Actibus Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Jeg k Fermaet og Moskus, det blir da 9 motorer til dere og 9 til meg. Til sammen 18, som ikke blir en veldig pen pakke. Så da slenger jeg på to ekstra til meg i reserve, så har vi 20, altså en pakke på 4x5. Hvis dere mener det seriøst, kan dere sende meg PM, så finner vi ut av det. Fermate, det kan har vært meg du blander med. I så fall var jeg ute etter de gamle, billige motorene som kunne dra sånne gardiner (lurer på om det var X10), ikke selve gardinene. IKEA har dem for øvrig også. Kunne kanskje tenkt meg et par slike selv, hvilken modell er det dere tenker på? Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Jeg mener det er snakk om 18mm med radio Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 (endret) Det er denne: http://rollertrol.co...lind-motor.html Og ja, med radio. Så den lar seg styre av RFX-varianter. Det er nok plass til en til i denne greia. Hvor mange skulle du hatt? Et par som i 2 eller som i "noen stykker, ennå ikke helt definert"? Endret 3. april 2013 av Pallantir Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Har egentlig kun 1 rullgardin jeg kan se for meg at det er noe poeng (i tv stua), på soverommene står de bare nede hele dagen, men hadde jo vært artig å ha en på vårt soverom iallefall. Jeg er med på 2 stk hvis det går greit Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 (endret) Litt webcam erfaring: Handlet inn disse to noen uker før påske: http://www.komplett....aspx?sku=745081 http://www.komplett....aspx?sku=745047 Den siste er satt til å ta innkjørselen fra garasjen. Den er jeg veldig fornøyd med. Skart bilde og fint nattbilde. Den første ble satt under taket ved inngangsdøra for å ta bilde av de som ringer på. Får SMS og mail med bilde nå, skal forsøke å få til MMS senere. En liten advarsel: Det ikke bildene viser er at det er støpt en stor plast klums på kabelen der den deler seg. Dette gjelder begge kameraene men på garasjen var det ikke noe problem å dra dette inn gjennom veggen da hullet ble borret rett bak kameraet. Ved døra skulle jeg ha PoE en meter før jeg gikk inn og her måtte jeg inn i kamera og KLIPPE av Ethernet kabelen og lodde meg på (det var altså ikke noe RJ45 stikk men ett spesial rett på printet stikk) Ellers virker dette kamera bra etter prisen. (Legger ved ett eksempel bilde av NRK lisens gutta som ringer på.. Jeg hadde seff alt på det tørre ) Endret 3. april 2013 av Fermate Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 (endret) Jeg er godt fornøyd med disse: http://www.finn.no/f...%E5kningskamera Med den hvite fargen er de lite påtrengende når de står i et hjørne inne, og de kan sveipe inne og ute og holde øye med hva som skjer. Inne har jeg så klart bevegelsessensorer i tillegg. Mangler bare å finne ut hvordan jeg aktiverer kameraet ut fra den, så det begynner å filme før innbruddstyvene kommer inn i hytta/huset. Endret 3. april 2013 av Pallantir Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Mere kamera: I påsken rigget jeg to kamera på hytta i Danmark: Ett slik i gangen og ett slik i den innglasserte verandaen. Det første er satt opp til å ta bilder om noen kommer inn i gangen (og maile til meg) Ikke så mye for å oppklare ett innbrudd men mere for å oppdage at det har skjedd og få kontaktet nabo/politi slik at det ikke blir stående åpent i lang tid. Tar klare bilder også på natt men er ikke glad i motlys og slår over i nattmodus når sola kommer inn i motsatt ende av gangen. (Se bilde) Med det andre kan jeg se meg rundt og vurdere hvor mye snø som er smeltet og når det er på tide å slå plenen. Jeg kan også zoome inn på lampene på Homeseer PCen og routeren og med Digital IO switchen skru av/på strømmen på serveren. (Pallantir design) Dette er noe dyrere men har 10X optisk zoom som er ganske bra i forhold til prisen. Om noen er spesiellt interessert kan de få URL og passord for å prøve det live selv. Legger ved eksempler: Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Slenger på et par bilder som viser zoomen: Lenke til kommentar
Fermate Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Jeg er godt fornøyd med disse: http://www.finn.no/f...%E5kningskamera Den så ikke dum ut. Jeg har kjøpt en slik også men jeg ble litt skuffa over den. Tar gjerne noen live eksempler (evnt i PM) på bilder fra det du har der når du får tid. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Er slikt billigere i USA? Om det støtter konvensjonell PoE så skal det egentlig ikke ha så mye å si med annen spenning osv. AtW Lenke til kommentar
NoPain74 Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Fermaet og Moskus, det blir da 9 motorer til dere og 9 til meg. Til sammen 18, som ikke blir en veldig pen pakke. Så da slenger jeg på to ekstra til meg i reserve, så har vi 20, altså en pakke på 4x5. Hvis dere mener det seriøst, kan dere sende meg PM, så finner vi ut av det. Fermate, det kan har vært meg du blander med. I så fall var jeg ute etter de gamle, billige motorene som kunne dra sånne gardiner (lurer på om det var X10), ikke selve gardinene. IKEA har dem for øvrig også. Visste du hva totalprisen ble sånn ca pr stk ? Lenke til kommentar
arneolav Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 (endret) Har nå 7 stk Dlink DCS-932, hjemme og på hytta. Forskjellen fra Dlink DCS-942 (se Fermate ovenfor) er at mine 932 har kun en-veis lyd. (Lyd fra kamera), og det er greitt nok. Kostet ca 450,- pr stk på tilbud hos Komplett. Fikk nå sist 4 stk/4pack på Ebay totalt €225.00, kr 1 847,81 (gavepakke Ingen moms/toll); Her: http://www.ebay.de/i...ME:L:OU:GB:3160 Har hatt 3 stk ca et halvår og nå 4 til. De sender meg mail når noe skjer. Bildekvalitet som Fermate, se innlegg ovenfor. Infrarød i mørke er også ok, kjenner fint igjen mennesker. NB! Ikke kjøp de billige 930 i 2 pack, de er ikke å anbefale (synes nå jeg da...). Endret 3. april 2013 av arneolav Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Fermate, jeg sender deg en lenke på PM som du kan prøve kameraet litt. GoldMarvin, ved kjøp av 30 stykker (og da skulle vi gjerne vært en til) kommer de på $80*30 = 2400 dollar + 89 dollar i frakt = 2489 dollar, som er 14 435 etter dagens kurs, pluss 25 % moms = 18 045. Delt på 30 blir det ganske nøyaktig 600 kroner per enhet. Og det er bare 25 kroner mer for hver enn de koster i utsalgspris i USA (99 dollar * 5,80 = 575 kroner). Jeg syns iallfall at prisen er grei, når den har innebygd mottaker for 433 mHz styresystemer som RFX og Telldus! Lenke til kommentar
arneolav Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Fermate, jeg sender deg en lenke på PM som du kan prøve kameraet litt. GoldMarvin, ved kjøp av 30 stykker (og da skulle vi gjerne vært en til) kommer de på $80*30 = 2400 dollar + 89 dollar i frakt = 2489 dollar, som er 14 435 etter dagens kurs, pluss 25 % moms = 18 045. Delt på 30 blir det ganske nøyaktig 600 kroner per enhet. Og det er bare 25 kroner mer for hver enn de koster i utsalgspris i USA (99 dollar * 5,80 = 575 kroner). Jeg syns iallfall at prisen er grei, når den har innebygd mottaker for 433 mHz styresystemer som RFX og Telldus! Kan gjerne henge meg på med ett, prøver gjerne et slikt også. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 (endret) Da er det avgjort. Jeg bestiller 30 stykker fra RollerTrol, og så fordeler vi dem når jeg har fått den. I tilfelle noen er i tvil, er det altså denne greia: http://rollertrol.co...lind-motor.html 12 volt tubular motor: 4 lb (1.8 Kg) lift when using 1" OD tube compatible with Vera and RFXCOM USB transceiver includes motor, tube adapters (3/4" - 18 mm ID) and hanging brackets control type: built-in radio controller, can use our multi-channel remotes lift capacity with standard adapters: 4 lb (1.8 Kg) with 1" O.D. tube torque: 0.3 Nm speed: 25 rpm nominal voltage: 12 v DC (safe for children and adults) minimum voltage: 9 v DC standby current: 18 mA max turns in one direction: unlimited upper/lower limits: 'learning type', set by controller positioning current consumption: 600 mA (1200 mA at stall) noise level: 38db net weight: 115 g accepts industry standard 1" OD tubing: YES (1/8" wall, 3/4" ID) compatible with Rollease®: yes accepts any round tubing: YES minimum tube length: 10" (25.4 cm) maximum tube length: unlimited tested life: 30,000+ cycles Endret 3. april 2013 av Pallantir Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 3. april 2013 Forfatter Del Skrevet 3. april 2013 Jeg har 14 kameraer (+ noen ekstra jeg ikke bruker for øyeblikket) av ulike typer. 4 stk. ute med 2.1 mm linse, så det er god vidvinkel. Disse er ikke IP-kameraer, jeg ville ha noe mer diskret, så disse er koblet til nettverket med Axis 2400+. Ellers har jeg en herlig blanding av motoriserte IP-kamerarer, faste IP-kameraer, vanlige kameraer koblet til IP9100a eller 2400+. Alt er samlet i WebcamXP, og sendes derfra videre til nettsider, HStouch, eller egnede apper på mobiltelefoner. Vurderer å bruke ZoneMinder istedenfor, men det er litt mer krøkkete å sette opp. Kan gjerne henge meg på med ett, prøver gjerne et slikt også. ... da trenger du en RFXtrx433. Da er det avgjort. Jeg bestiller 30 stykker fra RollerTrol, og så fordeler vi dem når jeg har fått den. I tilfelle noen er i tvil, er det altså denne greia: Gleder seg! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Hehe, jævlig seriøs kameraføring på alle her da. Kunne tenkt meg, ett, eller kanskje 2-3 kamera. Ved døra inn til leiligheten, og kanskje utgangsdøra, ellers tror jeg det holder for min del NOen som har noen erfaring med disse feks: http://www.logitech.com/en-us/video-security-systems/master-systems Softwaren jeg bruker baserer seg på en "jpg-url" eller "mjpg-url", er dette noe de fleste kameraer har? Forstår det også om den baserer seg på SIP for lys. Er det også noe som er greit å ordne? Er veldig lite kjent med hvordan slike webcams egentlig pleier å funke. AtW Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 ATWindsor, ordene "dyre" og "gammeldagse" faller meg inn... Jeg vil ikke anbefale noe med MJPEG istedenfor H.264 hvis du ikke har en veldig rask opplinje. MJPEG er en eldgammel komprimeringsteknologi som sluker mye mer båndbredde enn nyere versjoner. Jeg syns de jeg linket til fungerer ypperlig. Veldig pent bilde, klart bilde, virker godt i mørket osv. De er H.264. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. april 2013 Del Skrevet 3. april 2013 Altså, dette er bare for å streame bildet til softwaren på lokalnettet her, så det har jo i prinsippet 1 Gbit å gå på. Men det er registrert at det er gammeldags. (eller tenkte du at logitec-produktene er gammeldagse?) AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå