Morgens Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Hvordan får jeg tak i setup'en på HSTouch etter den første gangen? (Der jeg setter server IP og Clientnavn og sånn) Klikk nede til venstre, så kommer menyen opp. Lenke til kommentar
topolino Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 (endret) Fibaro har nå postet et grundig dokument som svarer på rapporten vi diskuterte her tidligere. Jeg er beroliget etter å ha skummet denne: http://forum.fibaro.com/viewtopic.php?p=35338 Endret 22. april 2014 av topolino Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Hvordan får jeg tak i setup'en på HSTouch etter den første gangen? (Der jeg setter server IP og Clientnavn og sånn) Klikk nede til venstre, så kommer menyen opp. Takk! (Det var nederst til høyre(?)) Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Jeg kjøpe inn BrainHouse.no for å lage ett sted der jeg kunne legge fra meg "produkter" sånn at det var lett å kunne referere til dem.Har puslet litt med dette men er ikke i høygir akkurat nå. Moskus er også invitert til dette men har nok med småbarn for tiden tror jeg Noe forum var det nok aldri snakk om. Kanskje en Wiki..? Er jo et fint sted å vanke dette har da, men som referanse er det forholdsvis ubrukelig ja.. Burde Da misforstod jeg, men jeg mener allikevel at et norsk forum hadde vært på sin plass. Her inne har vi 1 tråd, det blir helt håpløst å finne frem til god informasjon. Jeg så på et boligforum at det var stor aktivitet ang. Nexa og slike dingser som Clas Ohlson selger, er trygg på at skribentene dukker opp hvis det blir etablert. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. april 2014 Forfatter Del Skrevet 23. april 2014 Da misforstod jeg, men jeg mener allikevel at et norsk forum hadde vært på sin plass. Her inne har vi 1 tråd, det blir helt håpløst å finne frem til god informasjon. Jeg så på et boligforum at det var stor aktivitet ang. Nexa og slike dingser som Clas Ohlson selger, er trygg på at skribentene dukker opp hvis det blir etablert. Dette har vært forsøkt før uten noe særlig hell enn et par ildsjeler som driver det fremover etter 4-5 måneder. Det tror jeg er noe av grunnen til at diskusjon.no ikke har eget underforum for hjemmeautomasjon er at etterspørselen ikke er SÅ stor, og det finnes allerede nok fora for å dekke behovet Men ingenting er umulig... Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Jeg kjøpe inn BrainHouse.no for å lage ett sted der jeg kunne legge fra meg "produkter" sånn at det var lett å kunne referere til dem.Har puslet litt med dette men er ikke i høygir akkurat nå. Moskus er også invitert til dette men har nok med småbarn for tiden tror jeg Noe forum var det nok aldri snakk om. Kanskje en Wiki..? Er jo et fint sted å vanke dette har da, men som referanse er det forholdsvis ubrukelig ja.. Burde Da misforstod jeg, men jeg mener allikevel at et norsk forum hadde vært på sin plass. Her inne har vi 1 tråd, det blir helt håpløst å finne frem til god informasjon. Jeg så på et boligforum at det var stor aktivitet ang. Nexa og slike dingser som Clas Ohlson selger, er trygg på at skribentene dukker opp hvis det blir etablert. Kunne vært interessant å drodle litt på hvilke under-tråder du kunne tenkt deg. En for: - Nexa - Fibaro - Homeseer - Andre (ikke Homeseer) systemer - Annen HW (Ikke Nexa eller Fibaro) - Z-wave Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. april 2014 Forfatter Del Skrevet 23. april 2014 Merker at jeg høres negativ ut, det er jeg egentlig ikke. Mine små tanker. Kunne vært interessant å drodle litt på hvilke under-tråder du kunne tenkt deg. En for: - Nexa - Fibaro - Homeseer - Andre (ikke Homeseer) systemer - Annen HW (Ikke Nexa eller Fibaro) - Z-wave Problemene oppstår når en tråd kunne vært i flere kategorier, og det blir fort tilfellet med slike inndelinger. I tillegg må vi tenke godt gjennom eventuelle underkategorier. Man må begynne grov-inndelingen på "Hardware" vs. "Software" mener jeg. Under software kan man ha f.eks. - HomeSeer - Domoticz - EventGhost - SwitchKing - Telldus - mange flere... Hardware, mye det samme: - 433 Mhz (RFXtrx, Nexa, Waveman, Anslut, Oregon Scientific, etc) - Z-wave (underfora, Fibaro, f.eks, men det er neppe nødvendig) - KNX (hvis vi først skal ha et automasjonsforum....) - Infrared - bla, bla... Og en generell del for alle de "flame wars" á la Mac vs PC som kommer til å komme... Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Vist vi ser på denne tråden fra starten er det et snitt på 3.2 poster pr dag. Vet ikke helt om det er nok til å holde liv i en forum. Det vil nok komme flere bidrag fra andre fora, men miljøet er ikke så stort. Tror en wiki passer bedre Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. april 2014 Forfatter Del Skrevet 23. april 2014 Tror en wiki passer bedre Jeg mener at wiki'er har en lei tendens til bli forholdsvis fort utdaterte. Og så er det vanskelig å diskutere skikkelig eller ha litt idémyldring... Lenke til kommentar
_iblis_ Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 (endret) Heisann, Jeg ser at dere i det siste diskuterer et dedikert forum for hjemmeautomasjon. Jeg er grunnlegger av freak.no og har holdt på med hjemmeautomasjon i snart 3 år. Jeg driver for tiden å utvikler en ny side kun for hjemmeautomasjon som skal basere seg på nyheter, tester og et dedikert forum. Siden er planlagt å bli ferdig med testing i slutten av Juli. Ville bare dele denne infoen for de som lengter etter et rendyrket norsk hjemmeautomasjon miljø på weben. Mitt private system består av Fibaro HC2, Homeseer (RFXCom), Razberry, Global-Cache og CommandFusion. Endret 24. april 2014 av _iblis_ 2 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 24. april 2014 Forfatter Del Skrevet 24. april 2014 Det er velkomment med et nettsted som tar seg av nyheter og eventuelt redaksjonelt innhold. Håper du holder ut i lengden (det er en del nettsider som detter ut etter en stund). RSS er fremdeles kjekt. Post gjerne en link her når du er ferdig. Lykke til! Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Jeg driver for tiden å utvikler en ny side kun for hjemmeautomasjon som skal basere seg på nyheter, tester og et dedikert forum. Siden er planlagt å bli ferdig med testing i slutten av Juli. Ville bare dele denne infoen for de som lengter etter et rendyrket norsk hjemmeautomasjon miljø på weben. Vi gleder oss... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 24. april 2014 Forfatter Del Skrevet 24. april 2014 Ny funksjonalitet i RFXCOM-pluginen til HS3: Termostat! Og med det blir motivasjonen til å oversette mitt eget script borte (eller å lage en plugin), lar heller Bert ta seg av den jobben. Jeg har ikke fått testet dette i full skala enda, men det ser VELDIG lovende ut. Lenke til kommentar
Ole Th Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Tenkte jeg skulle poste et lite prosjekt jeg har holdt på med i dag: Etter å ha først kjøpt LEST-701 signalforsterker, så har jeg endelig fått litt bedre rekkevidde på mine magnetkontakter og bevegelses sensorer. Derfor tok jeg en magnetkontakt og plasserte den ene delen på ladestasjonen til min Husqvarna automower og den andre på selve klipperen. Deretter lagde jeg flere events der status på magnetkontakten trigger forskjellige autoremote beskjeder til min mobil. Tasker sender så forskjellige beskjeder via "Notification center" (pebble app) som dukker opp direkte på min Pebble Steel.. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 24. april 2014 Forfatter Del Skrevet 24. april 2014 Tenkte jeg skulle poste et lite prosjekt jeg har holdt på med i dag: Etter å ha først kjøpt LEST-701 signalforsterker, så har jeg endelig fått litt bedre rekkevidde på mine magnetkontakter og bevegelses sensorer. Derfor tok jeg en magnetkontakt og plasserte den ene delen på ladestasjonen til min Husqvarna automower og den andre på selve klipperen. Deretter lagde jeg flere events der status på magnetkontakten trigger forskjellige autoremote beskjeder til min mobil. Tasker sender så forskjellige beskjeder via "Notification center" (pebble app) som dukker opp direkte på min Pebble Steel.. Magnetkontakt! Genialt! Det skal jeg også gjøre, takk for tipset! Jeg trenger nemlig en måte å fortelle om klipperen er ute og gjør jobben sin, eller om den lader seg. Eller om den har vært ute "for lenge" og dermed står og spinner i mosen bak huset. Noen tips om festing? Bilder? Lenke til kommentar
arneolav Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 Ny funksjonalitet i RFXCOM-pluginen til HS3: Termostat! Og med det blir motivasjonen til å oversette mitt eget script borte (eller å lage en plugin), lar heller Bert ta seg av den jobben. Jeg har ikke fått testet dette i full skala enda, men det ser VELDIG lovende ut. Dette har man kunnet gjøre i TelldusEvents i lengre tid og, så langt jeg kan se, enda mer fleksibelt. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. april 2014 Forfatter Del Skrevet 25. april 2014 Dette har man kunnet gjøre i TelldusEvents i lengre tid og, så langt jeg kan se, enda mer fleksibelt. Tror du gikk glipp av poenget. Selvfølgelig kan man bruke Eventer i HS også (og de avanserte av oss har jo selvfølgelig laget et hendig script) men dette et ferdig oppsett og satt opp på 2 tastetrykk. Dette er en software termostat, og bruker ikke Eventer. Dette er enklere i bruk. Lenke til kommentar
Ole Th Skrevet 25. april 2014 Del Skrevet 25. april 2014 Tenkte jeg skulle poste et lite prosjekt jeg har holdt på med i dag: Etter å ha først kjøpt LEST-701 signalforsterker, så har jeg endelig fått litt bedre rekkevidde på mine magnetkontakter og bevegelses sensorer. Derfor tok jeg en magnetkontakt og plasserte den ene delen på ladestasjonen til min Husqvarna automower og den andre på selve klipperen. Deretter lagde jeg flere events der status på magnetkontakten trigger forskjellige autoremote beskjeder til min mobil. Tasker sender så forskjellige beskjeder via "Notification center" (pebble app) som dukker opp direkte på min Pebble Steel.. Magnetkontakt! Genialt! Det skal jeg også gjøre, takk for tipset! Jeg trenger nemlig en måte å fortelle om klipperen er ute og gjør jobben sin, eller om den lader seg. Eller om den har vært ute "for lenge" og dermed står og spinner i mosen bak huset. Noen tips om festing? Bilder? Gjorde det enkelt og greit. Filte av festet på siden (så jeg får åpnet lokket), Brukte sikaflex til å lime de 2 delene på plass og smurte på litt svart emaljelakk til slutt. Siden senderen står under tak, så vil ikke ei regnskur ødelegge heller.. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. april 2014 Forfatter Del Skrevet 25. april 2014 Gjorde det enkelt og greit. Filte av festet på siden (så jeg får åpnet lokket), Brukte sikaflex til å lime de 2 delene på plass og smurte på litt svart emaljelakk til slutt. Siden senderen står under tak, så vil ikke ei regnskur ødelegge heller.. Takk! Jeg må se om jeg klarer å få til noe lignende. Jeg har tenkt på mange mulige løsninger, men magnetkontakt har jeg av en eller annen grunn ikke tenkt på. Jeg tror det er det enkleste, og muligens også det mest pålitelige. Min står ute, så jeg må nok frem med klarlakk, men det er jo ikke et problem. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 25. april 2014 Forfatter Del Skrevet 25. april 2014 HomeSeer vant TopTenReviews sin gjennomgang av automasjonssystemer, mot bl.a. Vera, Crestron, Control4 og SmartThings. ... men egentlig sier reviewene om hvor mye gøy man kan ha det med hjemmeautomasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå