lilfire Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Tøft! Alt jeg har! Men skrur du strømmen av og på (pr manual), så får man 0% eller 100%, og det fungerer nok for meg i utgangspunktet. Wifi-interfacet er en kobling mellom filmen og strømforsyningen, så denne kan sikkert erstattes med noe annet når det eventuelt foreligger. Og selv om jeg ikke har behovet for å "dimme" filmen, så er det mulig jeg må skrive det scriptet likevel. "Because I can!". Hvor mange ledere er som går fra interfacet til filmen? tenker at en netduino/arduino kanskje kan brukes som en kontroller. Frister å bestille men har en del andre prosjekter som jeg føler jeg må gjøre ferdig først Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. november 2014 Forfatter Del Skrevet 25. november 2014 Dette har jeg ikke opplevd. Mine Nexa-moduler oppfører seg likt både i DeviceManagement og via Events. Ikke så rart, da begge bruker CAPI. ... er det en veldig, veldig gammel versjon av RFXCOM plugin'en du har? (Ikke at det skulle bety noe, CAPI har vært der siden HS3 sin fødsel). Jeg oppdaterte alt i helgen, hva mener du med CAPI? Control a device, velger nexa i pulldown og Off eller On. Linjen under er jo: set device string to, der er det blankt. De er lagt inn som AC Module i.h.t. manualen med koders osv., som sagt fungerer det flott via device mgmnt. CAPI er måten HS3 har løst at Eventer, DeviceManagement, scripts og plugins skal kontrollere enheter på samme måte. Derfor er det rart at DeviceManagement fungerer og Events gjør ikke. Så lenge du velger samme hendelse, så burde det samme skje. Sånn, ikke sant? Tøft! Alt jeg har! Men skrur du strømmen av og på (pr manual), så får man 0% eller 100%, og det fungerer nok for meg i utgangspunktet. Wifi-interfacet er en kobling mellom filmen og strømforsyningen, så denne kan sikkert erstattes med noe annet når det eventuelt foreligger. Og selv om jeg ikke har behovet for å "dimme" filmen, så er det mulig jeg må skrive det scriptet likevel. "Because I can!". Hvor mange ledere er som går fra interfacet til filmen? tenker at en netduino/arduino kanskje kan brukes som en kontroller. Frister å bestille men har en del andre prosjekter som jeg føler jeg må gjøre ferdig først Tre... tror jeg, husker faktisk ikke i farten. Kjører det gjerne gjennom en Arduino, Arduino-plugin'en er jo genial. Men et lite script er muligens enklere uansett. Kona er muligens ute i kveld. Kanskje jeg får pakke opp den store pakken og kikke litt på det. 2 Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Noen som vet pris på Sonte film? Eneste problemet jeg ser er at slikt er ett herk å få pent på ruta, må nesten ha noen proffe til å få det skikkelig pent uten bobler. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 CAPI er måten HS3 har løst at Eventer, DeviceManagement, scripts og plugins skal kontrollere enheter på samme måte. Derfor er det rart at DeviceManagement fungerer og Events gjør ikke. Så lenge du velger samme hendelse, så burde det samme skje. Sånn, ikke sant? Takk for tålmodigheten Moskus. Sjekket dette igjen, med nytt device og ny event. Samme feil, gjorde det deretter fra PC med IE og voila - det virker. Merket også tidligere at Safari på mac tullet det til, men jeg bruker mest maccen. Må lese specs. ser det ut til. Kos deg i kveld, tilkall barnevakt hvis kona ikke tar med ungene. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 26. november 2014 Forfatter Del Skrevet 26. november 2014 Noen som vet pris på Sonte film? Jeg vet ikke hva det koster, jeg har betalt $155 på Kickstarter for 1x1m (men den ser vesentlig større ut?) med en Wifi-kontroller. Jeg hadde akkurat vært offshore, og jeg tok en sjanse med offshoretillegget. Eneste problemet jeg ser er at slikt er ett herk å få pent på ruta, må nesten ha noen proffe til å få det skikkelig pent uten bobler. Dette er grunnen til at jeg ikke har begynt enda. Monteringsanvisningen er enkel, men relativt omfattende. Sist jeg prøvde å montere en beskyttelsesfilm på en mobilskjerm, så endte jeg med masse bobler. Det har jeg ikke lyst til nå... Merket også tidligere at Safari på mac tullet det til, men jeg bruker mest maccen. Må lese specs. ser det ut til. Det er rart for HS3 er ganske omgjengelig med forskjellige nettlesere, også Safari etter min erfaring. Nettleseren jeg har størst problemer med er IE på Windows Phone, men det fungerer også der. Det ble ingen gadget-nerding i går kveld. Ungene var i seng rundt 7. Jeg sovnet ikke lenge etterpå... Lenke til kommentar
jornsk Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Har erstattet nesten alt av Nexa enheter med z-wave den siste tiden Men, trenger litt info. En av fordelene med z-wave er jo som nevnt i forumet tilbakemelding på hver eneste enhet. Antar da at det er "Polling" jeg må aktivere pr. enhet. Men, er dette noe jeg ser i Domoticz eller er det bare enheten selv som viser at den er av/på. Samt, har jeg en 4 in 1 sensor. Bevegelsesføleren på denne går noen ganger i "sleep" modus. Hvorfor gjør den det? Den fungerer jo ikke som bevegelsesføler når den er i sleep modus. De andre funksjonene fungerer uavhengig av dette. Samt, heal network, er dette noe jeg bør kjøre hver natt? PS. Om noen er ute etter noe Nexa enheter så har jeg flere som kan selges. Selges for halv pris av Clas Ohlsson. PM meg dersom noen er intr.. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 26. november 2014 Forfatter Del Skrevet 26. november 2014 Har erstattet nesten alt av Nexa enheter med z-wave den siste tiden Men, trenger litt info. En av fordelene med z-wave er jo som nevnt i forumet tilbakemelding på hver eneste enhet. Antar da at det er "Polling" jeg må aktivere pr. enhet. Men, er dette noe jeg ser i Domoticz eller er det bare enheten selv som viser at den er av/på. Jeg har ikke brukt Z-wave i Domoticz, så jeg vet ikke, men i HomeSeer blir status på hver enhet oppdatert hvis jeg styrer dem lokalt. Eldre enheter som ikke støtter Instant Status må polles, men nyere (og hvis Association er satt riktig) skal oppdateres fortløpende. Kanskje nå er tiden moden for å prøve en demo-versjon av HomeSeer... Samt, har jeg en 4 in 1 sensor. Bevegelsesføleren på denne går noen ganger i "sleep" modus. Hvorfor gjør den det? Den fungerer jo ikke som bevegelsesføler når den er i sleep modus. De andre funksjonene fungerer uavhengig av dette.Er det Aeon Labs sin? Ingen av de jeg kjenner skal uansett gå i "sleep modus"... Samt, heal network, er dette noe jeg bør kjøre hver natt?Hvis "Heal Network" er det samme som optimize, så trenger du ikke kjøre den hver natt med mindre du plugger inn og ut moduler hele tiden. Ellers anbefales det å kjøre optimaliseringen 4 ganger etter hverandre, for Z-wave lager 4 forskjellige ruter til hver enhet. Lenke til kommentar
jornsk Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Ja, jeg har vurdert HS3, men jeg kjører Domoticz fra en PI og ser at man bør minst ha 2GB ram eller mer dersom man skal kjøre både z-wave og RfxCom (benytter fortsatt bryterne til Nexa). Og da blir det dyrt om jeg også må ut å kjøpe en PC for å kjøre dette på. Ja, det er Aeon Labs sin, den man får kjøpt fra Clas. Har også bestilt en fra Fibaro. Ok, da forstår jeg Heal Network. Den router trafikken om dersom det har kommet inn nye enheter i nettverket. Lenke til kommentar
aleh Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Når vi først diskuterer Aeon 4 in 1. Den har vel en eller annen sleep intervall. Hvor dette kan justeres for å spare batteri. Hvis dette påvirker bevegelsesensoren så blir den ganske ubrukelig. Jeg vurderer å handle inn en for å teste om den fungerer med batterier eller om den i praksis må være tilkoblet nettet. Noen med praktisk erfaring? Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Styr unna 4 in 1 fra Aeon Labs. Har en slik men er mye trøbbel med den. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 26. november 2014 Forfatter Del Skrevet 26. november 2014 Jeg har to (en ute og en inne) og de fungerer helt fint. Lenke til kommentar
aleh Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Moskus, batteri eller adapter drevet? Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Jeg leste et sted at de fungerte best med konstant strøm, venter på at den lokale Clas får de inn. Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Begynner å bli drittlei VeraLite, bare trøbbel med dritten i det siste. Hva anbefales? Gi meg gjerne en par alternativer, må støtte Z-Wave og rfxtrx. Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Hei, jeg har planer om å legge inn en led list i annenhvert trinn i trappa ute. Tanken er å bruke digital RBG list slik at hver enkel diode kan i lista være en "lampe "som har 4 verdier (R,B,G og dim). Ønsker selvfølgelig å integrere dette i HS, men er veldig usikker på hvordan jeg skal gjøre det. Noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. november 2014 Forfatter Del Skrevet 27. november 2014 Moskus, batteri eller adapter drevet? Batteri. Foreløpig. Jeg vil gå over til adapter etter hvert, men først må jeg finne noen løse mini-USB-kontakter, slik at jeg kan velge ledning selv (trenger bare to ledere) og kan lage små, usynlige hull (sånn at jeg slipper å tre hele den fordømt store pluggen gjennom hullet). Jeg leste et sted at de fungerte best med konstant strøm, venter på at den lokale Clas får de inn. Det sies så. Det største (og eneste?) problemet jeg har med batteridrift, er at batteriene går forholdsvis raskt, dvs. etter 3-4 måneder. Begynner å bli drittlei VeraLite, bare trøbbel med dritten i det siste. Hva anbefales? Gi meg gjerne en par alternativer, må støtte Z-Wave og rfxtrx. Du kan velge mellom HomeSeer 3 og HomeSeer 3 Pro. HS har stand-alone enheter også hvis det er et krav. Se her. Hei, jeg har planer om å legge inn en led list i annenhvert trinn i trappa ute. Tanken er å bruke digital RBG list slik at hver enkel diode kan i lista være en "lampe "som har 4 verdier (R,B,G og dim). Ønsker selvfølgelig å integrere dette i HS, men er veldig usikker på hvordan jeg skal gjøre det. Noen som har noen forslag? Det er mye arbeid å bruke "addressable LED strips", mest fordi at hvis det skal være noe poeng så må du faktisk individuelt styre 200 lamper for å gjøre det stilig. Jeg husker en som har implementert noe slikt for HS via en Raspberry Pi, og jeg mener han selger en controller for det. Så veldig stilig ut! http://board.homeseer.com/showthread.php?t=166371 Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 snipDet er mye arbeid å bruke "addressable LED strips", mest fordi at hvis det skal være noe poeng så må du faktisk individuelt styre 200 lamper for å gjøre det stilig. Jeg husker en som har implementert noe slikt for HS via en Raspberry Pi, og jeg mener han selger en controller for det. Så veldig stilig ut! http://board.homeseer.com/showthread.php?t=166371 Mye arbeid er jeg forberedt på Og tipper det blir nærmere 1000 "lamper" - Så jeg ser ikke for meg å lage en device pr "lampe" i HS. Tenker kanskje at å bruke script og en aspx side vil være det enkleste. evt lage en plugin. Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Hvilken Homeseer boks anbefaler du? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 27. november 2014 Forfatter Del Skrevet 27. november 2014 Hvilken Homeseer boks anbefaler du? Jeg vet dessverre ikke, jeg har ingen utenom Zee. Zee er egentlig for enkel til at jeg anbefaler den. Hvis du kun skal kjøre Z-wave og ingenting annet, så er den glimrende. Stabil er den også. Men ellers... du kan ikke bruke RFXCOM-utstyr på den pr. dags dato. De andre kjører full HS eller HSPro. Personlig hadde jeg nok gått for HomeTroller S6 eller S6 Pro, men da ville jeg kanskje vurdert å kjøpe en liten PC selv, og installert HS3 på den. Jeg personlig kjører HS3 på en virtuell Windows 7 maskin, sammen med en del andre virtuelle maskiner for andre ting (Mediaserver/Plex/Squeezebo/SageTV, WebcamXP, HS3, generell server, FreePBX, ZoneMinder, etc). Det er nok et oppsett som er overkill for mange. Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Så en pc med en Z-Wave stick er det som du anbefaler? Også kjøpe HomeSeer 3 Pro programmet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå