*F* Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 takk for tips. Prosjektene står på rekke og rad. Irriterer meg ofte over at det er mørkt i klesskapet, tenker derfor å montere dørsensorer på hvert skap slik at jeg vet om dørene er åpne eller ei, skal så sette på lys inne i skapet som slår seg på automatisk når jeg åpner. planen: 2xVision ZD2102 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Fermate: Vinduslukking Nå er det 7 grader på soverommet, "noen" har glemt å lukke vinduet. Hvis du vil være veldig snill lager du en egen topic og beskriver den løsningen du har. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 (endret) takk for tips. Prosjektene står på rekke og rad. Irriterer meg ofte over at det er mørkt i klesskapet, tenker derfor å montere dørsensorer på hvert skap slik at jeg vet om dørene er åpne eller ei, skal så sette på lys inne i skapet som slår seg på automatisk når jeg åpner. planen: 2xVision ZD2102 12511247_10153155646581739_1405897460_o.jpg Da tror jeg jaggu jeg heller hadde kjøpt ferdig greier fra IKEA. feks http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40245227/ Ser ut som du må ha: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50116729/ for forlengelse av kabel (eller skøyte flere lys i samme strømkabel) + http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50116593/ for strømkontakten. Endret 9. januar 2016 av Merko. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 9. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2016 takk for tips. Prosjektene står på rekke og rad. Irriterer meg ofte over at det er mørkt i klesskapet, tenker derfor å montere dørsensorer på hvert skap slik at jeg vet om dørene er åpne eller ei, skal så sette på lys inne i skapet som slår seg på automatisk når jeg åpner. planen: 2xVision ZD2102 12511247_10153155646581739_1405897460_o.jpg Da tror jeg jaggu jeg heller hadde kjøpt ferdig greier fra IKEA. feks http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40245227/ Ser ut som du må ha: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50116729/ for forlengelse av kabel (eller skøyte flere lys i samme strømkabel) + http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50116593/ for strømkontakten. Du har jo misforstått hjemmeautomasjon fullstendig! Ikea sine er ikke Z-wave! Jeg hadde valgt en eller annen magnetsensor, nesten uinteressant hvilken, billigst mulig. Så hadde jeg kjøpt en Fibaro RGBW-modul, en 12V-trafo fra Clas og LED-lenker (varmhvit). 1 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Moskus eller andre, toggle-scriptet som jeg bruker: Sub Main(ByVal theDevice As String) '' '' Toggle the Specified Device ON/OFF '' DIM is considered ON '' '' Specify the Device Name, including Locations, as a Parm Dim devValue As Double '' '' Get the Device Status devValue = hs.DeviceValue(theDevice) '' Toggle it Select Case devValue Case Is > 0 '' Device ON or DIM, turn it OFF hs.CAPIControlHandler(hs.CAPIGetSingleControl(theDevice,true ,"off",false,true)) Case 0 '' Device OFF, turn it ON hs.CAPIControlHandler(hs.CAPIGetSingleControl(theDevice,true ,"on",false,true)) End Select End Sub Kan det tilpasses slik at det tar 2 lamper? Takk. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 9. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2016 Kan det tilpasses slik at det tar 2 lamper? Ja... Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 takk for tips. Prosjektene står på rekke og rad. Irriterer meg ofte over at det er mørkt i klesskapet, tenker derfor å montere dørsensorer på hvert skap slik at jeg vet om dørene er åpne eller ei, skal så sette på lys inne i skapet som slår seg på automatisk når jeg åpner. planen: 2xVision ZD2102 12511247_10153155646581739_1405897460_o.jpg Da tror jeg jaggu jeg heller hadde kjøpt ferdig greier fra IKEA. feks http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40245227/ Ser ut som du må ha: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50116729/ for forlengelse av kabel (eller skøyte flere lys i samme strømkabel) + http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50116593/ for strømkontakten. Du har jo misforstått hjemmeautomasjon fullstendig! Ikea sine er ikke Z-wave! Jeg hadde valgt en eller annen magnetsensor, nesten uinteressant hvilken, billigst mulig. Så hadde jeg kjøpt en Fibaro RGBW-modul, en 12V-trafo fra Clas og LED-lenker (varmhvit). nemlig Litt uskker på hvordan jeg gjør det med lys, men led-lenger eller noe er rimelig aktuelt Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 9. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2016 Moskus eller andre, toggle-scriptet som jeg bruker: Sub Main(ByVal theDevice As String) '' '' Toggle the Specified Device ON/OFF '' DIM is considered ON '' '' Specify the Device Name, including Locations, as a Parm Dim devValue As Double '' '' Get the Device Status devValue = hs.DeviceValue(theDevice) '' Toggle it Select Case devValue Case Is > 0 '' Device ON or DIM, turn it OFF hs.CAPIControlHandler(hs.CAPIGetSingleControl(theDevice,true ,"off",false,true)) Case 0 '' Device OFF, turn it ON hs.CAPIControlHandler(hs.CAPIGetSingleControl(theDevice,true ,"on",false,true)) End Select End Sub Kan det tilpasses slik at det tar 2 lamper? Takk. Optimaliserte det litt også. Parameter er kommaseparerte device-referanser uten mellomrom, som dette "1000,1001,1002". Sub Main(ByVal theDevicesCommaseparated As String) Dim devices() As String = theDevicesCommaseparated.Split(",") For Each device As String In devices If hs.DeviceValue(CInt(device.ToString.Trim)) > 0 Then hs.CAPIControlHandler(hs.CAPIGetSingleControl(device, True, "off", False, True)) Else hs.CAPIControlHandler(hs.CAPIGetSingleControl(device, True, "on", False, True)) End If Next End Sub 1 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 9. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2016 nemlig Litt uskker på hvordan jeg gjør det med lys, men led-lenger eller noe er rimelig aktueltJeg tror ikke du finner noe mer fornuftig priset med lys enn LED-lenker. Husk at alt over 48V krever elektriker til montasje. Dessuten er det greit med LED-lenker i slike områder, de blir ikke så varme. En liten brann i skapet er jo greit å unngå. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 (endret) nemlig Litt uskker på hvordan jeg gjør det med lys, men led-lenger eller noe er rimelig aktueltJeg tror ikke du finner noe mer fornuftig priset med lys enn LED-lenker. Husk at alt over 48V krever elektriker til montasje. Dessuten er det greit med LED-lenker i slike områder, de blir ikke så varme. En liten brann i skapet er jo greit å unngå. yepp Ringte akkurat Clas Ohlson og bestilte to stk Vision ZD2102, kunderådgiveren tok seg hverken tid til å bekrefte artikkelnr eller nevnte profuktnavn så får bare håpe jeg får rett Endret 9. januar 2016 av Evelen! Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Optimaliserte det litt også. Parameter er kommaseparerte device-referanser uten mellomrom, som dette "1000,1001,1002". 1000-takk, god helg Moskus. Det virker. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 9. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2016 Ringte akkurat Clas Ohlson og bestilte to stk Vision ZD2102, kunderådgiveren tok seg hverken tid til å bekrefte artikkelnr eller nevnte profuktnavn så får bare håpe jeg får rett ... er det ikke både enklere, raskere og større sannsynlighet for å få det riktig via web? Jeg ville ikke kommet på idéen å ringe Clas. Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Gratis frakt hvis du bestiller det til din lokale Clas butikk? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 ja gratis frakt, og eneste muligheten for å oppnå dette er ved å ringe dem Lenke til kommentar
Merko Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Ikea sine er ikke Z-wave!er vel du som har missforstått om du mener at man MÅ bruke z-wave for hjemmeautomatikk Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 10. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2016 Ikea sine er ikke Z-wave!er vel du som har missforstått om du mener at man MÅ bruke z-wave for hjemmeautomatikk Kan godt være 433MHz, KNX eller EnOcean... Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Kan vel være hva som helst Men burde nå helst være knyttet opp mot et sentralisert system. Lenke til kommentar
tonheim Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Hvordan får jeg lagt disse til HS3, har RFXCOM Plug-In. ?? Takk for hjelpen!! Nexa mottaker AV/PÅ (har ikke knapp for kode) Nexa mottaker med Dimmefunksjon (har knapp for kodeoverføring) Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 (endret) "Plugin" -> "RFXCOM" -> "Output Devices" -> "Select an output device to add" -> Velg "AC Module" eller "AC Dimmer" Gi devicen navn og alt det der. Gå til RFXCOM fanen til devicen, velg transmitter og velg en ID code som er unik. Trykk Done. Sett NEXA pluggen din i læringsmodus (plugg den inn eller trykk på knappen) Trykk på "ON" knappen til din nye device i HS. PS: Det kan være lurt å resette pluggene dine først, dette gjøres med å sette de i læringsmodus og trykke "Group off" på en fjernkontroll. Endret 11. januar 2016 av GeneralVirus 1 Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Fermate: Vinduslukking Nå er det 7 grader på soverommet, "noen" har glemt å lukke vinduet. Hvis du vil være veldig snill lager du en egen topic og beskriver den løsningen du har. Er vel litt fot lite for en egen topic: Jeg har en Fakro som jeg har montert på høykant. Se TV2 film. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå