stein111 Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Hmm. Ikke dumt, kan bli ett fint prosjekt. Veldig morro med Arduino, har prøvd meg litt med mySensor.org, også veldig morro:) Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Den der fibaro saken er jo en mulighet ja, litt stivt priset. Sett noen som har enda flere innganger? Kjøp en Arduino med Ethernet/Wifi-shield, og bruk Arduino-plugin'en til HS3. Tar den plugin'en WiFi? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 5. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2016 Tar den plugin'en WiFi? Så lenge Arduino'en er på nettverket ditt og har en (fortrinnsvis fast) IP, så går det bra. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Litt usikker på om dette ble bekreftet tidligere, men var det slik at med Logitech Harmony Hub, så kan man sende de aller fleste IR-signaler fra HomeSeer? Kan jeg eks kjøpe LED lys med fjk som styres via IR, så 'lære' Harmony Hub'en disse IR-signalene, slik at det kan sendes fra HomeSeer? Er det problematisk om man har 2 Harmony Hub'er? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 5. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2016 Litt usikker på om dette ble bekreftet tidligere, men var det slik at med Logitech Harmony Hub, så kan man sende de aller fleste IR-signaler fra HomeSeer? Kan jeg eks kjøpe LED lys med fjk som styres via IR, så 'lære' Harmony Hub'en disse IR-signalene, slik at det kan sendes fra HomeSeer? Er det problematisk om man har 2 Harmony Hub'er? Er ikke noe jeg hadde brukt Harmony Hub til, men skal ikke si at det er umulig. Harmony er i utgangspunktet laget for å styre media-enheter. Jeg hadde istedenfor brukt en Global Caché iTach til det. Du kan ha opptil 5 Harmony Hub'er i plugin'en samtidig. Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Etter litt lesing om Arduino pluginen så virker den rimelig fantastisk. Ser for meg at jeg kan bytte ut DSC alarm kortet jeg har med en arduino for å få bevegelse fra detektorene, så slipper jeg envisalinken. Lenke til kommentar
DrLaban Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Litt usikker på om dette ble bekreftet tidligere, men var det slik at med Logitech Harmony Hub, så kan man sende de aller fleste IR-signaler fra HomeSeer? Kan jeg eks kjøpe LED lys med fjk som styres via IR, så 'lære' Harmony Hub'en disse IR-signalene, slik at det kan sendes fra HomeSeer? Er det problematisk om man har 2 Harmony Hub'er? Er ikke noe jeg hadde brukt Harmony Hub til, men skal ikke si at det er umulig. Harmony er i utgangspunktet laget for å styre media-enheter. Jeg hadde istedenfor brukt en Global Caché iTach til det. Du kan ha opptil 5 Harmony Hub'er i plugin'en samtidig. Enig her. Bruk heller en GC i det tilfellet der. Jeg kjører 2 Harmony Hub'er i mitt oppsett og det fungerer utrolig bra. HS Plugin'en er mye kjappere og mer stabil enn hva plugin'en jeg kjørte på Vera var. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Okei takk for tipset. Hvor finner jeg denne GC (riktig model)? Er det dyr affære? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 5. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2016 Okei takk for tipset. Hvor finner jeg denne GC (riktig model)? Er det dyr affære? Tja... den er ikke direkte billig, nei. Her er en med Ethernet-tilkobling: https://www.dustinhome.no/product/5010552945/itach-ip2ir Lenke til kommentar
Merko Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Ok takk. innafor budsjettet. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 5. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2016 ... og så trenger du en plugin. Hvis du har "Pro"-utgaven, så følger HS sin egen med. Hvis ikke, anbefaler jeg UltraJones sin: http://store.homeseer.com/store/UltraJones-UltraGCIR3-Plug-in-for-HS3-P1678.aspx Lenke til kommentar
Merko Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Ok. har Pro så da får jeg teste HS3Pro sin først. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 Kjekt at det fungerer slik som ønsket. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-A7VIlhBsZy Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 @_iblis_ (eller eventuelt andre) Hvordan fikk du til å styre fire scener via en Nexa WTE-2? Såvidt jeg vet er "ned-knappene" tilsvarende å slå av? Er det noe voodoo fra homeseer involvert her? Lenke til kommentar
DrLaban Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 (endret) @_iblis_ (eller eventuelt andre) Hvordan fikk du til å styre fire scener via en Nexa WTE-2? Såvidt jeg vet er "ned-knappene" tilsvarende å slå av? Er det noe voodoo fra homeseer involvert her? Jeg laget 4 eventer som trigget på knapp 1 ON / OFF og knapp 2 ON / OFF. Event 1: Trigger = Knapp 1 ON Event 2: Trigger = Knapp 1 OFF Event 3: Trigger = Knapp 2 ON Event 4: Trigger = Knapp 2 OFF Endret 5. januar 2016 av DrLaban Lenke til kommentar
_iblis_ Skrevet 5. januar 2016 Del Skrevet 5. januar 2016 @_iblis_ (eller eventuelt andre) Hvordan fikk du til å styre fire scener via en Nexa WTE-2? Såvidt jeg vet er "ned-knappene" tilsvarende å slå av? Er det noe voodoo fra homeseer involvert her? Det gjør du ved å bruke "This device had its value set to..." isteden for "This devices changes and becomes..." når du lager en event. Forskjellen er at "changes and becomes..." bruker statusendring (on/off osv) som trigger, mens "had its value set to.." bruker siste oppdatert tid på verdi som trigger. Eksempel: Hvis verdien på Nexa WTE-2 er "Off - 03/01/2016 21:10:37" og du trykker på Off igjen så forandrer den ikke status på bryteren, men selve tiden på når den fikk siste verdi forandres ala "Off - Today 22:04:30". Og denne tidsforskjellen bruker "This device had its value set to..." som trigger. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 "WI-FI HALOW - Tingenes internett får egen Wi-Fi-standard" http://www.digi.no/tele-kommunikasjon/2016/01/05/tingenes-internett-far-egen-wi-fi-standard Hva tror dere om dette? kanskje vi får noen enkle og villige sensorer`? https://www.wi-fi.org/news-events/newsroom/wi-fi-alliance-introduces-low-power-long-range-wi-fi-halow Lenke til kommentar
Merko Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 Om ikke villige, så forhåpentligvis billige Lenke til kommentar
hkmod25 Skrevet 6. januar 2016 Del Skrevet 6. januar 2016 ZipaTile fra Zipato: https://www.tronika.no/no/blog/15_zipatile-smarthus-system.html Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 6. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2016 ZipaTile fra Zipato: https://www.tronika.no/no/blog/15_zipatile-smarthus-system.html Det mest spennende med denne er nok prislappen den får, og om man den kan brukes med andre systemer enn Zipato... Jeg kunne tenke meg en mini-controller med skjerm i Elko-format. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå