Fermate Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Her er script som lager knappen og som kjører når den trykkes på: (Moskus kan lage en ryddet versjon ) Sub MakeToggleButton(Byval pParam As String) Dim dvRef as integer =pParam hs.WriteLog("Toggel Script", "Create Togglebutton on dev:" & dvRef ) if hs.DeviceScriptButton_AddButton(dvRef,"Toggle",101,"ToggleButtons.vb","Toggle",pParam,1, 1, 1) then hs.WriteLog("Toggel Script", "OK") else hs.WriteLog("Toggel Script", "FEIL") end if End Sub Public Sub Toggle(Input As Object) Dim dvRef as integer =Input(0) Dim iNewVal as integer If hs.DeviceValue(dvRef ) = 0 Then iNewVal = 100 else iNewVal = 0 End if hs.SetDeviceValueByRef(dvRef , iNewVal , True) hs.WriteLog("Toggel", "Toggle dev " & dvRef & " To: " & iNewVal) End Sub Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 5. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2015 Public Sub Toggle(Input As Object) Dim dvRef as integer =Input(0) Dim iNewVal as integer If hs.DeviceValue(dvRef ) = 0 Then iNewVal = 100 else iNewVal = 0 End if hs.SetDeviceValueByRef(dvRef , iNewVal , True) hs.WriteLog("Toggel", "Toggle dev " & dvRef & " To: " & iNewVal) End Sub Erm... dette skal vel ikke fungere, iallfall ikke på Z-wave devicer? Hvor er CAPI? Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 (endret) Det var det jeg sa: Moskus rydder opp (og lager CAPI) (Sitter dessuten på jobb og er litt travel...) Poenget er det samme: Fra HSTouch er det enklest å kalle opp en knapp. Endret 5. mai 2015 av Fermate Lenke til kommentar
Lasarus Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Det er MYE enklere å kalle opp en "knapp" fra HSTouch enn å kalle opp et script. Jeg ville ha lagt script bak en knapp på Devicet (for eksempel. "MyToggle") Dette kan gjøres generelt så det funker på alt lys. Så slapp du å finne Devref'en for hver gang du skulle bruke den. (Må jo finne den når du lager knappen da) "Dette kan gjøres generelt så det funker på alt lys." Det verkar jo forlokkande, blir mange Toggleknapper. Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Jeg for min del bruker bare toggle på ON/OFF devicer og bare slidere på alt som er dimmbart, men det er jo en smakssak. 1 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 5. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2015 Det var det jeg sa: Moskus rydder opp (og lager CAPI) (Sitter dessuten på jobb og er litt travel...) Poenget er det samme: Fra HSTouch er det enklest å kalle opp en knapp. Aha hahaha! For slå det sammen og teste det selv. Lenke til kommentar
mrroffer Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Spennende.. I går flytta jeg RFXtrx433E'en min fra kjellern der den var kobla til en Windows-maskin, til andre etasjen i huset, hvor jeg kobla den til en Raspberry Pi (overførte Domoticz dit og). Fikk (naturligvis) mye bedre rekkevidde fra denne plasseringa, og kjekt med noe strømgjerrig. Det jeg oppdaga nå, er at jeg har fått flere enheter som rapporterer temperaturer til meg. Jeg aner ikke hvilke eller hvor Nærmeste nabo er 100 meter unna. Temperaturene jeg får inn er av typen mellom 0 og 10 grader - noe som ikke gjør meg klokere. Jeg har en temp-måler i kjelleren, som ikke har blitt oppdaga før. Men den rapporterer (den har display, derfor beholdt jeg den) at det er 20 grader der nede, noe som stemmer og. Så merkelig.. Hehe jeg får inn bade vekta til naboen, å jeg kan se han er flink til å slanke seg. har tenkt å lage engen graf til han hehe... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 5. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2015 Hehe jeg får inn bade vekta til naboen, å jeg kan se han er flink til å slanke seg. har tenkt å lage engen graf til han hehe... Den vekta har ID = 0, har den ikke? Lenke til kommentar
mrroffer Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Hehe jeg får inn bade vekta til naboen, å jeg kan se han er flink til å slanke seg. har tenkt å lage engen graf til han hehe... Den vekta har ID = 0, har den ikke? hehe jo å det er litt suspekt hehe Lenke til kommentar
Lasarus Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 (endret) Jeg for min del bruker bare toggle på ON/OFF devicer og bare slidere på alt som er dimmbart, men det er jo en smakssak. Ryddig og fint skjermoppsett du har då Her i huset kan pad`er gjerne inneholde nyttige, men "mindre viktige" funksjoner som slidere, men dei bør ikkje finnes på framsida (då det er "krav" til at den skal sjå ut som ei biletramme)... Difor oppstår behovet for av/på brytere som viser om eit lys er av, på eller dimmet. Her illustrert med foto av iPad`en i stova (foto er ikkje sladda i huset då ) Jeg snekret sammen et kjapt script: Public Sub Main(ByVal input As Object) '© Moskus 2015 Takk, takk igjen. Scriptet funker som berre det, enkelt å kjøre frå button i HSTouch. Forsker litt på muligheten til å kjøre eit Homeseer script i HSTouch og definere parameteret der, då kan jo samme skript nyttes for alle devicer. Endret 6. mai 2015 av Lasarus Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 5. mai 2015 Del Skrevet 5. mai 2015 Jeg for min del bruker bare toggle på ON/OFF devicer og bare slidere på alt som er dimmbart, men det er jo en smakssak. Takk for at du deler - inspirasjon. Lenke til kommentar
M_Mickey Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Det jeg lurer på er hvor folk kjøper led striper? Trenger både hvite (natulig varmt og kraftig lys) og rgb/rgbw. Vanskelig å orientere seg i jungelen der ute, men regner med noen her inne har erfaringer på godt og vondt.. Tenker å bruke de med z-wave controller. Det er ingen ting som ser så "billig" ut som billig/dårlig led lys imho. Digresjon: Det jeg har sett av HSTouch minner meg veldig om windows mobile fra tidlig 2000-tall, på godt og vondt, det var vel også i den forbindelse jeg ble vant til å lese forumposter fra Moskus Lenke til kommentar
MikKiX Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Hei.Tenker å sette opp et lite hjemmesystem for automatisering, og kjøper alt nytt. Har litt tid til å leke, så jeg kjøper likegreit både RFXtrx433E og Telldus Tellstick Net som kontrollere. Og så kjøper jeg en god variasjon av Proove og Nexa switcher og sensorer for å teste litt, samt en RFXCom Electricity Power usage sensor, og en Global Cache Itach Wf2IR. Tenker å gjøre dette billigst mulig, så tenkte i utgangspunktet å kjøre en eller annen gratis server på lokal windows pc, eller en raspberry pi. Må kunne lage litt enkle skripts osv.Og så ser jeg nå at det er fortsatt Black Friday tilbud på Home Seer, og hvis det er det jeg uansett bør gå for så er det jo aktuelt å kjøpe lisensen mens tilbudet varer. Men det jeg ikke helt skjønner er hva er det jeg _egentlig_ må kjøpe for å få brukt Home Seer.Ser jo at det billigste er å kjøpe en RaspberryPI lisens, men er litt redd den da ikke støtter RFXtrx-en og andre nyttige plugins.Lurer også på om man må ha noe Home Seer _hardware_ for å kunne bruke softwaren, eller om det holder med en pc, og RFXtrx433E. I så fall vil det koste inkludert rabatt: HS3PRO Software - $300 RFXCOM plugin - $40 ++ Er litt usikker på om Pro versjonen er et must, men det virker som om en del av det man får med var ganske greit å ha.Som blir over 2500 kr som jeg synes er litt mye, da f.eks. Domotiz er gratis. Og ImperiHome med Domotiz ser jo bedre ut enn Hstouch, men er kanskje litt mer knotete å sette opp å skalere. Har elektro+programerings-bakgrunn, så vil sikkert koble på alt mulig på dette etterhvert.Som dere skjønner er jeg i startfasen, og litt forvirret og overveldet av alle mulighetene og valgene når jeg skal kjøpe inn dette. Så da håper jeg noen her kunne gi noe supporterende feedback På forhånd: Takk ! Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 6. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2015 Først til begge to: HStouch er som Photoshop. Kan man bruke det skikkelig, så kan man få til skikkelig fancy greier. Hvis ikke, så blir resultatet deretter. Men HStouch-lærekurven er ikke like bratt som Photoshop... Det jeg lurer på er hvor folk kjøper led striper? Trenger både hvite (natulig varmt og kraftig lys) og rgb/rgbw. Vanskelig å orientere seg i jungelen der ute, men regner med noen her inne har erfaringer på godt og vondt.. Tenker å bruke de med z-wave controller. Det er ingen ting som ser så "billig" ut som billig/dårlig led lys imho. Jeg handler hos eBay. Får det meste til en rimelig penge. Digresjon:Det jeg har sett av HSTouch minner meg veldig om windows mobile fra tidlig 2000-tall, på godt og vondt, det var vel også i den forbindelse jeg ble vant til å lese forumposter fra Moskus Hahaha! Jeg var innom Android etter Windows Mobile, men har gått tilbake til Windows Phone. Hei.Tenker å sette opp et lite hjemmesystem for automatisering, og kjøper alt nytt. Har litt tid til å leke, så jeg kjøper likegreit både RFXtrx433E og Telldus Tellstick Net som kontrollere.Og så kjøper jeg en god variasjon av Proove og Nexa switcher og sensorer for å teste litt, samt en RFXCom Electricity Power usage sensor, og en Global Cache Itach Wf2IR. Tenker å gjøre dette billigst mulig, så tenkte i utgangspunktet å kjøre en eller annen gratis server på lokal windows pc, eller en raspberry pi. Må kunne lage litt enkle skripts osv.Og så ser jeg nå at det er fortsatt Black Friday tilbud på Home Seer, og hvis det er det jeg uansett bør gå for så er det jo aktuelt å kjøpe lisensen mens tilbudet varer. Men det jeg ikke helt skjønner er hva er det jeg _egentlig_ må kjøpe for å få brukt Home Seer.Ser jo at det billigste er å kjøpe en RaspberryPI lisens, men er litt redd den da ikke støtter RFXtrx-en og andre nyttige plugins.Lurer også på om man må ha noe Home Seer _hardware_ for å kunne bruke softwaren, eller om det holder med en pc, og RFXtrx433E. I så fall vil det koste inkludert rabatt:HS3PRO Software - $300RFXCOM plugin - $40++Er litt usikker på om Pro versjonen er et must, men det virker som om en del av det man får med var ganske greit å ha.Som blir over 2500 kr som jeg synes er litt mye, da f.eks. Domotiz er gratis. Og ImperiHome med Domotiz ser jo bedre ut enn Hstouch, men er kanskje litt mer knotete å sette opp å skalere. Har elektro+programerings-bakgrunn, så vil sikkert koble på alt mulig på dette etterhvert.Som dere skjønner er jeg i startfasen, og litt forvirret og overveldet av alle mulighetene og valgene når jeg skal kjøpe inn dette. Så da håper jeg noen her kunne gi noe supporterende feedback På forhånd: Takk ! Som jeg pleier å si: Jeg bruker HomeSeer fordi det er så lett å skalere. Det støtter veldig mye, og det er enkelt å scripte til. Du kan nå bruke VB.net eller C# rett ut av esken. Ja, du finner gratis alternativer. Og er du usikker på hva du vil så kan du kjøpe hardware og prøve gratisalternativene først eller samtidig som du bruker trial for HomeSeer. Når du er "ferdig", så vil 2500 kr til programvare utgjøre en bitteliten del uansett. Men akkurat der og da virker det jo som mer... 1 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 7. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2015 HomeSeers Z-wave plugin er første program som er Z-wave Plus sertifisert: http://products.z-wavealliance.org/products/1303 ... men så er det et spørsmål om det betyr noe i praksis. Ser iallfall ut som om Qubino-støtten er på plass snart. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Apple Watch: Har noen hørt om Homeseer app til denne iLeka? OK, ingen har hørt om Apple. Hva med andre utgaver? Ser for meg at GUIet endres etter hvilket rom man er i, men det blir nok litt for jugglete. Ser ikke for meg at de mekaniske sveitserne blir byttet ut. Jeg for min del bruker bare toggle på ON/OFF devicer og bare slidere på alt som er dimmbart, men det er jo en smakssak. Fermate, WOW igjen. Nå som vi har mulighet til det, vil du ta litt gjenbruk av de eldre postene dine ang. PPT + HSTouch osv.? Inspirasjon. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 8. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2015 Apple Watch: Har noen hørt om Homeseer app til denne iLeka? OK, ingen har hørt om Apple. Hva med andre utgaver? Pebble er støttet. Men din idé om at UI endres når man bytter rom er en god idé, og ikke bare begrenset til iWatch. Problemet her er at å introdusere en klokke ikke magisk gjør at klokka vet hvor den er, man må altså bygge ut en infrastruktur som gjør at mobilen/klokka/whatever kan finne ut hvilket rom man er i. iBeacon har vært nevnt. Det kan fungere. Men kanskje heller et motsatt interface (at serveren finner ut hvor mobilen er, isteden for at mobilen skal finne ut hvor mobilen er), da det gir enda flere (og kulere) muligheter. Jeg har kikket litt på dette. Det er ikke bare enkelt... Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 Blir spennende fremover, ingen tvil om det. Suksessfaktoren blir i enkelheten, når jeg sveiper armen mot taklyset og det dimmes gliser jeg. Må jeg trykke 2 ganger på klokka, 2 ganger på menyen før jeg får gjort et valg har vi tapt. Ser at "hvor er jeg nå?" vil kreve strøm, men... Ville bare ikke la temaet dø ref. i-Watch... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 8. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2015 Suksessfaktoren blir i enkelheten, når jeg sveiper armen mot taklyset og det dimmes gliser jeg. Må jeg trykke 2 ganger på klokka, 2 ganger på menyen før jeg får gjort et valg har vi tapt. Da tror jeg vi har tapt i en god stund fremover, dessverre. Iallfall hvis du skal benytte iWatch. Men det finnes alternativer: Kintect for HomeSeer er nærmere det du ønsker deg enn iWatch-support vil få deg. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 8. mai 2015 Del Skrevet 8. mai 2015 i-Watch er versjon 1 og langt fra klar. Er mer undrende om det er et marked for dette, eller om vi er nerder som betaler uansett fordi vi kan. Folk vil jo kalle oss for gale hvis de aner noe om pris og tidsforbruk. God helg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå