Gå til innhold

Hjemmeautomasjon - Hva er det og hvorfor skulle jeg bry meg? (Automasjonskaféen)

Anbefalte innlegg

Reset:

11.08.2011 11:03:21 - ShortSpot - e.Data is Nothing.

Reset All:

11.08.2011 11:04:04 - SpotSeer Error - ERROR in Connection_Close 1: Object reference not set to an instance of an object.

11.08.2011 11:04:04 - SpotSeer Error - ERROR in Connection_Close 2: Object reference not set to an instance of an object.

11.08.2011 11:04:04 - SpotSeer Error - ERROR in Connection_Close 3: Object reference not set to an instance of an object.

Open Connection:

11.08.2011 11:04:35 - SpotSeer Error - Error detected, message: 11.08.2011 11:04:35 - ERROR in LogIn: libspotify error: API_INITIALIZATION_FAILED

11.08.2011 11:04:35 - ShortSpot - e.Data is Nothing.

Close Connection:

Skjer ikkeno

Jeg får opprettet filer i spotify-temp mappa, så skrivetilgang er på plass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har noe teknisk informasjon om Anslut-duppeditter? Finneringen hjemmeside, er de Julas eget merke kanskje?

Anslut er Julas eget merke, ja. Opererer på 433.92 MHz med en tilsvarende (men ikke identisk) protokoll som Nexa. Oppfører seg dermed omtrent likt (er iallfall min erfaring).

Lenke til kommentar

Ok, de to siste tåpelige spørsmålene:

1. Du har faktisk lagt inn brukernavn og passord under SpotSeer -> Options?

2. Du har et Premium abonnement?

Ja til begge. Sjekket passordet, la inn configen på nytt, men samme melding.

*Sukk*. Da begynner jeg å gå tom for idéer... :(

Jeg har testet flere WinXP-versjoner, og har ikke hatt noen problemer i det hele tatt. Det har, frem til nå, vært OSet som alltid har fungert. Jeg kjører selv HomeSeer på XP i VMware og det fungerer alltid. cry.gif

Eneste jeg nå kan tenke meg at du må sette VMware-lydkortet som default i Windows, da libspotify visstnok (og iallflal bass.net) må ha et lydkort.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei igjen Moskus!

Da går det endelig mot mørkere tider og det er på tide med litt vekking.

Scriptet ditt fungerer meget bra på en testlampe, for oss som trenger litt hjelp og ikke leser manualer, gidder du forklare hvordan jeg får 3 lamper til å fungere sammen?

Altså at de følger samme oppvåkningstempo. 3 like script kanskje, men mistenker at det kan være noe med den virutelle du nevnte.

De 3 lampene er alle på Nexa, nattbord på begge siden av senga og den i taket.

PS: Håper det går bra med bleieskift - eller er det automatisert?

Lenke til kommentar

Hei igjen Moskus!

Da går det endelig mot mørkere tider og det er på tide med litt vekking.

Scriptet ditt fungerer meget bra på en testlampe, for oss som trenger litt hjelp og ikke leser manualer, gidder du forklare hvordan jeg får 3 lamper til å fungere sammen?

Altså at de følger samme oppvåkningstempo. 3 like script kanskje, men mistenker at det kan være noe med den virutelle du nevnte.

De 3 lampene er alle på Nexa, nattbord på begge siden av senga og den i taket.

PS: Håper det går bra med bleieskift - eller er det automatisert?

Trikset er visstnok å lage kopier av scriptet, f.eks. "SunshineAlarmClock_Masterbedroom.vb" og "SunshineAlarmClock_Kid1", og så videre . :)

Scriptet er forøvrig det samme, men man må endre på en liten detalj, nemlig "devMaster = A10" settes til House/Device koden på lyset du vil bruke.

'Script by Moskus @ HomeSeer.com and Diskusjon.no
   Private WithEvents tmr As Timers.Timer
   Private devMaster As String = "A10"
   Private counter As Single = 1
   Private bolIsRunning As Boolean = False
   Private Const steps As Integer = 30 'Preset dim has 32 steps. Regular dim usually has 10 steps.

Public Sub Main(ByVal p_params As String)
       If p_params = "start" Then
           Start()
       Else
           If bolIsRunning Then Stopp()
       End If
   End Sub

Public Sub Start()
       counter = 1

tmr = New Timers.Timer
       tmr.Interval = CInt(1000 * 60 * 30 / steps) '30 minutes / steps * 60 seconds pr minute * 1000 milliseconds pr second
       tmr.AutoReset = True

tmr.Start()

bolIsRunning = True
       hs.WriteLog("Alarm Sunshine", "Good morning sunshine! Timer has started.")
       IncreaseLight()
   End Sub

Public Sub Stopp()
       tmr.Stop()
       tmr.Close()
       tmr.Dispose()
       tmr = Nothing

bolIsRunning = False
       hs.WriteLog("Alarm Sunshine", "Timer has been stopped")
   End Sub

Public Sub Elapsed(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Timers.ElapsedEventArgs) Handles tmr.Elapsed
       IncreaseLight()
   End Sub

Private Sub IncreaseLight()
       Dim dimlevel As Integer = GetDimlevel(counter)
       hs.ExecX10NoLog(devMaster, "preset dim", dimlevel, 0)
       hs.WriteLog("Alarm Sunshine", "Light has been increased (time: " & counter & " - level: " & dimlevel & ")")
       counter += 1

If dimlevel >= 31 Then
           bolIsRunning = False
           Stopp()
       End If
   End Sub

Private Function GetDimlevel(ByVal time As Integer)
       Return Math.Ceiling(0.00019 * time ^ 4 - 0.0081 * time ^ 3 + 0.1197 * time ^ 2 - 0.4465 * time + 1)
   End Function

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei dere.

Da har jeg endelig kjøpt meg en egen leilighet, og hjemmeautomasjon står høyt på listen!

Jeg har et par spørsmål som dere kanskje kan svare på:

Jeg har sett mye på nexas sine produkter som virker alright til en ok pris. mitt største ønske er å ha dimmere som kan fjernstyres men også manuelt, jeg har enda ikke kommet over en tråløs dimmer med hjul, er dette noe som faktisk eksiterer og ikke koster skjorta?

Ellers har jeg gått til innkjøp av nexa LWMR-210 som da kan stå bak en vanlig bryter, hva slags bryter skal jeg da bruke for å kunne få muligheten til å skru av/på samt dimme?

det virker som det er flere forskjellige typer vippebrytere/impulsbrytere men er litt usikker på hva nexas boks trenger av "signal" for å kunne utføre de oppgavene.

Lenke til kommentar

Jeg har sett mye på nexas sine produkter som virker alright til en ok pris. mitt største ønske er å ha dimmere som kan fjernstyres men også manuelt, jeg har enda ikke kommet over en tråløs dimmer med hjul, er dette noe som faktisk eksiterer og ikke koster skjorta?

Du må nok over på Z-wave eller enda dyrere systemer for å få hjul, merkelig nok. Med tanke på protokollen utførelsen burde det jo være mulig, men de har dessverre ikke laget noe slike enda.

Ellers har jeg gått til innkjøp av nexa LWMR-210 som da kan stå bak en vanlig bryter, hva slags bryter skal jeg da bruke for å kunne få muligheten til å skru av/på samt dimme?

Det virker som det er flere forskjellige typer vippebrytere/impulsbrytere men er litt usikker på hva nexas boks trenger av "signal" for å kunne utføre de oppgavene.

Jeg husker ikke i farten hvordan LWMR-210 dimmer, men det skal være en impulsbryter. Lurer på om den dimmer når du holder bryteren inne. Kan finne det ut snart.

Lenke til kommentar

*Sukk*. Da begynner jeg å gå tom for idéer... :(

Jeg har testet flere WinXP-versjoner, og har ikke hatt noen problemer i det hele tatt. Det har, frem til nå, vært OSet som alltid har fungert. Jeg kjører selv HomeSeer på XP i VMware og det fungerer alltid. cry.gif

Eneste jeg nå kan tenke meg at du må sette VMware-lydkortet som default i Windows, da libspotify visstnok (og iallflal bass.net) må ha et lydkort.

Har testet på en ny virtuell XP maskin, og får samme greia. Skal teste på win 7 før jeg gir helt opp. I mellomtiden får jeg versjon 0.1 til å funke, men den gjør bare litt av det jeg vil gjøre. Har du lyst å dele kildekode med meg, så kan jeg evt. se om jeg klarer å nerde videre på denne?

Lenke til kommentar

Jeg har lekt med tanken om å dele ut koden, men det er fremdeles et par ting som må rettes først...

1) Den er foreløpig ihovedsak kun leselig for meg.

2) Spotify-keys må fjernest først (ref. Spotify API lisence).

og 3) jeg tror ikke det er noe mer du får til. Dessverre er Spotify APIen slik. Enten virker det ikke eller så virker det...

Lenke til kommentar

Det fungerte med Win7, forøvrig.

Jeg fikk først samme feil, men så kjørte jeg slett mappe, lag ny, gi Full Control til alle, fjern Read Only, og restart Homeseer. Så funka det.

Dette får meg til å tro at bøggen jeg erfarer på XP maskina er relatert til temp-mappa og rettighetene der. Kan titte litt mer på det siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...