Gå til innhold

Hjemmeautomasjon - Hva er det og hvorfor skulle jeg bry meg? (Automasjonskaféen)

Anbefalte innlegg

Hei,ok kan ikke dere som er sugene på å ha en slik lås sende meg en mail på roffer at speedfreaks dot no så ser vi hvor magnge som vil ha å så ser vi om det kan bli en bedre pris. For meg så ser det ut som at den zwave enheten koster 125$ så kommer selve lås kassen i tillegg. fikk dette i går:

I need to get the warehouse to confirm the cost of shipping. It’s possible we could make the invoice lower to save on fees.

For the complete unit, you might be able to find it cheaper on Amazon. The stand alone unit’s part number is YRD220 NR 619. NR stands for no-radio, or stand alone, and 619 is the satin nickel finish. We sell that for $200 and that’s the price I saw on Amazon, but with it shipping outside the US their fees might be too much.

I’ll let you know what I find out from our warehouse. Thanks!

dvs med rask hoderegning :D 325$ 1937 nok.

Jeg fikk også en tilsvarende mail fra Yale men har vært på ferie..

Jeg er også interessert i å være med på en gruppe bestilling.

Er det da slik at vi bestiller en "ikke Z-wave" lås og så bestiller en EU-Module separat og bygger disse sammen når vi får dem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk også en tilsvarende mail fra Yale men har vært på ferie..

Jeg er også interessert i å være med på en gruppe bestilling.

Er det da slik at vi bestiller en "ikke Z-wave" lås og så bestiller en EU-Module separat og bygger disse sammen når vi får dem?

Utifra hva jeg skjønner på epost fra dem så er det slik ja, men det må jo kunne gå å få en sendt en pakke med alt vi trenger fra dem ? driver å mailer litt frem og tilbake med ho Anna nå så får i se.

Lenke til kommentar

Nexa sin fra Clas går med RFXCom

jo,men Bernt fra rfxcom sier at det ikke er så bra og bruke nexa sine produkter til RFXcom, siden de sender signalene i 5 sekunder og lager støy på nettet. Dette blokkerer andre signaler til RFXcom.

Men, en dørklokker er jo ikke så veldig aktiv.

Hm..

Jeg ville helst hatt en Touchscreen versjon uten nøkkel men det ser ut til at den ikke finnes uten Z-wave modul ?

Vel, kan være greit med en nøkkel hvis noe skulle slutte å fungere og du må ut/inn

Lenke til kommentar

jo,men Bernt fra rfxcom sier at det ikke er så bra og bruke nexa sine produkter til RFXcom, siden de sender signalene i 5 sekunder og lager støy på nettet. Dette blokkerer andre signaler til RFXcom.

Men, en dørklokker er jo ikke så veldig aktiv.

Jeg bruker en Nexa-dørklokke og det fungerer faktisk helt fint. :)

Lenke til kommentar

Hvis du ikke vil ha en Z-wave versjon, så finnes det jo allerede alternativer her på berget, gjør det ikke?

Du følger ikke med:

Vi må kjøpe en Z-Wave EU-modul (AYRDT200-ZW-EU) og selv sette den inn i en "ikke Z-wave" lås.

Ellers må vi ta ut US radioen og den vil vi jo ikke betale for.

Lenke til kommentar

Utifra hva jeg skjønner på epost fra dem så er det slik ja, men det må jo kunne gå å få en sendt en pakke med alt vi trenger fra dem ? driver å mailer litt frem og tilbake med ho Anna nå så får i se.

Jeg har også meila litt med Anna og fått ett tilbud på $275 for en YRD240 inklusive en AYRDT200-ZW-EU levert av dem.

Hvordan ligger du an?

Lenke til kommentar

Du følger ikke med:

Vi må kjøpe en Z-Wave EU-modul (AYRDT200-ZW-EU) og selv sette den inn i en "ikke Z-wave" lås.

Ellers må vi ta ut US radioen og den vil vi jo ikke betale for.

Jeg følger alltid med på alt. Uansett. :-P

Gi meg en bremse, jeg har ferie. ;)

Jeg har også meila litt med Anna og fått ett tilbud på $275 for en YRD240 inklusive en AYRDT200-ZW-EU levert av dem.

Hvordan ligger du an?

Hmm! Det var jo ikke verst. Støtter den. :)

Lenke til kommentar

Hvordan ligger du an?

Hei, ikke fått noe total tilbud ennå, siste mailen jeg sendte henne skulle hun komme tilbake med frakt kostnader. det tok litt tid så jeg masa litt idag igjen :D Men om vi kan få alt for 275 er det jo ikke noe å lure på. Men jeg er mer på den med nøkkel jeg da YRD220 samme pris som den du kikker på.

Lenke til kommentar

Jeg har 14 kameraer (+ noen ekstra jeg ikke bruker for øyeblikket) av ulike typer. 4 stk. ute med 2.1 mm linse, så det er god vidvinkel. Disse er ikke IP-kameraer, jeg ville ha noe mer diskret, så disse er koblet til nettverket med Axis 2400+. Ellers har jeg en herlig blanding av motoriserte IP-kamerarer, faste IP-kameraer, vanlige kameraer koblet til IP9100a eller 2400+.

Alt er samlet i WebcamXP, og sendes derfra videre til nettsider, HStouch, eller egnede apper på mobiltelefoner. Vurderer å bruke ZoneMinder istedenfor, men det er litt mer krøkkete å sette opp.

... da trenger du en RFXtrx433. :)

Gleder seg! :D

Hvilken webcamxp bruker du? 5 eller 7.

Har du betalt for pro versonen da eller, siden på den spm er gratis får du bare et kamera.

Støtter dette programmet mange forskjellige kamera merker.

Lenke til kommentar

Hvilken webcamxp bruker du? 5 eller 7.

Har du betalt for pro versonen da eller, siden på den spm er gratis får du bare et kamera.

Støtter dette programmet mange forskjellige kamera merker.

Bruker WebcamXP (dvs. 5), ikke Webcam7. Men du får lisens til begge hvis du kjøper det.

Har kjøpt Pro ja, og det støtter haugevis av forskjellige kameraer. Hvis du ikke vil bruke penger på WebcamXP, så er det nevnte ZoneMinder et godt alternativ. Jeg skal teste det ut når jeg får den nye VMware-serveren.

Lenke til kommentar

Bruker WebcamXP (dvs. 5), ikke Webcam7. Men du får lisens til begge hvis du kjøper det.

Har kjøpt Pro ja, og det støtter haugevis av forskjellige kameraer. Hvis du ikke vil bruke penger på WebcamXP, så er det nevnte ZoneMinder et godt alternativ. Jeg skal teste det ut når jeg får den nye VMware-serveren.

Har prøvd ispy og det ser veldig bra ut, men det har lett for å krasje.

Fikk ikke mine kameraer til å fungere med Webcamxp, så jeg får vel prøve ZoneMinder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...