Moskus Skrevet 17. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2013 Hvilken Device ID skal jeg sette opp RFXCOM med? I Rollertrol dokumentasjonen står det BLINDS, men i min Homeseer får jeg opp BLINDST0 til BLINDST4 BlindsT0 (står i manualen ) Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 BlindsT0 (står i manualen ) Jada jeg har jo lest det. Beklager at jeg maser men jeg har altså ingen Rollertrol fjernkontroll å teste eller "spille inn" så jeg må konfigurere alt manuellt og til nå så stemmer manualer og virkeligheten rimelig dårlig: RFXtrx manualen sier BlindsT0. Men den sier også at om jeg enabler T0 så slutter alle andre protokoller å virke (?!) Og dessuten finnes det ingen T0 å enable (i interfaces) bare en BlindsT1. Lydsignalene som Rollertrol manualen beskriver stemmer ikke med virkeligheten. Jeg har forsøkt å: Konfugurere en RFXtrx med enablet BlindsT1. På samme laget et device med ID BLINDST0 Adressen har jeg forsøkt med 00 00 Deretter trykke på knappen til det kommer lange beep. Og så sende "Confirm" Ingen reaksjon Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Kanskje ett tips om hvilken adresse jeg skal bruke ville være lurt? Du som har en fjernkontrol. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 17. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2013 Jada jeg har jo lest det. Beklager at jeg maser men jeg har altså ingen Rollertrol fjernkontroll å teste eller "spille inn" så jeg må konfigurere alt manuellt og til nå så stemmer manualer og virkeligheten rimelig dårlig: RFXtrx manualen sier BlindsT0. Men den sier også at om jeg enabler T0 så slutter alle andre protokoller å virke (?!) Og dessuten finnes det ingen T0 å enable (i interfaces) bare en BlindsT1. Lydsignalene som Rollertrol manualen beskriver stemmer ikke med virkeligheten. Jeg har forsøkt å: 1. Konfugurere en RFXtrx med enablet BlindsT1. 2. På samme laget et device med ID BLINDST0 3. Adressen har jeg forsøkt med 00 00 4. Deretter trykke på knappen til det kommer lange beep. 5. Og så sende "Confirm" 6. Ingen reaksjon 1. Check 2. Check. 3. Prøv noe annet. Min står på 70 00, men jeg tviler på at jeg valgte den selv. 4. Check. 3 stk, sant? Reset først? - Insert screwdriver into hole and hold the setting switch down. After 3 seconds, you will hear a beeping sound.- This will be the 'long beep' sound referred to in further instructions (beep ... beep ... beep). - Continue to hold the switch down for a few more seconds, until you hear a series of short beeps. - This will be the 'short beep' sound referred to in further instructions (beep.beep.beep). - After you hear the short beeps, the memory clearing procedure is complete and you can release the switch. However, It is a good idea to continue to hold the setting switch down until you have heard two complete cycles of beeps, then you know for sure the unit has cleared its memory. og så: Insert the screwdriver into the motor 'programming' hole and hold the switch down for about 3 seconds. When you hear the long beeps (beep ... beep ... beep), release the screwdriver. The motor is now in programming mode and is waiting for its channel assignment. 5. Check. 6. Hmm.... Har du husket å sette "Transmitter" til en RFXtrx? Den tabben bannet jeg mye over... Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Alle de 3 jeg har satt opp står med adresse 70 00, så det skal nok være det. Og husk å sette Transmitter, ja...:-) Jeg innbiller meg det må være komplisert å sette limits/grenser uten fjernkontroll, men lykke til! ;-) Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 17. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2013 Alle de 3 jeg har satt opp står med adresse 70 00, så det skal nok være det. Og husk å sette Transmitter, ja...:-) Jeg innbiller meg det må være komplisert å sette limits/grenser uten fjernkontroll, men lykke til! ;-) Det skal være mulig å sende SET LIMIT med RFXmngr. Hemmeligheten er visstnok å sette opp rullegardinen med RFXmngr, så gjør en "clear memory" (hvis du føler behov for det, mulig det er en god idé ellers vil muligens alle rullegardinene bli satt samtidig), og så sette den opp i HomeSeer. Dette kan skje fordi "clear memory" faktisk ikke sletter upper og lower limits, merkelig nok. Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Hm det må være noe galt ett annet sted. Når jeg trykker og holder så kommer det 5 korte 2 lange og 7 korte. Om jeg slipper med en gang den begynner på de korte kommer det 4 korte og så 4 lange. Rimer ikke helt med manualen. Har forsøkt å snu polaritet. Da ble det helt dødt. Er kanskje noe galt med poweret.. selv om jeg måler det til 12V og det skal gi 1,5A Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Skriver Homeseer noe i loggen når dere sender? Min sier ikke ett pipp.. det peker på Homeseer/RFXCom oppsettet.. Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 (endret) Noen som ser noe galt her ( 4 bilder) Endret 17. juni 2013 av Fermate Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 17. juni 2013 Del Skrevet 17. juni 2013 Det skal være mulig å sende SET LIMIT med RFXmngr. Kan ikke "Limits" knappen i Status bildet brukes da? (Se forrige post) Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Det skal være mulig å sende SET LIMIT med RFXmngr. Har testet med RFXmngr. Setter T0 (da dissables alle andre protokoller) og så har jeg full kontakt med RollerTrol'en. Men da skjønner jeg ikke helt hvordan jeg skal få den til å kjøre gjennom Homeseer. Og er det da slik at jeg skal dedikere en egen sender til rullegardinene? Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 FOUND IT! Please Note: You have about 60 seconds to press the confirm button, otherwise the setup procedure will 'time out', and you'll have to start over. FEIL!!! Du må trykke Confirm MENS de lange pipene lyder. Nå de stopper er det for sent Oppsummering: Enable BlindsT1 på Interfacet Velg Device ID: BLINDST0 Adresse spiller ingen rolle (jeg har testet) Trykk og slipp resetknappen på RollerTrollen med en gang den begynner å pipe. Trykk "Confirm" på STATUS bildet i Homeseer FØR se lange pipene er over. OBS Husk også at du på trykke F5 mellom hver knapp du trykker i Homeseer WEB status bildet om du bruker Windows Explorer (ja jeg vet; Its evil) Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2013 OBS Husk også at du på trykke F5 mellom hver knapp du trykker i Homeseer WEB status bildet om du bruker Windows Explorer (ja jeg vet; Its evil) Sett Internet Explorer til Compability View, så slipper du problemet (og er det eneste "fornuftige" IE kan brukes til). Og med HS3 forsvinner problemet helt. Kan ikke "Limits" knappen i Status bildet brukes da? Nei, fordi Rollertrol har idiotisk nok sagt at du må holde knappen inne i 3 sekunder. Det kan ikke HS-plugin'en gjøre pr. dags dato. Jeg har tatt det opp med Bert. Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 18. juni 2013 Del Skrevet 18. juni 2013 Bare en liten heads up: Jeg bestilte 3 slike motorer (var litt utålmodig og hadde ikke tid til å vente på gruppekjøpet her...:-D) som jeg fikk for ca 3 uker siden. Jeg har returnert en som en dag hadde rullet ut hele gardina og luktet brent (typisk elektronikk-som-er-ødelagt-lukt). Nå må jeg returnere en til som plutselig begynte å bare rulle ut noen cm av gangen. RollerTrol har vært veldig smidige i håndteringen av disse feilene, så det er ikke noe stort problem, men det er jo litt mas med det da... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2013 Bare en liten heads up: Jeg bestilte 3 slike motorer (var litt utålmodig og hadde ikke tid til å vente på gruppekjøpet her...:-D) som jeg fikk for ca 3 uker siden. Jeg har returnert en som en dag hadde rullet ut hele gardina og luktet brent (typisk elektronikk-som-er-ødelagt-lukt). Nå må jeg returnere en til som plutselig begynte å bare rulle ut noen cm av gangen. RollerTrol har vært veldig smidige i håndteringen av disse feilene, så det er ikke noe stort problem, men det er jo litt mas med det da... Hmm! Rart. La oss håpe du kun hadde uflaks. Den første jeg har bestilt har kjørt minst 4 ganger daglig ganske lenge nå (9-10 måneder), fungerer fremdeles helt fint. Har ikke så lang brukstid på de andre enda, spedbarn stjeler nerde-tid. Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 De lurer på om det kan ha vært feil med en serie, men de vet ikke enda. Sender den andre i retur i dag, ny er allerede på vei til meg så de er i hvert fall raske med servicen. :-) Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 De lurer på om det kan ha vært feil med en serie, men de vet ikke enda. Sender den andre i retur i dag, ny er allerede på vei til meg så de er i hvert fall raske med servicen. :-) Har du noen link til de du kjøpte. Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Har du noen link til de du kjøpte. Det var vel denne typen: http://rollertrol.com/store/en/mini-motor-for-shades-radio-control/49-mini-window-blind-motor.html Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 (endret) Nei, fordi Rollertrol har idiotisk nok sagt at du må holde knappen inne i 3 sekunder. Det kan ikke HS-plugin'en gjøre pr. dags dato. Jeg har tatt det opp med Bert. Ø men jeg har akkurat gjort det: Trykker Limits, kjører til nesten framme, bruker opp og ned til perfekt, trykker confirm. Så samme prodedure for lukket: kjører til nesten framme, opp og ned til perfekt. Confirm. Ferdig! = Limits funker perfekt. Kanskje Bert allerede HAR fikset det? (Slik at Limits sender i 3 sek) -Hentet ny versjon av driveren i går... MEN Det å snu motor direction (opp/ned) DET har jeg ikke forsøkt ennå (trykke to SAMTIDIG) Endret 19. juni 2013 av Fermate Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Ellers må jeg si at IKEA - ENJE passet PERFEKT: Kappet endestykket 15mm fra tuppen. Inni der passet RollerTrol (den roterende) som hånd i hanske. Resten av endestykket ble kappet på 10mm og etter å ha skåret bort innmaten og pusset passet glideringen på kabel enden av RollerTrollen perfekt inni derigjen. Jeg skal ta noen bilder av neste gardin, det var nesten for godt til å være sandt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå