Merko Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 ... smarthus.info Har kontrollere, plugin-moduler, mikromoduler, og alt man behøver. Takk for tipset. Du har ikke tips til utenlands nettside for slikt utstyr, som fungerer i norske kontakter? Prisene der var litt i det høyeste laget sammenlignet med utlandet (som jeg finner kunn med amerikansk kontakt frem til nå). Skal gjøre litt research selv ang. dette 1 Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Siden Z-wave er toveis og Fibaro støtter "Instant Status" blir også HomeSeer oppdatert ("Group 3" association må settes til HS, men det er en diskusjon vi tar en annen gang). Eh, nei! Nå! Hva mener du med dette egentlig, her er det noe jeg har gått glipp av Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Jeg tar ikke ansvar for at du har kjøpt noen kjipe moduler. (Seriøst, det finnes de som har bedre antenne). Hvis du har HomeSeer så strenger du kun Z-stick II. Fibaro sine dimmere/moduler er fine, og kan kobles direkte til bryter også. Siden Z-wave er toveis og Fibaro støtter "Instant Status" blir også HomeSeer oppdatert ("Group 3" association må settes til HS, men det er en diskusjon vi tar en annen gang). Plugin-moduler er ikke like smarte, jeg håper at Fibaro kommer med noen plugin-dimmere også snart (det har vært rykter om dem lenge nå, og applicance modul finnes), men de fungerer også fint. Z-wave er et mesh-nettverk. Dvs. jo flere enheter du har (til en viss størrelse riktignok), jo bedre dekning har du. En ulempe er dog at du dermed ikke står like fritt fra å f.eks. ta ut en plugin-modul. Derfor bruker jeg ikke Z-wave til ting jeg vet er midlertidige, som f.eks. julelys (Nexa all the way). Igjen takk for innspill Moskus. Bare for å sjekke ut at jeg forstod deg riktig - håper du gidder en omgang til som pedagog. Aeon Labs Z-Stick Series 2, er den en enhet som jeg kan vokse med? Fryktelig billig er eneste årsak til at jeg lurer på det. Stoler på din anbefaling ang. Fibaro, sjekket den lille plug-innen og likte godt det med "power metering". Har bryter og dimmer den samme funksjonaliteten? Var ikke nevnt på noen av variantene, kanskje en selvfølge - eller? Forstår på deg at Fibaro som du linket til fungerer sammen med den eksisterende ordinære bryteren. Om status blir endret fra bryteren vil Homeseer fange det opp. Stemmer det? Har noen rom som egentlig ikke trenger en dimmer, bod osv. Hvordan vil en Fibaro dimmer fungere med en vanlig Elko on/off bryter? Nexa går til forrige status evt. dobbelttrykk for økning. Siste spørsmål for en som behøver t-skje, Fibaro dimmermodulen og en Elko dimmer vil også fungere sammen? Hvis Homeseer setter til 50% og jeg drar den fysiske bryteren "ned" - fortsetter det fra 50% og nedover da? Da blir jeg imponert. Ang. gamle Nexa. Jeg har identiske dimmere 1 meter unna på 2 steder og de fungerer utmerket. Tok en 3. omprogrammering og håper det hjelper noe. Hvis ikke krysser jeg fingrene for Fibaros fremtidige mini-dimmer. Nexa har gjort en glimrende jobb i flere år nå, siste 3+ årene med Homeseer men jeg tror at det blir en aktiv høst på automatiseringen for min del. I tillegg har jo Fibaro nettopp kommet med en RGBW (12/24V) også: http://www.smarthus.info/product_info.php?products_id=3033 Denne så kul ut, kom gjerne med eksempler på lyslister som kan brukes til den. Fikk en sprø ide… :-) Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 10. september 2013 Forfatter Del Skrevet 10. september 2013 Takk for tipset. Du har ikke tips til utenlands nettside for slikt utstyr, som fungerer i norske kontakter? Prisene der var litt i det høyeste laget sammenlignet med utlandet (som jeg finner kunn med amerikansk kontakt frem til nå). Skal gjøre litt research selv ang. dette Z-wave ER dyrere i Europa enn i Statene. I noen tilfeller (avhengig av produkt) så er det ganske mye dyrere også. Selv om du skulle kjøpe amerikanske mikromoduler, så vil de ikke støttes av norsk utstyr da Z-wave opererer på forskjellige frekvenser i Statene og Europa. Du kan imidlertid bytte protokoll. Nexa er vesentlig billigere, men ikke like "smart". Men for mange holder det lenge (jeg personlig bruker begge deler). Eh, nei! Nå! Hva mener du med dette egentlig, her er det noe jeg har gått glipp av Felg enhet -> Associations. Velg "Group 3" i nedtrekksmenyen, og velg "HomeSeer (ID: 1)" i nedtrekksmenyen til høyre. Trykk på Add. Dette må til for at Instant Status skal være pålitelig. Igjen takk for innspill Moskus. Bare for å sjekke ut at jeg forstod deg riktig - håper du gidder en omgang til som pedagog. Aeon Labs Z-Stick Series 2, er den en enhet som jeg kan vokse med? Fryktelig billig er eneste årsak til at jeg lurer på det. Stoler på din anbefaling ang. Fibaro, sjekket den lille plug-innen og likte godt det med "power metering". Har bryter og dimmer den samme funksjonaliteten? Var ikke nevnt på noen av variantene, kanskje en selvfølge - eller? Forstår på deg at Fibaro som du linket til fungerer sammen med den eksisterende ordinære bryteren. Om status blir endret fra bryteren vil Homeseer fange det opp. Stemmer det? Har noen rom som egentlig ikke trenger en dimmer, bod osv. Hvordan vil en Fibaro dimmer fungere med en vanlig Elko on/off bryter? Nexa går til forrige status evt. dobbelttrykk for økning. Siste spørsmål for en som behøver t-skje, Fibaro dimmermodulen og en Elko dimmer vil også fungere sammen? Hvis Homeseer setter til 50% og jeg drar den fysiske bryteren "ned" - fortsetter det fra 50% og nedover da? Da blir jeg imponert. Ang. gamle Nexa. Jeg har identiske dimmere 1 meter unna på 2 steder og de fungerer utmerket. Tok en 3. omprogrammering og håper det hjelper noe. Hvis ikke krysser jeg fingrene for Fibaros fremtidige mini-dimmer. Nexa har gjort en glimrende jobb i flere år nå, siste 3+ årene med Homeseer men jeg tror at det blir en aktiv høst på automatiseringen for min del. Denne så kul ut, kom gjerne med eksempler på lyslister som kan brukes til den. Fikk en sprø ide… :-) Z-stick 2 er forholdsvis "billig" ja, men det er kun en kontroller. I tillegg trenger du også programvare. Men du har allerede HomeSeer, så det er ikke et problem. Fibaro har enda ikke sluppet dimmer som plugin-modul, selv om ryktene har gått om en slik. Vet ikke hva de venter på. Hvis du konfigurerer HomeSeer (se screenshot over), så vil HomeSeer oppdatere seg når du trykker på den fysiske bryteren ja. Fibaro-dimmeren (eller digital dimmere generelt) kan ikke benyttes sammen med eksisterende dimmere, gamle dimmere må byttes ut. Prøv å flytte problem-dimmeren fra Nexa litt. Det KAN være forstyrrelser akkurat der. Det kan også være en dårlig dimmer. Jeg har ikke prøvd RGBW-dimmeren fra Fibaro selv (enda), men regner med de vil fungere som Domation-kontrollerene mine. Altså fungere fint med en slik (for eksempel): http://www.ebay.com/itm/5M-RGB-5050-SMD-300-LEDs-Non-Waterproof-LED-Flexible-Light-Strip-lamp-60LED-M-/111001004008?pt=US_Car_Lighting&hash=item19d82ce7e8 Jeg har en slik over skapet i spisestua. Fint for å skape litt stemning (man trenger ikke å sette dem kun på rødt ). Skal i løpet av høsten også montere noen hvite led-strips under kjøkkenskapene for å få litt mer lys der. Lenke til kommentar
hkmod25 Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Z-stick 2 er forholdsvis "billig" ja, men det er kun en kontroller. I tillegg trenger du også programvare. Men du har allerede HomeSeer, så det er ikke et problem. Z-Stick 2 er ikke en kontroller (i den forstand at den kan ikke styre noe aleine). Mens Z-Stick 2 + PC (med resp. soft) = EN kontroller Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Jeg har ikke prøvd RGBW-dimmeren fra Fibaro selv (enda), men regner med de vil fungere som Domation-kontrollerene mine. Altså fungere fint med en slik (for eksempel): http://www.ebay.com/itm/5M-RGB-5050-SMD-300-LEDs-Non-Waterproof-LED-Flexible-Light-Strip-lamp-60LED-M-/111001004008?pt=US_Car_Lighting&hash=item19d82ce7e8 Jeg har en slik over skapet i spisestua. Fint for å skape litt stemning (man trenger ikke å sette dem kun på rødt ). Skal i løpet av høsten også montere noen hvite led-strips under kjøkkenskapene for å få litt mer lys der. Jeg har også disse Domation-kontrollerene til noen ledstrips. Har satt opp noen meter på utsiden av garasjen samt under kjøkkenbenken, men synnes dette gir alt for dårlig lys:( Ser egentlig etter noen bedre alternativer.. Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 (endret) Felg enhet -> Associations. Velg "Group 3" i nedtrekksmenyen, og velg "HomeSeer (ID: 1)" i nedtrekksmenyen til høyre. Trykk på Add. Dette må til for at Instant Status skal være pålitelig. Hm. Får ikke opp Group 3 på noen av mine enheter, får opp Group 1 på alle, Group 2 på noen få? Endret 10. september 2013 av mk1 black limited Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 10. september 2013 Forfatter Del Skrevet 10. september 2013 Z-Stick 2 er ikke en kontroller (i den forstand at den kan ikke styre noe aleine). Mens Z-Stick 2 + PC (med resp. soft) = EN kontroller Jeg ser poenget ditt, og begrepene går litt om hverandre. Når det snakkes om "z-wave controller" så er det i utgangspunktet hardware det er snakk om (med mindre noe annet er spesifisert), og kan forstås som "hardware som styrer mottakere i nettverket". F.eks. er en Z-wave fjernkontroll eller en enkel bryter også eksempler på "controller". HomeSeer omtaler sin Z-Troller (á la Z-stick 2) som en "controller" selv om den ikke selges med programvare. En boks som har en "z-wave controller" og innebygget software-pakke omtales normalt som en "gateway". Jeg har også disse Domation-kontrollerene til noen ledstrips. Har satt opp noen meter på utsiden av garasjen samt under kjøkkenbenken, men synnes dette gir alt for dårlig lys:( Ser egentlig etter noen bedre alternativer.. Det er forskjell på LED og LED. Se for eksempel litt mer på forskjellen mellom 5050 og 3528. Jeg har prøvd begge deler, forskjellen er faktisk ganske stor. Hm. Får ikke opp Group 3 på noen av mine enheter, får opp Group 1 på alle, Group 2 på noen få? ... gjelder kun Fibaro-moduler. Hvis du fremdeles ikke får dem frem, så trykk "Rescan" på Properties for enheten. Det SKAL være der (igjen, for Fibaro-moduler). Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 1000-takk Moskus, du er virkelig en hjelpsom kar for oss "nerder" i denne tråden. Jeg har noen oppfølgningsspørsmål. Z-stick 2 er forholdsvis "billig" ja, men det er kun en kontroller. I tillegg trenger du også programvare. Men du har allerede HomeSeer, så det er ikke et problem. Kjøper den forklaringen, jeg ville bare forsikre meg. Rfxcom koster vel rundt 3000 og nå koster "oppgraderingen" kun 500,- fikk meg til å stusse. Fibaro har enda ikke sluppet dimmer som plugin-modul, selv om ryktene har gått om en slik. Vet ikke hva de venter på. Jeg kan vente med akkurat det som Z-Wave, det er jo nesten logisk at de kommer med en dimmer i samme familie. Kan du anbefale en plug-in dimmer? Tenkte på den danske Qees eller hva den heter. Hvis du konfigurerer HomeSeer (se screenshot over), så vil HomeSeer oppdatere seg når du trykker på den fysiske bryteren ja. Fibaro-dimmeren (eller digital dimmere generelt) kan ikke benyttes sammen med eksisterende dimmere, gamle dimmere må byttes ut. Nå snakker vi forbi hverandre. Nexa mikrodimmerne skal selvsagt fjernes, men hele poenget var jo og bruke "normale" Elko brytere slik at systemet kan fungere utenom Homeseer. Jeg gjentar derfor: - Hvordan vil en Fibaro dimmer fungere med en vanlig Elko on/off bryter? Nexa går til forrige status evt. dobbelttrykk for økning. - Fibaro dimmermodulen og en Elko dimmer vil også fungere sammen? Hvis Homeseer setter til 50% og jeg drar den fysiske bryteren "ned" - fortsetter det fra 50% og nedover da? Da blir jeg imponert. - Gir Fibaro som du anbefalte status om forbruk av strøm? Har sett en del skjermbilder med det og det virker jo litt kult. Vil ikke kjøpe "feil" igjen - forstår du hva jeg mener? Håper det. Prøv å flytte problem-dimmeren fra Nexa litt. Det KAN være forstyrrelser akkurat der. Det kan også være en dårlig dimmer. Skal teste, kanskje, satser egentlig på Z-Wave og Nexa for julepynt. Jeg har ikke prøvd RGBW-dimmeren fra Fibaro selv (enda), men regner med de vil fungere som Domation-kontrollerene mine. Altså fungere fint med en slik (for eksempel): http://www.ebay.com/itm/5M-RGB-5050-SMD-300-LEDs-Non-Waterproof-LED-Flexible-Light-Strip-lamp-60LED-M-/111001004008?pt=US_Car_Lighting&hash=item19d82ce7e8 Jeg har en slik over skapet i spisestua. Fint for å skape litt stemning (man trenger ikke å sette dem kun på rødt ). Skal i løpet av høsten også montere noen hvite led-strips under kjøkkenskapene for å få litt mer lys der. Bestiller litt, kanskje var det GUI´en på nettsiden som imponerte meg mest. Hobbyprosjekt til høstkvelder. Igjen 1000-takk Moskus for glimrende pedagogiske evner. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 (endret) Det er 5050 led jeg har. Mener også jeg valgte de med flest led lys pr meter. Endret 10. september 2013 av cmf_Tiger Lenke til kommentar
Motzi Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Hei. nå har jeg vært borte herfra en stund grunnet mye og gjøre på jobben, men gleder meg til og lese de 50 ish sidene som har kommet siden sist, men mens jeg gjør det følte jeg nesten at jeg måtte dele med dere hva jeg har kjøpt inn. vedlagt er bilde. 15 fibaro plugin moduler 11 fibaro dimmere med ac bypass 1 fibaro vann sensor 1 fibaro mottor kontroll 2 fibaro swutcher 1 fibaro mottor kontroller 2 aeon labs toutch paneler (for test) 1 z-stick 2 20 dør/windu sensorer 7 forskjelige home energy meter 10 multisensorer 7 vann sensorer 1 aeonlabs dimmer (for test) 1 aeonlabs smart switch (for test) så nå er det ingen vei tilbake 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Hei. nå har jeg vært borte herfra en stund grunnet mye og gjøre på jobben, men gleder meg til og lese de 50 ish sidene som har kommet siden sist, men mens jeg gjør det følte jeg nesten at jeg måtte dele med dere hva jeg har kjøpt inn. vedlagt er bilde. 20130910_181711.jpg 15 fibaro plugin moduler 11 fibaro dimmere med ac bypass 1 fibaro vann sensor 1 fibaro mottor kontroll 2 fibaro swutcher 1 fibaro mottor kontroller 2 aeon labs toutch paneler (for test) 1 z-stick 2 20 dør/windu sensorer 7 forskjelige home energy meter 10 multisensorer 7 vann sensorer 1 aeonlabs dimmer (for test) 1 aeonlabs smart switch (for test) så nå er det ingen vei tilbake Hvor mye kostet alt dette? Og måtte du importere eller fikk du tilsendt av Norsk leverandør? Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Hvor mye kostet alt dette? Og måtte du importere eller fikk du tilsendt av Norsk leverandør? Lurer også på salgssted/pruting - har en lignende handleliste på trappene. Bare jeg får Moskus online igjen... Lenke til kommentar
Motzi Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Hvor mye kostet alt dette? Og måtte du importere eller fikk du tilsendt av Norsk leverandør? kjøpte det da jeg var i utlandet. tør ikke skrive hva det kostet med tanke på at kona kan finne på og lese dette. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 10. september 2013 Forfatter Del Skrevet 10. september 2013 (endret) Jeg kan vente med akkurat det som Z-Wave, det er jo nesten logisk at de kommer med en dimmer i samme familie. Kan du anbefale en plug-in dimmer? Tenkte på den danske Qees eller hva den heter. Jeg gjentar derfor: - Hvordan vil en Fibaro dimmer fungere med en vanlig Elko on/off bryter? Nexa går til forrige status evt. dobbelttrykk for økning. - Fibaro dimmermodulen og en Elko dimmer vil også fungere sammen? Hvis Homeseer setter til 50% og jeg drar den fysiske bryteren "ned" - fortsetter det fra 50% og nedover da? Da blir jeg imponert. - Gir Fibaro som du anbefalte status om forbruk av strøm? Har sett en del skjermbilder med det og det virker jo litt kult. Vil ikke kjøpe "feil" igjen - forstår du hva jeg mener? Håper det. 1. Fibaro dimmer og Elko on/off fungerer fint sammen. Best hvis du bruker Elko som puls-bryter (altså med puls-fjær). Setter du det opp riktig (og det gjør du jo), så vil status i HomeSeer bli oppdatert når du styrer lyset med Elko-bryteren (om du nå skrur lyset av eller på eller dimmer). Dette er fordi HomeSeer leser statusen fra dimmeren, den antar ikke hva du gjør. 2. Som nevnt over: Fibaro og Elko dimmer fungerer IKKE sammen. Bytt ut dimmeren med en on/off-bryter. 3. Fibaro mikromoduler gir IKKE informasjon om strømforbruk. Men personlig synes jeg det er en fordel (det er enklere å ha kontroll på hva som er hva i HomeSeer, nb: HS3 gjør visstnok dette enklere). Men jeg har andre plugin-moduler (bl.a. Qees) som rapporterer det, og min erfaring er at det er uinteressant å vite "nøyaktig" hvor mye strøm et lyspunkt trekker. Det er mer interessant hvor mye f.eks. en panelovn trekker, og det gjør de aller fleste plugin-moduler. I tillegg finnes det lesere du kan montere i sikringsskapet for å lese av det totale strømforbruket (og det er det mest interessante, mener jeg). 4. Qees sine plugin-moduler er... tja... jeg har delt erfaring. Jeg har et par som fungerer aldeles glimrende. Men jeg har også en som ikke er så god som den burde være. To stykker er plassert med 20 cm mellomrom. Den ene har kontakt med 34 andre enheter i huset. Den andre har kun kontakt med 6. Altså er det en feil et sted. De er også litt kronglete å pare med Z-stick'en, det er en del roting i menyer for å få det til (som er en tålmodighetsprøve når bryteren kun har en knapp). I tillegg har de et LED-lys "for informasjon" som er direkte plagsomt hvis man har de på soverommet. Fordeler er at de takler alle lyskilder, inkludert LED-pærer, helt fint. Hei. nå har jeg vært borte herfra en stund grunnet mye og gjøre på jobben, men gleder meg til og lese de 50 ish sidene som har kommet siden sist, men mens jeg gjør det følte jeg nesten at jeg måtte dele med dere hva jeg har kjøpt inn. vedlagt er bilde. så nå er det ingen vei tilbake Jeg skal nok klare å gjette på en pris, selv om det er kjøpt i utlandet. Det er nemlig ikke så langt unna mitt eget... Stilig er det nå uansett! Velkommen hjem og velkommen i klubben! Hvilke Aeon Labs Touch paneler er det du har? Endret 10. september 2013 av Moskus Lenke til kommentar
Motzi Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 1. Fibaro dimmer og Elko on/off fungerer fint sammen. Best hvis du bruker Elko som puls-bryter (altså med puls-fjær). Setter du det opp riktig (og det gjør du jo), så vil status i HomeSeer bli oppdatert når du styrer lyset med Elko-bryteren (om du nå skrur lyset av eller på eller dimmer). Dette er fordi HomeSeer leser statusen fra dimmeren, den antar ikke hva du gjør. 2. Som nevnt over: Fibaro og Elko dimmer fungerer IKKE sammen. Bytt ut dimmeren med en on/off-bryter. 3. Fibaro mikromoduler gir IKKE informasjon om strømforbruk. Men personlig synes jeg det er en fordel (det er enklere å ha kontroll på hva som er hva i HomeSeer, nb: HS3 gjør visstnok dette enklere). Men jeg har andre plugin-moduler (bl.a. Qees) som rapporterer det, og min erfaring er at det er uinteressant å vite "nøyaktig" hvor mye strøm et lyspunkt trekker. Det er mer interessant hvor mye f.eks. en panelovn trekker, og det gjør de aller fleste plugin-moduler. I tillegg finnes det lesere du kan montere i sikringsskapet for å lese av det totale strømforbruket (og det er det mest interessante, mener jeg). 4. Qees sine plugin-moduler er... tja... jeg har delt erfaring. Jeg har et par som fungerer aldeles glimrende. Men jeg har også en som ikke er så god som den burde være. To stykker er plassert med 20 cm mellomrom. Den ene har kontakt med 34 andre enheter i huset. Den andre har kun kontakt med 6. Altså er det en feil et sted. De er også litt kronglete å pare med Z-stick'en, det er en del roting i menyer for å få det til (som er en tålmodighetsprøve når bryteren kun har en knapp). I tillegg har de et LED-lys "for informasjon" som er direkte plagsomt hvis man har de på soverommet. Fordeler er at de takler alle lyskilder, inkludert LED-pærer, helt fint. Jeg skal nok klare å gjette på en pris, selv om det er kjøpt i utlandet. Det er nemlig ikke så langt unna mitt eget... Stilig er det nå uansett! Velkommen hjem og velkommen i klubben! Hvilke Aeon Labs Touch paneler er det du har? Kjøpte en av hver farge: http://store.incontrolzwave.com/micro-touch-panel det er vist en usa version jeg har fått. eu versionen er ikke tilgjengelig enda vist. så de er mere avlange enn på bilde. men tenkte jeg måtte teste de Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 (endret) Tenkte jeg skulle slenge ut denne linken, Watersafe trådløs lekkasjestopperhttp://www.viggowahl.no/Watersafe.html ser at det bruker 433mhz, så muligens det kan fungere med RFXcomm hvis Bernt implementerer den. Endret 10. september 2013 av cmf_Tiger Lenke til kommentar
Motzi Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 moskus: du har ikke tatt i bruk hs3? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 10. september 2013 Forfatter Del Skrevet 10. september 2013 (endret) Kjøpte en av hver farge: http://store.incontrolzwave.com/micro-touch-panel det er vist en usa version jeg har fått. eu versionen er ikke tilgjengelig enda vist. så de er mere avlange enn på bilde. men tenkte jeg måtte teste de Ah, ja de er ganske stilige! Så lenge du får knadd dem inn i (eller festet på) en veggboks så er det vel håp.. Tenkte jeg skulle slenge ut denne linken, Watersafe trådløs lekkasjestopperhttp://www.viggowahl.no/Watersafe.html ser at det bruker 433mhz, så muligens det kan fungere med RFXcomm hvis Bernt implementerer den. Ikke dumt, men trenger man egentlig ikke bare en ventil og et relé? Finnes jo for alle protokoller... moskus: du har ikke tatt i bruk hs3? Nei, ikke enda. Jeg har nettopp (eller "i juni") blitt to-barns pappa og tiden strekker ikke til alt. HS3 er enda beta, og jeg har ikke tiden det tar å følge opp bugs. Men om "litt" er det nok såpass stabilt at jeg flytter over. Og nå har RFXCOM plugin'en kommet også, så nå er det enda færre grunner til å vente. Endret 10. september 2013 av Moskus Lenke til kommentar
Motzi Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Ah, ja de er ganske stilige! Så lenge du får knadd dem inn i (eller festet på) en veggboks så er det vel håp.. Ikke dumt, men trenger man egentlig ikke bare en ventil og et relé? Finnes jo for alle protokoller... Nei, ikke enda. Jeg har nettopp (eller "i juni") blitt to-barns pappa og tiden strekker ikke til alt. HS3 er enda beta, og jeg har ikke tiden det tar å følge opp bugs. Men om "litt" er det nok såpass stabilt at jeg flytter over. Og nå har RFXCOM plugin'en kommet også, så nå er det enda færre grunner til å vente. Jeg har kjøpt hs3 og lastet ned betaen. har bare vanskligheter for og gå tilbake til hs2 nå som jeg skal starte opp igjen da hs3 vel ikke er for langt unna Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå