Gå til innhold

Hjemmeautomasjon - Hva er det og hvorfor skulle jeg bry meg? (Automasjonskaféen)

Anbefalte innlegg

Stemmer også for z-wave, jeg kjører Nexa i hele huset idag, men ting ødelegger og irriterer meg og dama innimellom.

- 1 dimmer som ikke alltid tar imot signal (ganske ofte), selv om nabomottakeren alltid funker (5cm fra hverandre) og de styres begge av en dobbelbryter 2m unna.. (har prøvd andre koder, mottaker og sender)

- 1 dimmer for taklys på kjøkkenet tar ikke alltid imot signal fra bryter 1,5m unna.

Det er ikke helt krise, men nok til at WAF synker betraktelig!

I fremtiden vil jeg uten tvil gå for z-wave, i mitt nåværende oppsett hadde det vært ca 10k dyrere (8k mot 18k) men så mye mer stabilt når man har 2 veis kommunikasjon og vet at ting slår seg av/på når det skal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei noen som har fått til Heating-timer.vb og min-Termostat.vb script med hs 3? har prøvd men får bare feil.er det sånn at hs 2 script må gjøres om for at de skal fungere med hs 3?

Ja, scripts må oppdateres. Jeg har ikke installert HS3 "skikkelig" enda, så jeg har ikke sett på dem.

Noen som vet om RGB styring via RFXtrx 433..?

RGB tror jeg ikke finnes...

Lenke til kommentar

ok :). har ikke funnet så mye info om script bruk i hs 3 ennå. Men for feil på alle scriptene som jeg brukte i hs 2. ser at det har kommet en egen rute for sub og function og en egen for parameters. har bare prøvd å fylle inn info i parameters ruten.

Lenke til kommentar

ok :). har ikke funnet så mye info om script bruk i hs 3 ennå. Men for feil på alle scriptene som jeg brukte i hs 2. ser at det har kommet en egen rute for sub og function og en egen for parameters. har bare prøvd å fylle inn info i parameters ruten.

Det er mer enn bare det, ser du. GetDevice bruker ikke hus-og device-koder som tidligere, så det må garantert endres. I tillegg er det noen andre (kosmetiske) forskjeller.

http://homeseer.com/support/homeseer/HS3/HS3Help/default.htm

Lenke til kommentar

OK Nytt forsøk.

(tilbake fra ferie i Key West)

HSTouchConsolidate er altså en Utility for å reparere en (av de mange) svakhet i HSTouch designer:

Prosjekt filer kan peke til grafikk som ligger både her og der og om du ikke er veldig disiplinert så kan du risikere å flytte eller slette grafikk som et prosjekt er avhengig av, og vips så er knappen plutselig usynlig :(

Det programmet gjør er å scanne igjennom prosjekt filen på jakt etter grafikk referanser.

Når den finner grafikk kopierer den denne til ett NYTT skin og oppdaterer (den gamle renames til .BAK) prosjekt filen til å peke hit istedet.

Ingen ting slettes eller overskrives (det vil jeg ikke ha skylda for), - kun kopieres.

Den første versjonen var mere avansert men dette var bortkastet da HSTouch KUN aksepterer (lagrer) prosjekt filer på "My HSTouch Projects området" :(

Jeg har testet denne litt men se på den som en beta og sjekk resultetet nøye før dere sletter eller renamer orginal filer/foldere.

Tar gjerne feedback på kosmetikk også.

(All kritikk som gis med ett smil mottas med ett smil)

HSTouchConsolidate.zip

Lenke til kommentar

OI

Dette så jo riktig morsomt ut :D

Hvor bruker/monterer dere slike LED striper?

Oppå gardinbrettet? (Jeg har dessverre ikke gardinbrett)

Under senga? (Det hadde jo være kult å våkne til)

Under overskapene på kjøkkenet? (Er det sterkt nok?)

Bakpå TVen?

Det var jo ikke dyrt heller!

Hm må nok ha noe sånt å leke med til Jul...

Lenke til kommentar

OI

Bakpå TVen?

Jeg har en stripe oppå skapet i spisestua. Gir (hvis du vil) litt ekstra stemning. Full "random" er festlig på nyttår. ;)

Lenke til kommentar

OI

Bakpå TVen?

Under senga, under sofa, over ett skap og en greie i taket på gangen er sånn jeg benytter det ihvertfall.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...