mk1 black limited Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Bruker et IP-kamera med PoE samt en Nexa ringeklokke - bilde av den som ringer på sendes med epost når det ringer på. Har egentlig et annet kamera liggende som i tillegg har analogsignaler ut, har lyst til å få trekt ekstra kabler slik at TV bytter til bilde fra kamera når det ringer på, men det er litt vanskelig kabelstrekk. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Hvordan fikk du løst det slik at den sender deg bildet på epost når noen ringer på? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. september 2015 Forfatter Del Skrevet 18. september 2015 Hvordan fikk du løst det slik at den sender deg bildet på epost når noen ringer på? Forholdsvis enkelt i HomeSeer. Lag et script eller bruk Netcam plugin til å lagre et bilde et sted. Send det bilde via epost etterpå. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Telldus har nå annonsert nye produkter ! http://developer.telldus.com/blog/2015/09/18/new-products-from-telldus Kort sagt: Z-wave, mer offline, "hackbar", bakoverkompatibel med 433Mhz Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. september 2015 Forfatter Del Skrevet 18. september 2015 Telldus har nå annonsert nye produkter ! http://developer.telldus.com/blog/2015/09/18/new-products-from-telldus Kort sagt: Z-wave, mer offline, "hackbar", bakoverkompatibel med 433Mhz https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1684909 Som sagt synes jeg det er bra. Det er lettere for Telldus-folkene å oppgradere til noe skikkelig etter hvert. Lenke til kommentar
Mats55 Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Har nå skaffa meg rgb led striper og satt opp rundtomkring på rommet , lurer da på om noen har testet dette her http://www.ebay.com/bhp/wifi-controller ? Styrer nå lysa ved å bruke infrarød fra mobilen med rgb remote lastet ned fra google play, men vil helst kontrollere den via tasker og trådløst via wifi. Har ikke testet denne, men har en rgbw controller fra fibaro, som gjør samme jobben, for led striper opp mot domoticz. Vil anbefale denne hvis du har noen form for hjemmeautomasjon med z-wave, eller har planer om å anskaffe dette. Kan også styre det meste i domoticz i tasker med json url. Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Fant denne, men har absolutt ingen erfaring med slikt. Satt egentlig å vurderte om jeg bare skulle anbefale huseier et godt ip kamera med PoE og en vanlig ringeklokke. Fordelen med ip kamera er jo at bildekvaliteten mest sansynlig blir langt bedre. Tror ikke det finnes noen skikkelige ringeklokker med kamera enda. Jeg har lest mye om både Ring og Skybell. Har endt opp med et Axix P1214-e kamera. Dvs det bestilles etterhvert. Det kan er lite og diskre slik at man slipper et stort kamera hengende ved døra. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 2 x multisensor-spørsmål: Hei. 1. Hvor høyt henger dere de? Jeg har hatt de jevnt med toppen på dør- og vinduskarmer inntil nå. Koblet en til PC og den ble liggende 1 meter lavere og viste mer reelle verdier, 1 grad kaldere og 10%+ fuktigere. Gikk ikke allmennfag og lurer på om dette er normalt? 2. Fra testing med bevegelsessensor minnes jeg fjernt en setting for oppdateringsfrekvens. Er det mulig å få Lux-måleren til å reagere raskere? Har ikke googlet... Takker som vanlig! Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 21. september 2015 Forfatter Del Skrevet 21. september 2015 2 x multisensor-spørsmål: Hei. 1. Hvor høyt henger dere de? Jeg har hatt de jevnt med toppen på dør- og vinduskarmer inntil nå. Koblet en til PC og den ble liggende 1 meter lavere og viste mer reelle verdier, 1 grad kaldere og 10%+ fuktigere. Gikk ikke allmennfag og lurer på om dette er normalt? 2. Fra testing med bevegelsessensor minnes jeg fjernt en setting for oppdateringsfrekvens. Er det mulig å få Lux-måleren til å reagere raskere? Har ikke googlet... Takker som vanlig! 1. Jeg har mine rett under himlingen. Der er det varmere enn det er i rommet (varmen stiger) og dermed mindre relativ luftfuktighet. Så ja, det er helt normalt. 2. Ja (og parameteren står i manualen, husker ikke i hodet). Men du kommer til å tappe batteriet fort, så å sette dem på "landstrøm" anbefales på det sterkeste. (Hvordan gikk det med "save state" prosjektet?) 1 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Takk igjen Moskus, da finner jeg ut hva ordet manual betyr og tar det derfra. De er på konstant strøm og fungerer ellers meget bra. + Save as er ikke påbegynt enda. Usikker når jeg får noen timer til det - prioriteringer. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Hei. Har lyst til å få temperatur fra alle rom inn i Domoticz, men blir veldig dyrt å gjøre dette med Z-Wave (som jeg har nå til en svitsj). Hvilken teknologi er billigst og til dette? trenger vel ikke noe toveiskommunikasjon for å få ut temperatur. Hvilken mottaker burde jeg kjøpe i så fall? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 21. september 2015 Forfatter Del Skrevet 21. september 2015 Hei. Har lyst til å få temperatur fra alle rom inn i Domoticz, men blir veldig dyrt å gjøre dette med Z-Wave (som jeg har nå til en svitsj). Hvilken teknologi er billigst og til dette? trenger vel ikke noe toveiskommunikasjon for å få ut temperatur. Hvilken mottaker burde jeg kjøpe i så fall? Skal du ha det billigste alternativet men likevel flest muligheter, så anbefales f.eks. RFXtrx433E og temperatursensorer fra Viking (er ikke sikker på hvem som selger dem, men tidligere hadde de dem hos Teknikmagasinet) eller Oregon Scientific. Jeg har lassevis av OS-sensorer fra flere steder som Clas Ohlson, meteo.no, et par utsalgssteder i UK og eBay. Oregon Scientific har også sensorer for UV, regn og vind. Med RFXtrx433E kan du også styre andre ting, som motorer til rullegardiner (Rollertrol, Somfy) og solskjerming (Somfy). Og den støtter noen av disse billige RGBW-12V-kontrollerne. Hendig. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 2. Ja (og parameteren står i manualen, husker ikke i hodet). Men du kommer til å tappe batteriet fort, så å sette dem på "landstrøm" anbefales på det sterkeste. Den stod på 1800 sekunder, dvs. at tmp., fukt. og lux går da. Bevegelse er en egen. Hvis jeg setter den til 60 sekunder, "dreper" jeg nettverket eller det dette bittesmå datamengder? Har vel 8 slike, litt kult å skryte og vise hvor raskt det fungerer. Lenke til kommentar
Mats55 Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Hei. Har lyst til å få temperatur fra alle rom inn i Domoticz, men blir veldig dyrt å gjøre dette med Z-Wave (som jeg har nå til en svitsj). Hvilken teknologi er billigst og til dette? trenger vel ikke noe toveiskommunikasjon for å få ut temperatur. Hvilken mottaker burde jeg kjøpe i så fall? Har hatt veldig god erfaring med rfxcom og oregon scientific THGN132. Den måler både temperatur og luftfuktighet. Har som mange andre også testet følere fra clas ohlson uten hell, da rekkevidden på disse ikke er til å skryte av. http://www.meteo.no/ekstra-sensorer-/-deler/oregon-scientific/oregon-scientific-temperatur-/hygrometer-sensor-thgn132 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 takk for svar, har ihvertfall bestilt meg RFXtrx433E nå Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 22. september 2015 Forfatter Del Skrevet 22. september 2015 2. Ja (og parameteren står i manualen, husker ikke i hodet). Men du kommer til å tappe batteriet fort, så å sette dem på "landstrøm" anbefales på det sterkeste. Den stod på 1800 sekunder, dvs. at tmp., fukt. og lux går da. Bevegelse er en egen. Hvis jeg setter den til 60 sekunder, "dreper" jeg nettverket eller det dette bittesmå datamengder? Har vel 8 slike, litt kult å skryte og vise hvor raskt det fungerer. Det er vel bare å prøve ei uke? Hvis du begynner å merke noen tregheter i systemet, så får du sette opp oppdateringsfrekvensen igjen. 1 Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Denne jungelen tar tid å komme igjennom ja. Tipper det ligger an til oppussing først og automasjon etterpå. Derfor lurer jeg på om dere kan anbefale ting jeg spesielt må tenke på, mens jeg har åpnet vegger og tak? (Jeg er klar over hvor ullent dette spørsmålet er..)Aner faktisk ikke hvilken retning jeg kommer til å prøve ut først, men feks Domoticz eller lignende med en Raspberry Pi skal prøves litt i alle fall. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Vel, kanskje Z-Wave kompatible brytere er greit å legge inn mens du likegodt er i gang. bestemmer du deg for å ikke bruke Z-Wave funker dem vel som vanlige også Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. september 2015 Forfatter Del Skrevet 23. september 2015 (endret) Denne jungelen tar tid å komme igjennom ja. Tipper det ligger an til oppussing først og automasjon etterpå. Derfor lurer jeg på om dere kan anbefale ting jeg spesielt må tenke på, mens jeg har åpnet vegger og tak? (Jeg er klar over hvor ullent dette spørsmålet er..) Aner faktisk ikke hvilken retning jeg kommer til å prøve ut først, men feks Domoticz eller lignende med en Raspberry Pi skal prøves litt i alle fall. Hvis Domoticz er skalaen, så er det ikke så mye du trenger å tenke på akkurat nå. Alt kan ettermonteres. Men trekk en haug med nettverkskabel, det får du aldri nok av! Selv om jeg har Z-wave i alle bryterne, så hadde jeg ikke lagt in Z-wave-moduler i elektroboksene bare "fordi". Men hvis du har råd nå, så kan du godt gjøre det med en gang, men kostnaden for å gjøre det senere er uansett veldig liten så lenge du kun monterer brytere (og ikke dimmere) for brytere må du ha uansett. Endret 23. september 2015 av Moskus Lenke til kommentar
*F* Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Spørs vel i hvilken grad man vil gjøre det selv, etter loven kan man vel ikke det uten elektriker-fagbrev Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå