hkmod25 Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 "Numero Uno" - første Z-Wave enhet fra Norge! Veggmontert Termostat: http://www.smarthus.info/product_info.php?products_id=3090 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 24. november 2014 Forfatter Del Skrevet 24. november 2014 Wow! Det var greier, det! HS3-støtte? Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 (endret) Hvor kjøpte du vindusfilmen Moskus? Endret 24. november 2014 av GeneralVirus Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 24. november 2014 Forfatter Del Skrevet 24. november 2014 Hvor kjøpte du vindusfiømen Moskus? Kickstarter. Samme fyren som gjør det for Aeon Labs. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Kamera i Homeseer/HSTouch - best practise? På "webseminaret" med Homeseer 3 hang jeg meg opp i direkte støtte for Foscam. 1200,- ble sendt til en butikk som sendte meg dette: http://www.pixmania.no/ip-kamera/foscam-ip-kamera-wi-fi-dag-natt-fi8919w-hvit/21485403-a.html Det var så bra at de sendte 2 til. Så kommer spørsmålet, hvordan gjør dere det med å vise bilder i HSTouch? Linker direkte til kamera eller upload til en www og viser de derfra? Jeg kunne tenkt meg det siste, slik at jeg også kan se hva som skjer hjemme uten at jeg er tilkoblet hjemme. Kan godt gjøre begge deler, er det Webcam 7 Pro som anbefales fortsatt? Har også diverse D-Link som vil bli inkludert i dette prosjektet. Noen tanker og ideer som kan deles? Takk. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 24. november 2014 Forfatter Del Skrevet 24. november 2014 Jeg har samlet alle mine kameraer i WebcamXP/Webcam7 (og skal etter hvert oppgradere til ZoneMinder). Legger da inn hele URIen, med passord og det hele. Har en egen HStouch-bruker til det. Så bruker jeg Jon00s Quick Web page builder til å lage en enkel oversikt over devicer og kameraer. 1 Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Kamera i Homeseer/HSTouch - best practise? Så kommer spørsmålet, hvordan gjør dere det med å vise bilder i HSTouch? Jeg henter enkelt bilder og oppdaterer ca hvert 5 sekund. Bruker også HSTouch til å sende kommandoer for å gå til preset posisjoner (Vivotek) 1 Lenke til kommentar
GeneralVirus Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Var det på nett, eller har de kommet i butikk nå? På nett ja, ser ikke ut som de er kommet i butikkene. Kickstarter. Samme fyren som gjør det for Aeon Labs. Sjalu! Forlanger at du setter det opp og skriver hva du syns! Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. november 2014 Forfatter Del Skrevet 25. november 2014 Sjalu! Forlanger at du setter det opp og skriver hva du syns! Hehe! Will do, men det krever tålmodighet og en ekstra hånd, den har allerede stått i 3 mdnr... Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 http://aeotec.com/smart-switchable-film-z-wave-wifi Dette skal jeg ha! Alternativ har man Sonte Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. november 2014 Forfatter Del Skrevet 25. november 2014 Det er Sonte jeg har. Det er det samme produktet (samme folkene bak det også, og sjefen for Sonte er deleier i Aeon Labs). Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Men har Sonte z-wave støtte? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. november 2014 Forfatter Del Skrevet 25. november 2014 Ikke ut av eksen, kun Wifi. Men det kan løses med en av/på-modul. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Moskus, jeg følger dine råd - så ofte som mulig. Også når det gjelder julepynt. Nexa-modulene er lagt inn i HS3 og fungerer som de skal via Device Management, men ikke via Events. Z-Wave slår seg av og på i samme Events, pussig. Er det noe spesielt som står i manualen... ehm. + Kamera i Homeseer/HSTouch - best practise?Så kommer spørsmålet, hvordan gjør dere det med å vise bilder i HSTouch? Jeg henter enkelt bilder og oppdaterer ca hvert 5 sekund.Bruker også HSTouch til å sende kommandoer for å gå til preset posisjoner (Vivotek) Jeg har samlet alle mine kameraer i WebcamXP/Webcam7 (og skal etter hvert oppgradere til ZoneMinder). Legger da inn hele URIen, med passord og det hele. Har en egen HStouch-bruker til det. Så bruker jeg Jon00s Quick Web page builder til å lage en enkel oversikt over devicer og kameraer. Takk, setter meg ned med dette i helgen. Gøy med ny leke. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. november 2014 Forfatter Del Skrevet 25. november 2014 Nexa-modulene er lagt inn i HS3 og fungerer som de skal via Device Management, men ikke via Events. Z-Wave slår seg av og på i samme Events, pussig. Er det noe spesielt som står i manualen... ehm. Dette har jeg ikke opplevd. Mine Nexa-moduler oppfører seg likt både i DeviceManagement og via Events. Ikke så rart, da begge bruker CAPI. ... er det en veldig, veldig gammel versjon av RFXCOM plugin'en du har? (Ikke at det skulle bety noe, CAPI har vært der siden HS3 sin fødsel). 1 Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Ikke ut av eksen, kun Wifi. Men det kan løses med en av/på-modul. Nja er vel ikke så enkelt, for Sonte støtter jo dimming, ikke bare av og på Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. november 2014 Forfatter Del Skrevet 25. november 2014 Er du sikker på det? Jeg har ikke sett den beskrivelsen så langt i Kickstarter-oppdateringene, men som sagt: Produktet står fremdeles kun på en rull i kjelleren, så jeg har ikke testet det. I så fall løses det enkelt med en virtuell device og et lite script. Skulle det bli kjedelig, så kan jeg helt sikkert kjøpe Aeon Labs controlleren (hvis den noen gang blir ferdig, websiden har stått sånn lenge nå). Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Kommer i hvert fall fram i videoen fra CES 2014 Hadde lyst å kjøpe Sonte å ha ute på terrasse rekkverket, men etter noen mail med sonte så ble konklusjonen hverken sonte film eller sonte glass er beregnet til utendørsbruk, Men Støtter GeneralVirus i at vi må få en brukertest går med planer om å bygge vinterstue løpet av et par år og ser for meg at sonte kan komme til sin nytte der. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. november 2014 Forfatter Del Skrevet 25. november 2014 Tøft! Alt jeg har! Men skrur du strømmen av og på (pr manual), så får man 0% eller 100%, og det fungerer nok for meg i utgangspunktet. Wifi-interfacet er en kobling mellom filmen og strømforsyningen, så denne kan sikkert erstattes med noe annet når det eventuelt foreligger. Og selv om jeg ikke har behovet for å "dimme" filmen, så er det mulig jeg må skrive det scriptet likevel. "Because I can!". Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 25. november 2014 Del Skrevet 25. november 2014 Dette har jeg ikke opplevd. Mine Nexa-moduler oppfører seg likt både i DeviceManagement og via Events. Ikke så rart, da begge bruker CAPI. ... er det en veldig, veldig gammel versjon av RFXCOM plugin'en du har? (Ikke at det skulle bety noe, CAPI har vært der siden HS3 sin fødsel). Jeg oppdaterte alt i helgen, hva mener du med CAPI? Control a device, velger nexa i pulldown og Off eller On. Linjen under er jo: set device string to, der er det blankt. De er lagt inn som AC Module i.h.t. manualen med koders osv., som sagt fungerer det flott via device mgmnt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå