Moskus Skrevet 9. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2015 Jeg bruker Z-stick2. Ikke nødvendigvis fordi det er den er best, men den har iallfall støtte for alt jeg ønsker å gjøre, samt den er "offisielt støttet" av HomeSeer (de selger den bl.a. med Zee). Det er vel kanskje den mest brukte USB-controlleren for Z-wave. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Jeg bruker Z-stick2. +1, fordi Moskus sa det. Ja, den passer utmerket for amatører. Så at hastighet var nevnt, det merker jeg ingenting av. "Leggetid-eventen" går på 1-2 sekunder, raskere faktisk, men jeg registrerer en ørliten forskjell. I forhold til Nexa er det en STOOOR forbedring. Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Så din erfaring Morgens er at det ikkje er så veldig delay på denne z sticken ? Hva med deg Moskus `? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 9. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2015 Så din erfaring Morgens er at det ikkje er så veldig delay på denne z sticken ? Hva med deg Moskus `? Har ikke prøvd noen alternativer, så jeg vet ikke hva jeg skal si. Mine lys går for det meste på helautomatikk, så jeg vet ikke om de går "sent" på eller av. Det er ingen merkbare forsinkelser når jeg går inn i et rom. Tidlige versjoner av Z-wave-plugin'en til HS3 (i beta) hadde store forsinkelser med bl.a. Z-stick, da kunne det gå noen sekunder før lys kom på. De er nå borte. Altså er det mer avhengig av software enn hardware etter min erfaring. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Jeg sier "natta" til Homeseer, da går 7-8 lys av på 1-2 sekunder. Et blink med øynene og vips. Med Nexa tok det 7-10 sekunder. I det daglige med 1 og 1 lys reagerer alt umiddelbart. Også ved stegvis dimming. + Jeg har imidlertid 2 plug-ins som tar 3-4 minutter før de slås AV, PÅ skjer umiddelbart. Moskus, hihihi, hva tror du det kan være? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 10. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2015 Jeg har imidlertid 2 plug-ins som tar 3-4 minutter før de slås AV, PÅ skjer umiddelbart. Moskus, hihihi, hva tror du det kan være? Øh... pass. Hvilke plugin moduler? Er de dimbare? Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Fikk akkurat denne feilmeldingen i hs: 10.01.2015 02:08:39 ~!~Warning~!~Error serailizing myhs data: Unable to write data to the transport connection: An existing connection was forcibly closed by the remote host. Noen som har vært borti dette? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 10. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2015 Noen restarter sikker MyHS-tjenesten, og dermed datt eventuelle klienter som bruker den tjenesten ut. Det går sikkert over av seg selv. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Jeg har imidlertid 2 plug-ins som tar 3-4 minutter før de slås AV, PÅ skjer umiddelbart. Moskus, hihihi, hva tror du det kan være? Øh... pass. Hvilke plugin moduler? Er de dimbare? Ja, dimmbare Qees. De som du advarte meg mot, etter jeg hadde kjøpt 5 fra den danske sjappa. Det pussige er at det kun er 2 som er "treige" - de andre fungerer utmerket. Ser forøvrig ut som om Qees er nedlagt. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 10. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2015 Like godt. Jeg har en treig Quees. Forferdelige enheter... Men sjekk likevel tiden under Root device -> Z-wave her: 1 Lenke til kommentar
DeVille Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Hei. Da har jeg siden litt før jul pløyd gjennom samtlige 283 sider i denne tråden. Det tok tid, men det var verdt det. Bare synd jeg ikke oppdaget den tidligere. Mange kunnskapsrike folk med gode ideer her. Jeg tenker å starte i det små, med en Raspberry Pi til å styre noen lys og ovner. Ser ikke bort fra at det blir HS3 etter hvert. Spørsmål så langt:1. Til RPi har noen tidligere anbefalt Domoticz, mens andre har nevnt DomotiGa. Noen som har oppdaterte meninger om den ene kontra den andre? 2. Tenker det blir en blanding av Nexa og Z-Wave. For omtrent 150 sider siden anbefalte Moskus RFXtrx433 foran RFXLAN (på tross av fordelen med LAN-tilkobling) siden RFXtrx433 er mye nyere. Er det fremdeles en gyldig anbefaling? 3. For Z-Wave har jeg hørt mye bra om Aeon Z-Stick 2. Er det fremdeles et godt valg, eller er det annet som gjelder nå, feks UZB1? 4. Hva er erfaringen med Razberry? 5. Kan jeg på RPi (og den ene av de to software-pakkene fra pkt 1) kjøre RFXtrx433E og Aeon Z-Stick 2 samtidig? 6. Er bevegelsessensorer og magnetsensorer fra Nexa fremdeles befengt med mye støy? Takk for hjelpen.- Ulf 1 Lenke til kommentar
mrroffer Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 (endret) Hei. Da har jeg siden litt før jul pløyd gjennom samtlige 283 sider i denne tråden. Det tok tid, men det var verdt det. Bare synd jeg ikke oppdaget den tidligere. Mange kunnskapsrike folk med gode ideer her. Jeg tenker å starte i det små, med en Raspberry Pi til å styre noen lys og ovner. Ser ikke bort fra at det blir HS3 etter hvert. Spørsmål så langt: 1. Til RPi har noen tidligere anbefalt Domoticz, mens andre har nevnt DomotiGa. Noen som har oppdaterte meninger om den ene kontra den andre? 2. Tenker det blir en blanding av Nexa og Z-Wave. For omtrent 150 sider siden anbefalte Moskus RFXtrx433 foran RFXLAN (på tross av fordelen med LAN-tilkobling) siden RFXtrx433 er mye nyere. Er det fremdeles en gyldig anbefaling? 3. For Z-Wave har jeg hørt mye bra om Aeon Z-Stick 2. Er det fremdeles et godt valg, eller er det annet som gjelder nå, feks UZB1? 4. Hva er erfaringen med Razberry? 5. Kan jeg på RPi (og den ene av de to software-pakkene fra pkt 1) kjøre RFXtrx433E og Aeon Z-Stick 2 samtidig? 6. Er bevegelsessensorer og magnetsensorer fra Nexa fremdeles befengt med mye støy? Takk for hjelpen. - Ulf Mener ganske sikkert at du kan leke mer i DomotiGa, bruker det selv sammen med rfxtrx433, Z-Stick2 og en Razberry funker fint det på en pi, dvs domotiga server kjører på en pi med alle usb deviser, så har jeg par, tre acer netbrett til styring rundt om i huset, den loader en web sak fra smartvisu som ligger på en server jeg har. har også sql servern til domotiga på en annen server. det blei bare sånn da jeg har litt rusk å rask snurrende i kjellern her Det har vært noe tull med openzwave å minne lekasje men merker ikke til noe av det nå, razberry blir bare bedre og bedre. jeg har 3 stk magnet sensorer fra nexa å kan ikke si at jeg er plaget med støy. men ja vet at det er nevnt her i forumet. Endret 10. januar 2015 av mrroffer Lenke til kommentar
mrroffer Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Hei. Da har jeg siden litt før jul pløyd gjennom samtlige 283 sider i denne tråden. Det tok tid, men det var verdt det. Bare synd jeg ikke oppdaget den tidligere. Mange kunnskapsrike folk med gode ideer her. Jeg tenker å starte i det små, med en Raspberry Pi til å styre noen lys og ovner. Ser ikke bort fra at det blir HS3 etter hvert. Spørsmål så langt: 1. Til RPi har noen tidligere anbefalt Domoticz, mens andre har nevnt DomotiGa. Noen som har oppdaterte meninger om den ene kontra den andre? 2. Tenker det blir en blanding av Nexa og Z-Wave. For omtrent 150 sider siden anbefalte Moskus RFXtrx433 foran RFXLAN (på tross av fordelen med LAN-tilkobling) siden RFXtrx433 er mye nyere. Er det fremdeles en gyldig anbefaling? 3. For Z-Wave har jeg hørt mye bra om Aeon Z-Stick 2. Er det fremdeles et godt valg, eller er det annet som gjelder nå, feks UZB1? 4. Hva er erfaringen med Razberry? 5. Kan jeg på RPi (og den ene av de to software-pakkene fra pkt 1) kjøre RFXtrx433E og Aeon Z-Stick 2 samtidig? 6. Er bevegelsessensorer og magnetsensorer fra Nexa fremdeles befengt med mye støy? Takk for hjelpen. - Ulf Mener ganske sikkert at du kan leke mer i DomotiGa, bruker det selv sammen med rfxtrx433, Z-Stick2 og en Razberry funker fint det på en pi, dvs domotiga server kjører på en pi med alle usb deviser, så har jeg par, tre acer netbrett til styring rundt om i huset, den loader en web sak fra smartvisu som ligger på en server jeg har. har også sql servern til domotiga på en annen server. det blei bare sånn da jeg har litt rusk å rask snurrende i kjellern her Det har vært noe tull med openzwave å minne lekasje men merker ikke til noe av det nå, razberry blir bare bedre og bedre. jeg har 3 stk magnet sensorer fra nexa å kan ikke si at jeg er plaget med støy. men ja vet at det er nevnt her i forumet. Å rfxtrx433 vs lan er at usb støtter mye mer protokoller. så dropp den lan boksen Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Harmony Ultimate, kan jeg få denne til å virke mot hs2? Har en harmony 1100 idag som jeg er godt fornøyd med, men denne holder kun til av-utstyret. Ser at denne ultimate versonen har rf, bf m.m, så jeg vuderer og kjøpe denne. Hadde dog håpet at det gikk ann og bruke denne opp mot homeseer. evt, hva er begrensningene.. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 10. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2015 Harmony Ultimate, kan jeg få denne til å virke mot hs2? Har en harmony 1100 idag som jeg er godt fornøyd med, men denne holder kun til av-utstyret. Ser at denne ultimate versonen har rf, bf m.m, så jeg vuderer og kjøpe denne. Hadde dog håpet at det gikk ann og bruke denne opp mot homeseer. evt, hva er begrensningene.. HS3... Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Like godt. Jeg har en treig Quees. Forferdelige enheter... Men sjekk likevel tiden under Root device -> Z-wave her: 1000 takk, dette hjalp. Av en eller annen grunn oppfører enhetene seg forskjellig. Kjøpt samtidig, de eldste ble lagt til i HS2 mens disse 2 ble lagt til i oktober med HS3. Jaja..., takk igjen. Ang. Qees, får du opp noe på Z-Wave Watts osv.? Har nå stålkontroll på navn og type, rom osv. og skulle gjerne fått til dette også. Ha en fin kveld. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 10. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2015 Ang. Qees, får du opp noe på Z-Wave Watts osv.? Har nå stålkontroll på navn og type, rom osv. og skulle gjerne fått til dette også. Nei, men jeg tror det er noe i konfigurasjonen som jeg ikke forstår, og ikke gidder å bruke tid på. Jeg har kjøpt nye plugin-dimmere som jeg skal erstatte dem med når jeg "får tid" en dag... Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 OK, vil du fortelle fabrikat etc. på de? Uten å bli beskyldt for sponsing. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 11. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2015 (endret) Popp & Co sin plugin-dimmer. Dimmer LED og støtter Instant Status. Ingen unødvendig strømforbruksmåler. Fin pris er det også på den. Har allerede tre stykker i stua. Og nei, jeg er ikke sponset av the Z-wave alliance, Microsoft, HomeSeer, Fibaro eller Popp&Co. Kanskje jeg trenger ny signatur... Endret 11. januar 2015 av Moskus 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå