mrroffer Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Det er vesentlig billigere, enklere, mer anvendelig, og ikke minst: Kulere. Det eneste som er synd er at det ikke finnes noen fornuftig måte å kunne snakke tilbake til personen ved døra på, uten å måtte bruke en formue. Iallfal ikke som jeg har funnet til nå... Alt kan jo for tiden gå over IP, men Intercom-Over-Ip har tydeligvis ikke tatt av. Alternativet er jo å finne en modul som støtter sip, for har jo en asterisk server i kjellern også samt bruke cam over inngangs døra. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 (endret) Edit: Glemte sitatet, gjelder billige D-Link kamera. Det jeg stusset over, ebay skulle være et tilbud (røverkjøp) men de koster: EUR 333.50 Approximately NOK 2,693.87 + moms og 40 Euro i frakt. Mens Apple tar 499,- pr. stk. med fri frakt. Det er årsaken til at jeg ble skeptisk. PS: Ekstern FTP, da kan de stjele kameraet også... Endret 29. august 2013 av Morgens Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 29. august 2013 Forfatter Del Skrevet 29. august 2013 Alternativet er jo å finne en modul som støtter sip, for har jo en asterisk server i kjellern også samt bruke cam over inngangs døra. Joda, men jeg har ikke funnet noen greie guider for det heller. Du er en blant flere som nevner en asterisk server, men så vidt jeg har forstått er det ikke gjort i en håndvending å sette en opp... Lenke til kommentar
mrroffer Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 da burde du kikke på denne Moskus : http://www.elastix.org/index.php/en/ klart det blit litt knot om man skal ha ekstra saker men det er jo litt morro.. har selv en Cisco 7925g wlan hånholdt tlf. funker fint. bruker kun sip internt da jeg har lyse linje med isdn. putta inn et gammelt isdn kort å det smallt opp Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 (endret) Har et problem som jeg håper noen av dere kan hjelpe meg med. Jeg har nettopp byttet router til en asus 66u og det vil jo si at det blir mye som må tilkobles til den nye routeren igjen:( Har jo blitt en del utstyr til hs serveren med tiden:) Har vel egentlig kommet snart i boks bortsett fra noen ting. En er at jeg ikke husker hva jeg gjorde med min Global cache iTach (trådløs)når jeg installerte den, den har jo stått og gjort jobben sin uten noen problemer. Jeg bruker denne til hs slik at jeg kan styre ir signaler til tv, dvd, forsterker o.s.v. Men, jeg har ikke en anelse om hvordan jeg kan få den til å fungere slik som den gjorde med den gamle routeren:( Håper noen kan hjelpe meg litt på vei her. Har blant annet et program som heter Stunnel og mener at dette programet har noe med dette å gjøre.... Endret 29. august 2013 av cmf_Tiger Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 HOWTO: Installasjon av Windows XP på Joggler Basert på god hjelp fra Moskus lager jeg en kort "howto" til dere andre som kjøper de fra UK nå. Selv var jeg skremt og litt redd for dette før jeg startet, med prøving/feiling/venting har det gått 5 kjekke timer. 1. .img finner du her: http://www.jogglerwiki.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=305, les første posteen. 2. Skriv fila til USB med (google) win32diskimager-v0.9-binary. 3. Skriv inn passordet til wifi i notepad og lim det inn, etter du er på nett overtar VNC heldigvis. 4. For å installere HSTouch må du først laste ned og utvid disken med 1 GB mned (google) EaseUS Partition Master. VIKTIG Når du installerer denne må du ha høyere oppløsning, boxen er ca. 900 høy. Endre, trykk OK men IKKE Apply. Mens Windows spør om du vil beholde innstillingen krysser du av og trykker Next. Windows går tilbake til Jogglers komfort-oppløsning. (Dislaimer: Mulig jeg gjorde feil, men jeg fikk ikke tilbake 800x480 og 800x600 til å fungere med Joggler...) 5. HSTouch lar seg installere. Voila... Joggler anbefales virkelig, kan ikke brukes til noe annet enn HSTouch (mener jeg). Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 29. august 2013 Forfatter Del Skrevet 29. august 2013 Men, jeg har ikke en anelse om hvordan jeg kan få den til å fungere slik som den gjorde med den gamle routeren:( Hva betyr det, egentlig? Hadde du gitt den en fast IP eller fikk den IP via DHCP? Det finnes et program på Globalcache.com som kan finne IPen hvis den er koblet til nettverket. HOWTO: Installasjon av Windows XP på Joggler [...] Joggler anbefales virkelig, kan ikke brukes til noe annet enn HSTouch (mener jeg). Wow! God guide! 1 Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Vel, jeg får ikke kontakt med den via ihelp. Husker ikke om jeg ga den en fast ip eller ikke:( Må jeg resette den, siden jeg bytte router tru? hvis så, da vil jeg vel miste alt av ir signalene jeg har laget tidligere....gud vet hvor de er nå Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Vær i Homeseer Hva bruker dere for lokal værmelding i HSTouch? Om det koster noe er det OK, men da med pen grafikk. :-) Poster noen eksempler som jeg fant på www. Lenke til kommentar
mrroffer Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 (endret) Vel, jeg får ikke kontakt med den via ihelp. Husker ikke om jeg ga den en fast ip eller ikke:( Må jeg resette den, siden jeg bytte router tru? hvis så, da vil jeg vel miste alt av ir signalene jeg har laget tidligere....gud vet hvor de er nå kan du ikke prøve å scanne ditt subnet med denne å se om du finner den http://sourceforge.net/projects/ipscan/files/ipscan2-binary/2.21/ipscan221.exe mulig din av ikke liker den men dette er et uvurderlig verktøy, jeg bruker det hele tiden gå på options (ctrl+o) å huk av bare alive hosts. så kan du også endre til 200 på hvor mange sternger den skal scanne Går ut ifra at du kjører samme ip range som den gamle routern ? Endret 30. august 2013 av mrroffer Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 30. august 2013 Forfatter Del Skrevet 30. august 2013 Vel, jeg får ikke kontakt med den via ihelp. Husker ikke om jeg ga den en fast ip eller ikke:( Må jeg resette den, siden jeg bytte router tru? hvis så, da vil jeg vel miste alt av ir signalene jeg har laget tidligere....gud vet hvor de er nå Kodene ligger uansett ikke lagret i enheten, de ligger i HomeSeer. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 (endret) Kodene ligger uansett ikke lagret i enheten, de ligger i HomeSeer. At det er mulig å glemme fullstendig hvordan jeg satt den opp. Får prøve meg litt mer ikveld:) Må være alderen:) Endret 30. august 2013 av cmf_Tiger Lenke til kommentar
mrroffer Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 denne ser snasen ut: http://www.commandfusion.com/software/guidesigner Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 At det er mulig å glemme fullstendig hvordan jeg satt den opp. Får prøve meg litt mer ikveld:) Må være alderen:) Klarer fremdeles ikke å få kontakt med WF2ir. Har prøvd med reset slik at den blir som når jeg fikk den, det hjalp heller ikke. Ser at default ip på itach`en er 169.254.1.70, min locale ip`er 192.168.0.XXX kan det ha noe med problemet å gjøre. Hadde jo samme locale ip på den gamle routeren... Skal vel bare være å koble opp itach`en med strøm og kjøre ihelp programmet får å få den til å fungere? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 31. august 2013 Forfatter Del Skrevet 31. august 2013 Det kan se ut som om DHCP-serveren din ikke virker (altså at nettverks-dingser ikke får IP-adresser automatisk). Adresser som begynner på 169.xx.etc er typiske for enheter som ikke finner DHCP-server, og de får du ikke kontakt med fra et 192.168.xx-nettverk... Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 (endret) Har ikke hatt problemer med andre dingser så det er jo litt rart. DHCP poolen er jo satt til 192.168.0.10 til 192.168.0.200 Og det var den gamle routeren også. Kan ikke helt forstå hvordan den skal finne itachen som har 169.254.1.70... Endret 31. august 2013 av cmf_Tiger Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 noe lignende skjedde her også, mener jeg resatte og tok ip-oppsettet forfra, men jeg husker ikke fra 12 til middag... Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Yes, da fikk jeg den på nett igjen:) Det jeg måtte gjøre var og finne den med det trådløse nettet via en laptop. På laptoppen kunne jeg se globalcache når jeg søkte etter tilgjenlige nettverk. Da kunne jeg komme inn på setup siden til itach`en og settet den opp mot mitt trådløse nett. Men, nå fungerer den ikke mot hs, tipper at det UltraGCIR pluginen som har noe med dette å gjøre. Kan ikke se at jeg kan legge inn noen ip på UltraGCIR pluginen så at den kan finne itach`en min..... Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 (endret) Yes, da fikk jeg den på nett igjen:) Det jeg måtte gjøre var og finne den med det trådløse nettet via en laptop. På laptoppen kunne jeg se globalcache når jeg søkte etter tilgjenlige nettverk. Da kunne jeg komme inn på setup siden til itach`en og settet den opp mot mitt trådløse nett. Men, nå fungerer den ikke mot hs, tipper at det UltraGCIR pluginen som har noe med dette å gjøre. Kan ikke se at jeg kan legge inn noen ip på UltraGCIR pluginen så at den kan finne itach`en min..... Ser ut som den er connected, ser slik ut under status. men, når jeg går inn i IR Device eller kontrol står det IR module 1:1/globalcache IR 1:1) -0 IR Codes. Burde det ikke stå høyere enn 0 der?Hvor har de blitt av? Edit: Har funnet noem tekst filer som jeg trur jeg har laget tidligere, er en masse tall:) Når jeg prøver noen av disse med itest programmet fungerer signalene som det skal. Lyden går opp hvis jeg legger inn den koden. Har nå importet disse kodene til UltraGCIR pluginen og da står det 39 koder på 1:1 og 40 koder på 1:2. Når jeg går inn på IR controll under UltraGCIR og trykker f.eks på lyd ned og da går lyden ned. Men, når jeg trykker på ipad`en på lyd ned skjer det ingen ting..... Endret 1. september 2013 av cmf_Tiger Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 Har nå importet disse kodene til UltraGCIR pluginen og da står det 39 koder på 1:1 og 40 koder på 1:2. Når jeg går inn på IR controll under UltraGCIR og trykker f.eks på lyd ned og da går lyden ned. Men, når jeg trykker på ipad`en på lyd ned skjer det ingen ting..... Det kan være du må mappe controllene på ny. Når du legger til koder på nytt i plugin'en får de ny kode, og det er den koden som knyttes til knapper i HS (hvis du ikke bruker scripting, som jeg tviler på). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå