Gå til innhold

Hjemmeautomasjon - Hva er det og hvorfor skulle jeg bry meg? (Automasjonskaféen)

Anbefalte innlegg

Jeg skjøtet min iTach IR sender med loddebolten :)

(Jeg hadde en ubrukt composit videokabel opp til Videokanonen min som jeg laget overganger til: Jack til phono og satte en phono plugg på IR senderen)

Så du kan nok klippe av og bruke en vanlig jack chassis hun...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som har denne?

Oregon RAR501 klimakontroll

9056355155998.jpg

http://www.clasohlson.com/no/Oregon-RAR501-klimakontroll/36-5158

Ble anbefalt tidligere i tråden her, 3 givere som også fungerer utmerket med Homeseer og Rfxcom, men...

Jeg har problemer med "rapporteringen" fra den ene giveren til selve enheten. Knapt 12 meter i avstand, tar jeg en reset fungerer den perfekt i 6-12 timer. Flytter jeg enheten 5 meter blir den OK av seg selv.

Det er ikke batteriene, uteenheten (giveren) er byttet i dag og det er helt likt med fabrikkny giver.

Noen som skjønner problemet/frustasjonen - som gir meg grå hår?

Homeseer mottar data helt perfekt uansett hva enheten gjør.

Lenke til kommentar

Lurer på en ting Moskus.

Du har jo diverse ip kameraer rundt om kring og etter det jeg forstår bruker du webcamxp til å ta imot signalene fra kameraene.

Regner med at du bruker motion detection for å få kameraene til å ta en videosnutt når disse blir aktive.

Men, hva gjør du når du er hjemme? bruker du "timeplanen" i webcamxp får å deaktivere motion detection eller bruker du en annen funskjon som gjør at kameraene ikke tar opp filmsnutter i hytt og pine. Synnes det er litt tungvindt å bruke disse timeplanene funksjonene, det ikke alltid det passer med hva du har satt opp med og det er litt "styr"med å forandre settingene hele tiden.

Vil hels at dette skal leve sitt egent liv.

Derfor lurte jeg på om du hadde løst dette på en mer kreativ måte.

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar

twelve_sound_hirise_stand_for_iphone_5_and_ipad_mini_1.jpg

enig, men det er kostbart og få noe som ser pent ut...

http://www.twelvesou.../hirise_iphone/

Derfor velger man ikke produkter som begynner med en liten "i". ;)

Jeg bruker Joggler'e. Billige, enkle, kjører HStouch helt fint, men ellers ikke superraske.

o2-joggler-official-rm-eng.jpg

Lurer på en ting Moskus.

Du har jo diverse ip kameraer rundt om kring og etter det jeg forstår bruker du webcamxp til å ta imot signalene fra kameraene.

Regner med at du bruker motion detection for å få kameraene til å ta en videosnutt når disse blir aktive.

Men, hva gjør du når du er hjemme? bruker du "timeplanen" i webcamxp får å deaktivere motion detection eller bruker du en annen funskjon som gjør at kameraene ikke tar opp filmsnutter i hytt og pine. Synnes det er litt tungvindt å bruke disse timeplanene funksjonene, det ikke alltid det passer med hva du har satt opp med og det er litt "styr"med å forandre settingene hele tiden.

Vil hels at dette skal leve sitt egent liv.

Derfor lurte jeg på om du hadde løst dette på en mer kreativ måte.

Jeg bruker WebcamXP plugin'en til å skru av motion detection når jeg er hjemme. Den skrus på når jeg går ut (dvs. alarmen skrus på). Motion detection skrus på for utekameraer når vi legger oss, og skrus av når vi står opp igjen. :)

Endret av Moskus
Lenke til kommentar

Jeg bruker WebcamXP plugin'en til å skru av motion detection når jeg er hjemme. Den skrus på når jeg går ut (dvs. alarmen skrus på). Motion detection skrus på for utekameraer når vi legger oss, og skrus av når vi står opp igjen. :)

Er det en webcamxp plugin i homeseer?

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar

Gidder du å spørre hva slags frakt dette er (høres jo ut som om det blir levert med personlig bud..) og om vi kan få noen alternative frakt metoder (og priser) ?

Denne Anna foreslår jo ikke noe som helst før du ber henne om det.

(Det startet jo med at hun anbefalte at vi skulle kjøpe låsene et annet sted og bare Z-wave modulene hos dem...)

ting tar lit id :D

***Out of Office***

Our office hours are 8:00 AM - 4:30 PM EST, Monday through Friday.

I will respond to your email on the next business day.

Thanks,

Anna

Det burde gå bra. Jeg har selv forlenget IR sendere fra iTach uten problemer.

Lenke til kommentar

Derfor velger man ikke produkter som begynner med en liten "i". ;)

Jeg bruker Joggler'e. Billige, enkle, kjører HStouch helt fint, men ellers ikke superraske.

synd at de ikke selges lenger, kjøpte et acer nettbrett til 990,- men i forhold til ipadden falt den ikke i smak hos kona.

hvis andre har tips om skjerm som kan vise info fra homeseer blir jeg glad for innspill. kan stå på en subwoofer eller henge på veggen.

Lenke til kommentar

Du må starte programmet...

Starte programmet?

har webcamxp oppe og pluginen installert i hs. har også satt den opp i hs..

Edit: får opp et vindu etter en liten stund som sier " Unable to find window >> Sage WebcamXP Interface"

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar

Starte programmet?

har webcamxp oppe og pluginen installert i hs. har også satt den opp i hs..

Edit: får opp et vindu etter en liten stund som sier " Unable to find window >> Sage WebcamXP Interface"

Les under over overskriften "Sage WebcamXP Interface" på side 2. Hvis du har installert det, så åpner du det programmet også.

Åpne også WebcamXP vinduet. Les av vindu-tittelen og sett den inn (nøyaktig som det står) i Sage WebcamXP Interface-programmet.

Lenke til kommentar

synd at de ikke selges lenger, kjøpte et acer nettbrett til 990,- men i forhold til ipadden falt den ikke i smak hos kona.

hvis andre har tips om skjerm som kan vise info fra homeseer blir jeg glad for innspill. kan stå på en subwoofer eller henge på veggen.

Jogglere selges for "lite" på eBay. :)

Selv jeg synes at Acer B1 er en urettferdig sammenligning med en iPad, selv om man får mye for pengene.

Lenke til kommentar

Les under over overskriften "Sage WebcamXP Interface" på side 2. Hvis du har installert det, så åpner du det programmet også.

Åpne også WebcamXP vinduet. Les av vindu-tittelen og sett den inn (nøyaktig som det står) i Sage WebcamXP Interface-programmet.

Ser ut som jeg har fått det til nå.

Men når jeg brukte netcam pluginen til hs kunne jeg legge med det siste bilde som var tatt i en mail, og sende dette. brukte da dette som attachment i mailen. " C:program files/bla...bla/camera_latest.jpg", men dette går ikke nå.

noen forslag på hvordan jeg kan sende det siste bilde som er tatt?

Lenke til kommentar

Etter å ha lest/scrollet gjennom 30-40 sider av denne tråden mener jeg å ha blitt litt klokere, men vil gjerne ha litt råd før jeg setter igang å investere stort mer (har kun 3 nexa plugins pr nå).

Første målsetning er å få litt mer kontroll over lys (ute/inne) og diverse annet elektrisk utstyr (tv, dekoder, stereo av om natten etc), deretter plugge på varmeovner med temp.styring. Ønsker aller helst et system som støtter flere standarder for å unngå og "låse" meg til en bestemt standard. Så vidt jeg kan skjønne trenger jeg da

En form for Gateway. Primært ønsker jeg ikke et system som er avhengig av en PC som står på (og har bare Mac) :) Har funnet

1. Z-wave gateways (Fibaro Homecenter eller Micasa) - men da er jeg låst til kun Z-wave?
  2. Homeseer Hometroller - når lanseres denne? Trenger jeg noe annet utstyr i tillegg (RFXtrx)?
  3. "Hjemmemekket" med Raspberry Pi med RFXtrx

Har så vidt testet med Tellstick, men ser allerede at jeg fort kan komme borti begrensninger på denne.

Plugins til veggstøpsel

1. Div Nexa (har 3 stk allerede) og Z-wave modeller
  2. Fibaro FGWPF (http://www.smarthus.info/product_info.php?products_id=3016) - denne ser veldig sexy ut, tar liten plass og kan vel også støtte panelovner? Noen som har prøvd den?

Mikromoduler til dimmere og on/off brytere

1. Fibaro FGD211 dimmer
  2. Fibaro 1/2-veis brytere

Så trenger jeg vel bare diverse triggere med temperatur, lys, bevegelse, etc for å banke i gang noen oppsett?

Noen innspill/forslag, spesielt det som går på gateway og styringssystem er jeg opptatt av å få på plass før jeg setter i gang på ordentlig.

Har forøvrig nettopp fått installert et nytt alarmsystem fra Securitas (Verisure), er det noen som har vært borti dette og vet om det kan kobles mot et eller annet automasjonssystem? Tenker spesielt på å benytte alarm av/på som trigger, evt også dørsensorene.

Beklager mye spørsmål, men glad for all hjelp. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...