Fermate Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Noe å gå sammen om mange og dele frakten kanskje? Jeg har 3 slike hjemme og 1 på hytta så jeg skal dessverre ikke ha flere. Husk å få med overgangen: http://www.conrad-electronic.co.uk/ce/en/product/742795/Amphenol-SMAM-BF-NT3G-50-Adapter-SMA-Male-To-BNC-Female-50-Ohm-SMA-plug-to-BNC-socket-Adaptor-straight-/?ref=detview1&rt=detview1&rb=2 Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Noen som vet hvr jeg får ta i denne antennen eller tilsvarende her til lands? Skal benytte den på min rfxcom433. http://www.conrad-electronic.co.uk/ce/en/product/190073/Aurel-650200313-433MHz-Radio-Kit Vet jeg kan betille den direkte fra conrad, men med en fraktpris på €44 så blir det forholdsvis dyrt. Tar gjerne i mot tips på andre antenner som er av samme kvalitet og evt. kan bestilles på ebay eller her i Norge. Fikk tips om en antenne på Jula på et annet forum. For moro skyld kjøpte jeg en slik, og den fungere i alle fall ikke noe dårligere enn den originale. Han som tipset om den opplevde at det ga bedre signal. Antennen det dreier seg om er denne. Husk å sette inn en liten metallbit fra ståltråd e.l. for å få forbindelsen. Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 (endret) Mottok RFXtrx433 i dag. Sitter å fikler med det nå men må si jeg er litt lost. Prøver å legge til en waveman pluginmodul med huskode i hs3. Noen som kan guide meg litt? Lilfire Endret 9. januar 2014 av lilfire Lenke til kommentar
aleh Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Bygger for på tiden på systemet mitt og kunne tenkt meg å ha en enkel men elegant fjernkontroll i stua. Hotellet jeg var på sist hadde en fjernkontroll fra Schneider som var veldig elegant med høy WAF. Fem knapper meg forskjellige scener og en alt av knapp. Se vedlegg. http://www.hardwarezone.com.ph/tech-news-schneider-electric-introduces-ezinstall3-truretrofit-lighting-control-system Har vi noe lignende for z-wave? De fleste jeg har klart å finne ser ut som vanlige fjernkontroller. Ofte laget av billig plast. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-A7VIlhBsZy Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 (endret) Hvilke erfaringer har folk gjort med overvåking av temp i fryser og kjøleskap? Ser for meg at veggene tar livet av trådløse signaler, eller er det ikke så ille? Skjønner at mileage may vary, men indikasjoner osv... Og hva er egentlig startkost med Homeseer? Tenker styring av lys, varme, webkamera, motion sensor, strømforbruk, Sonos og squeezebox og å kjøre kommandolinje. Jeg må vel dessverre si at open-source-alternativer innenfor HA ikke står i stil til hva open-source pleier å levere... Har dog ikke gitt opp, så trenger å vite pris for motivasjonsfaktor/"når-skal-jeg-bite-i-det"-faktor... Har fått noen utfordringer med z-wave og domoticz, og de fleste andre opensource-alternativer passer liksom ikke. Enten mangler web-gui, eller z-wave, rfxcom, eventuelt er det en hel distro som ikke lar seg kjøre på raspberry pi... Har noen en link eller noe dokumentasjon eller lignende til hva z-wave og grupper er? Det går igjen flere steder men får ikke helt vridd hodet rundt hva det er. Endret 10. januar 2014 av Slettet-A7VIlhBsZy Lenke til kommentar
Peavey Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Har jeg forstått det rett at de fleste har denne løsningen for å hovedsaklig samle inn signaler via 433Mhz og styre med 868Mhz(Z-wave)? Noen som vet om det finnes interface som gjør at man også kan snakke med Xcomfort? Kan den feks den nevnte http://www.smarthus.info/product_info.php?cPath=1_46_115&products_id=2692 gjøre dette? Ingen? Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Har vi noe lignende for z-wave? De fleste jeg har klart å finne ser ut som vanlige fjernkontroller. Ofte laget av billig plast. +1, av typen B&O kvalitet. Evt. at Rfxcom kan motta signalene. Noen som vet? Lenke til kommentar
aleh Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 "LightwaveRF Wireless Master Mood Switch" ser ganske enkel og elegant. Schneider kontrolleren jeg prøvde var montert på en bord holder men var vel også ment å bli veggmontert. Lenke til kommentar
arneolav Skrevet 10. januar 2014 Del Skrevet 10. januar 2014 Hvilke erfaringer har folk gjort med overvåking av temp i fryser og kjøleskap? Ser for meg at veggene tar livet av trådløse signaler, eller er det ikke så ille? Skjønner at mileage may vary, men indikasjoner osv... Har hatt Viking Temp-følere (Teknikkmagasinet) i fryser og kjøleskap siden tidlig sept (2013). "Forer" de med dyre lithiumbatterier (Jula). Fungerer aldeles utmerket mot Telldus.net, Avstanden er relativt kort kan vel være 3-4 og 5-6 meter. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 11. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2014 Har jeg forstått det rett at de fleste har denne løsningen for å hovedsaklig samle inn signaler via 433Mhz og styre med 868Mhz(Z-wave)? Noen som vet om det finnes interface som gjør at man også kan snakke med Xcomfort? Kan den feks den nevnte http://www.smarthus.info/product_info.php?cPath=1_46_115&products_id=2692 gjøre dette? Xcomfort er proprietært. Z-stick 2 (som er et Z-wave interface) snakker ikke med Xcomfort. Hva er "denne løsningen"? Veldig mange bruker RFXtrx433 til 433 MHz og Z-stick 2 til Z-wave. Mottok RFXtrx433 i dag. Sitter å fikler med det nå men må si jeg er litt lost. Prøver å legge til en waveman pluginmodul med huskode i hs3. Noen som kan guide meg litt? Lilfire Jeg har ikke prøvd det med HS3, men jeg hadde sett i plugin-manualen til RFXCOM. Lenke til kommentar
Peavey Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Xcomfort er proprietært. Z-stick 2 (som er et Z-wave interface) snakker ikke med Xcomfort. Hva er "denne løsningen"? Veldig mange bruker RFXtrx433 til 433 MHz og Z-stick 2 til Z-wave. "Denne løsningen" er det at man samler 433 signaler med RFXcom og styrer med Z Wave? Det virker som Z wave er det foretrukne å styre med? Har jeg forstått det korrekt? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 11. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2014 "Denne løsningen" er det at man samler 433 signaler med RFXcom og styrer med Z Wave? Det virker som Z wave er det foretrukne å styre med? Har jeg forstått det korrekt? Ja, det stemmer. Men man kan også kun velge en av dem. Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 La til en "ARC_MODULE" og satt huskode til samme kode som jeg benytter på waveman plugin modulen, Da får jeg skrud på plugin modulen men ikke av. Noen som kan tenke seg grunnen? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 12. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2014 La til en "ARC_MODULE" og satt huskode til samme kode som jeg benytter på waveman plugin modulen, Da får jeg skrud på plugin modulen men ikke av. Noen som kan tenke seg grunnen? Dårlig dekning? Kan du flytte Waveman-modulen nærmere? Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 13. januar 2014 Del Skrevet 13. januar 2014 Dårlig dekning? Kan du flytte Waveman-modulen nærmere? Har flyttet den nærmere nå, men med samme resultat Noen andre forslag? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 14. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2014 Har flyttet den nærmere nå, men med samme resultat Noen andre forslag? Hvor nær kan du få den, før vi konkluderer? Lenke til kommentar
lilfire Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Hehe, nå står den ca 1m unna med kun en lett vegg imellom. Med tanke på at av signalet klarte seg opp en etasje og halveis innover i huset, så føler jeg at 1 meter burde være nærme nok til å konkludere. Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 La inn det i går, det ble en koeffisient på 1001,45 etellerannet. Da stemte avlesingen. Men i dag var differansen 48886 avlest i skapet og 48912 i HS. Har det noe å si at jeg har lagt inn en verdi for Calibration for å få riktig utgangstall kanskje? Moskus - fikk du noe a-ha -innfall av dette? Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Mokus eller andre som bruker webcamxp. Må si at motion detector er veldig dårlig. Vanskelig å stillen den inn. Enter gir den alarm på alt av bevegelser, hvis man skrur opp sens o.s.v tar den nesten ingen ting. F.eks, nå som det snør får jeg vel 100-200 alerts på 2-3 timer. og da regeistrer den ikke hvis en person går der... Noen som har fått dette til å virke bra. Må si at ispy var mye bedre her, der kunne man stille sensen i den nedre grensen og sensen på max bevegelse. Ja, jeg vet at man kan lage et gitter som den ikke sal føle i og at man kan velge hvor mange blokker som må bli aktive, men dette fungerer dårlig. Lenke til kommentar
bluesbro Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 Noen som har lyst på en svart Pebble? Jeg kjøpte to, en til meg og en til en kompis. Kompisen ville ikke ha den alikevell så nå har jeg en til overs. Selger for 1000,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå