Fermate Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Noen som har testet Acer Iconia B1 7" ?? Er denne eventuelt bra nok til å benytte til HSTouch? Vurderer å bestille meg 3 stk fra Komplett.no. Jeg kjøpte 3 stykker og de funker greit MEN: de har svært dårlig "innsynsvinkel" = du må se dem nesten rett forfra for å se noe. Jeg skrudde en fast i taket over dobbeltsenga som er 45Grader og det ble ikke så bra Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 13. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2013 Jeg skrudde en fast i taket over dobbeltsenga som er 45Grader og det ble ikke så bra Hvis det er en trøst så er det ikke så mange som faktisk vil takle en innsynsvinkel på 45 grader, og iallfall ikke til en lav pris. Anbefaler et par vinkler... Eller en arm, det bruker jeg på nattbordet. Lenke til kommentar
arneolav Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 (endret) Tilbakemeldingsboks for varmeovn. Boksen inneholder: Mottager Nexa LCMR-1000 Sender Nexa WBT-912 Kontaktor Lovato BG09, 10A 230V Vegguttak 1-veis Elko Plus Kablingen er 1,5mm2 Ferdig til bruk: Benytter en kontaktor, da varmeovnen trekker 1000w, omtrent grensen for LCMR-1000. Fungerer slik: Nexa LCMR-1000 mottar signal fra f.eks TelldusNet og aktiverer kontaktor. Kontaktor aktiverer Nexa WBT-912 som sender signal tilbake. Kontaktor kobler strøm til varmeovnen via kontakten i lokket. Kontaktoren kan belastes med ca 2000w. Den lager en litt kraftig "klakk" (ikke noe lite klikk) ved inn og utkobling, men det vil normalt være når ingen er tilstede så det har liten praktiskbetydning. Kostnader i NOK: 1 stk Boks 150x110x70.. 53,90 (2 stk for 107,79 NOK) 1 Kontaktor ..... ....ca 150,00 (Kjøpt på salg for lenge siden, har ikke ny-pris) 1 Nexa LCMR-1000.....149,00 1 Nexa WBT-912 ........179,00 1 Elko Vegguttak ........109,00 --------------------------------------- Sum ...................NOK 640.90 ======================== Endret 13. mai 2013 av arneolav Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Digger disse alt-i-ett-boksene arneolav! Hva koster den lysbryterboksen totalt? Lenke til kommentar
arneolav Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Den med bryter kostet kr 557,27 Den med kontakt kr 640.90 Ble nok litt dyre, men trenger ikke så mange slike. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 13. mai 2013 Del Skrevet 13. mai 2013 Det er jo en lavere pris på bryterne enn man må ut med ferdigvare med tilsvarende funksjonalitet, så vidt jeg vet. Ikke avskrekkende det, egentlig. Ikke kjempepent med skrueåpningene på forsiden, men finnes jo sikkert alternativer. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 14. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2013 Skal man gjøre slikt i stor skala, så kan f.eks. en slik til 549,- gjøre samme nytten. Lenke til kommentar
arneolav Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 .......Ikke kjempepent med skrueåpningene på forsiden, men finnes jo sikkert alternativer. Nettopp, ikke pent i det hele tatt, "store" grå bokser, men i mitt tilfelle blir de skjult bak sofa etc, og i fyrrommet finnes uansett en "mengde greier". .... Kan jo håpe at Nexa kommer med en innstikkmodul med både mottager og sender, de har jo hele teknikken.. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. mai 2013 Del Skrevet 14. mai 2013 Lysbryteren får vel plass inne i boksen på veggen? Eller blir den stående like mye ut av veggen som boksen er dyp? @Moskus: Har tidligere kikket lite på Z-Wave på grunna v dårlig kompabilitet, men ser ut som det har bedret seg litt mtp. bruk av åpne løsninger. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 15. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2013 @Moskus: Har tidligere kikket lite på Z-Wave på grunna v dårlig kompabilitet, men ser ut som det har bedret seg litt mtp. bruk av åpne løsninger. Uhm... wait, what? Z-wave er vel blant de mest utbredte metodene for hjemmeautomasjon (i sjiktet under KNX, selvsagt), det er mye som støtter Z-wave i en eller annen form. Finnes også flere åpne løsninger for Z-wave. Jeg har imidlertid ikke testet noen av dem. HS gjør det jeg vil. Men jeg hører mye bra om OpenZwave med Raspberry Pi. Lenke til kommentar
arneolav Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 (endret) Lysbryteren får vel plass inne i boksen på veggen? Eller blir den stående like mye ut av veggen som boksen er dyp? Boksen med bryter er stor og grå, 104x104 mm, 75mm dyp og anbefales absolutt ikke på en flat stuevegg midt i synsfeltet. Jeg har montert alle boksene utenpå veggen, men på steder de ikke synes og benyttes ikke for lys. En er montert i fyrrommet for manuell overstyring av magnetventil og et par bokser med kontakter for varmeovner er skjult bak møbler. Bokser kan jo felles inn, skjules inne i veggen eller kan kabler trekkes til et skap, men det blir relativt omfattende og er vel mest aktuelt ved nybygg eller ombygging, men da vil jeg anbefale annen løsning. Endret 15. mai 2013 av arneolav Lenke til kommentar
mk1 black limited Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 (endret) Dere som har bestilt RollerTrol, jeg fikk mail fra dem i går. Partiet vårt er på vei til eller kommet inn til lageret deres nå. De har fått litt dårlgi tilbakemelding den siste uken fra produsenten fordi deres kontaktperson der har vært syk, men hun er tilbake igjen i dag. Skal si fra når jeg vet noe mer. Noe nytt her? Venter spent, og gleder oss til å bli kvitt den midlertidige løsningen: :-) Endret 15. mai 2013 av mk1 black limited Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Uhm... wait, what? Z-wave er vel blant de mest utbredte metodene for hjemmeautomasjon (i sjiktet under KNX, selvsagt), det er mye som støtter Z-wave i en eller annen form. Tror det var litt for sent for meg, husker ikke helt hva jeg tenkte. Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Tilbakemeldingsboks for varmeovn. Beklager men jeg skjønte ikke helt vitsen med denne? Hvorfor kan du ikke klare deg med denne: http://www.clasohlson.com/no/Nexa-EYCR-2300-på-av-mottaker/36-4604 Er det fordi du trenger en kvittering på at signalene er mottatt og ovnen faktisk er skrudd på? (At du ikke stoler på mottaket) I såfall kan du kanskje bygge inn en slik en i selve ovnen: http://www.klikaanklikuit.nl/shop/inbouwzender-awmt-230/ Dette er en "Nexa" sender som tar 230V inn. (Det er ikke nexa som lager de modulene, det er et Østerisk firma som også leverer til KlikAanKlikUit. Sistnevnte har flere moduler i sitt sortement. Da får du også beskjed om noen skrur av ovnen med selve bryteren Men du bør nok plassere den lavt nede pga varme og helst tilgjengelig for å bytet batteri Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 16. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2013 Er det fordi du trenger en kvittering på at signalene er mottatt og ovnen faktisk er skrudd på?(At du ikke stoler på mottaket) Bingo. Lenke til kommentar
arneolav Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 (endret) Beklager men jeg skjønte ikke helt vitsen med denne? Hvorfor kan du ikke klare deg med denne: http://www.clasohlson.com/no/Nexa-EYCR-2300-på-av-mottaker/36-4604 Er det fordi du trenger en kvittering på at signalene er mottatt og ovnen faktisk er skrudd på? (At du ikke stoler på mottaket) Ja, Bingo..Moskus. Det er for å fjerne enhver tvil... Bakgrunnen er at her i vinter, altså når vi var bortreist, ble varmeovnen skrudd på via en Nexa 3500W for å øke temeraturen i god tid før hjemreise. Etter et par dager var temperaturen fortsatt kun 7 grader, som den hadde vært en tid. Første tanken var: Hadde Nexa 3500 eller noe annet streiket? Når vi kom hjem var Nexa 3500W skrudd på, men.... varmeovnen, den stod på "frostvakt..... (Altzheimer gjør seg gjeldende...) Men ble jo i tvil om Nexa 3500W hadde streikt og savnet en tilbakemelding. Tilbakebeldings-boksen hadde ikke løst problemet, men hadde i hvert fall sett at signalet var nådd fram. ----- ....I såfall kan du kanskje bygge inn en slik en i selve ovnen: http://www.klikaankl...ender-awmt-230/ Dette er en "Nexa" sender som tar 230V inn. plassere den lavt nede pga varme og helst tilgjengelig for å bytet batteri Vil nok ikke modifiser selve ovnen, ... Det å se om bryteren er avslått er ikke helt enkelt på en litt avansert ovn som denne med frostvakt... Den stod jo på.... Men håper Nexa tar inn awmt-230 i sitt sortiment. Den synes å være "støpt i omtrent samme form" som div Nexa sendere/mottagere. Endret 16. mai 2013 av arneolav Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Jeg sliter med trafikken på 433Mhz... Sender jeg kommandoer for tett mister jeg fort en av dem. (Jeg regner med at dette er Nexaene sitt problem og ikke RFXCom som jo har CSMA og sånt) Nexa sine dørsendere skaper også problemer: Når døren åpnes sendes ett signal og Homeseer svarer med å sende signal for å skru på lyset. Dette skjer samtidig med at jeg lukker døra og "lukke døra" signalet drukner i "lyset på". Resultatet er at Homeseer mener døra er åpen fremdeles og gir med advarsel om dette når jeg skal legge meg. Har lest om at Nexa sine dør sendere er ekstra langtrekkende i sendingene og at dette kan bli bedre med "X10" sendere og har handlet inn slike men ikke fått byttet dem ut enda fordi: Nexa sine sendere gir et device fra RFXCom som jeg kan teste på. Med "X10" (har jeg til nå) tester jeg rett på X10 devicet i eventen. Det ville vært en fordel å fått definert ett device med ett navn og en etasje og sånt på isteden. Jeg har forsøkt å lage ett virtuelt device men da får jeg masse rare meldinger i loggen om at det sendes data til denne.. Skal det være slik? Jeg har spurt deg om dette før Moskus men jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal tolke svaret så je spør igjen: Hvordan definerer du X10 sensorer (bevegelses detektorer og dørbrytere) som devicet i Homeseer? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 22. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2013 (endret) Nexa sine sendere gir et device fra RFXCom som jeg kan teste på. Med "X10" (har jeg til nå) tester jeg rett på X10 devicet i eventen. Det ville vært en fordel å fått definert ett device med ett navn og en etasje og sånt på isteden. [...] Hvordan definerer du X10 sensorer (bevegelses detektorer og dørbrytere) som devicet i Homeseer? Med fare for å gjenta meg selv: Nexa sine sikkerhetssensorer støyer noe vanvittig, og MÅ IKKE BRUKES hvis du ønsker et stabilt system. X10-sensorer kan fint brukes, men du må opprette "device'n" selv. Og det er enkelt: Status -> "Add Device" (til venstre på linje 2) Velg Navn, Etasje og Rom som du ellers ville valgt. Sett "Device Type" til "Appliance Module", og velg den korresponderende "Letter/Device"-code", f.eks. "B12" (dette er selvfølgelig den samme koden som X10-sensoren bruker). Voilá! Endret 22. mai 2013 av Moskus Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 er dette kameraet noe å satse på? http://letsdeal.no/deal/2731448 Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) Med fare for å gjenta meg selv: Nexa sine sikkerhetssensorer støyer noe vanvittig, og MÅ IKKE BRUKES hvis du ønsker et stabilt system. Ikke farlig i en lang tråd som dette Sett "Device Type" til "Appliance Module" Det var denne detaljen jeg var ute etter. Takk takk Endret 23. mai 2013 av Fermate Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå