere ubuntu (for ARM) på, men jeg er ganske sikker på at min qnap ikke er kraftig nok til homeseer. Dersom du har en nyere qnap med mer datakraft, skal det nok gå. Utfordringen blir å få installert mono og andre dependencies for homeseer. Da må du bytte operativsystem til ubuntu eller noe annet debianbasert -- jeg vil anta mono ikke fins i qpkg eller ipkg. Men det fins sikkert en oppskrift et sted nettet på hvordan du flasher din qnap til debian/ubuntu. ok har qnap ts 809u rp med core 2 duo 3 ghz og 4 gb ram så burde ikke være noe problem. men er akkurat for gammel til at den ikke støtter vm ware og virtualization lxc som de nye nas serverene støtter. det finnes faktisk mono til qnap i qpkg fil Hadde en QNAP før, etter overgang til nye utgaven av OS'et deres, og alt plutselig ble "barneskolevennlig" (og selvfølgelig, søpletreigt og ubrukelig) - så kastet jeg ut hele base-OS'et og kjørte inn Debian på boksen. Alle sånne "småirriterende" feil fra QNAP ble "mystisk" borte. Anbefaler deg å bytte ut baseOS med Debian, hvis du er komfortabel med å gjøre det, men da for de funksjonene QNAP er ment for - HomeSeer kan jeg ikke uttale meg om. Jeg kjørte det på en TS-869Pro2 eller noe(?) - med atom-cpu. ok takk for svar Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Tenker å få lagd meg en vekkeklokke i HS3. Noen som har gjort dette og har tips? Det vanskelige er å finne en måte å sette klokken på, noen som vet om hvordan man kan sette en event trigger i HSTouch? Har funnet en løsning på dette Android appen Morning routine, kjører en tasker task som trigger en virtual device i HS. Så kan jeg kjøre eventen i HS utfra den. Skader heller ikke at appen kan settes til å tvinge meg til å skanne en qr eller strekkode får å få den skrudd av. Da er første morgen gjennomført. Fungerte nesten knirkefritt, kun Sonos volumet som må stilles litt ned. Herlig når slike ting fungerer slik det skal! Lenke til kommentar
Merko Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Android appen Morning routine, kjører en tasker task som trigger en virtual device i HS. Så kan jeg kjøre eventen i HS utfra den. Hvordan kan du trigge en device i HS ved hjelp av tasker? Jeg testet litt smått her om dagen uten at jeg fikk det til. Pr nå sender jeg kommando til min lokale webserver, som igjen sender til HS (litt tungvindt mao). Har du en rask howto? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2016 I de siste har det komme en Tasker-plugin, uten at jeg skal si hva den kan... Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Android appen Morning routine, kjører en tasker task som trigger en virtual device i HS. Så kan jeg kjøre eventen i HS utfra den. Hvordan kan du trigge en device i HS ved hjelp av tasker? Jeg testet litt smått her om dagen uten at jeg fikk det til. Pr nå sender jeg kommando til min lokale webserver, som igjen sender til HS (litt tungvindt mao). Har du en rask howto? Testet Tasker plugin, men det var for massivt for mitt bruk. Det jeg gjør nå er å lage en task som sender en HTTP Get til Homeseer med JSON?request=controldevicebylabel&ref=XXX&label=On Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå