Gå til innhold

Hjemmeautomasjon - Hva er det og hvorfor skulle jeg bry meg? (Automasjonskaféen)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Der fikk jeg svar, gikk kjapt, selv om det ikke var positivt.

For tiden hadde de ikke tid, måtte reverse engineere protokollen og dessuten var det ikke ledig minne i RFXTrx til å legge det til :(

Da er det bare å returnere den til Clas, synd.

Lenke til kommentar

Det er ikke et veldig stort selskap, nei... ;)

De er vel to mann så vidt jeg vet :)

Bert programmerer og designer hardwaren og Erik har alt med bestillinger og penger og sånn, tror jeg.

Start på (Homeseer) RFXCom forumet.

Får du ikke svar så mail på support.

Kommer du ikke noen vei så kom tilbake så kan jeg forsøke å maile ham på privat adressen.

Lenke til kommentar

Der fikk jeg svar, gikk kjapt, selv om det ikke var positivt.

For tiden hadde de ikke tid, måtte reverse engineere protokollen og dessuten var det ikke ledig minne i RFXTrx til å legge det til :(

Da er det bare å returnere den til Clas, synd.

Å ja der fikk du svaret.

Det med minnet tegnet ikke bra, ellers ville jeg anbefalt deg å foreslå å bare sende den til ham som en presang og håpet på at han fikk lyst en dag :)

Finnes det feks noe regnmålere i det heletatt?

Z-wave eller noe annet..

Det å appelere til konkuransefortrinnet er altid bra ;)

Lenke til kommentar

Den støtter allerede en del regnmålere fra Oregon, så er ikke noen stor krise, men de koster det dobbelte av den jeg fant på Clas, og det er da ifra Pixmania (fysjameg..)

http://www.clasohlson.com/no/Tr%C3%A5dl%C3%B8s-regnm%C3%A5ler/Pr363231000

Den måler kun pr 0,3mm, men ser den har fått endel negativ tilbakemelding, uansett leverer jeg den tilbake.

Jeg får heller avvente nærmere sommeren, blir vel til at jeg spanderer meg en Oregon måler

Lenke til kommentar

Fra homeseer?

er det wifipå den da?

Fra HomeSeer og "alt" annet, ja.

Klokka kobles til smarttelefonen din via Bluetooth.

Den måler kun pr 0,3mm, men ser den har fått endel negativ tilbakemelding, uansett leverer jeg den tilbake.

Jeg får heller avvente nærmere sommeren, blir vel til at jeg spanderer meg en Oregon måler

Regnmålerne fra Oregon Scientific måler kun hele millimeter. Så vet du det. ;)

Men RFXtrx skal støtte noe LaCrosse-utstyr, mulig det er verdt å sjekke opp.

Lenke til kommentar

Hadde vært morsomt å ha en regnmåler..

Har dere noen linker?

Hva med denne?

http://www.komplett....aspx?sku=656992

Har denne saken fra clas http://www.clasohlso...jon/Pr363242000 og den har fungert utmerket i 4 år snart.

Den har også vindstyre, vindretning, regnsensor, ute/inne temp, Ute/inne fuktighet.

Alt dett kan du legge inn i hs og lage grafer og diagrammer o.s.v, samt at du kan få opp realtime i hstouch.

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar

Kan Homeseer lese alle de devicene gjennom RFXCom?

Ikke gjennom RFXCom, men gjennom et program som heter Cumulus. Du kobler hovedenheten inn i pc med en usb-kabel. Så komuniserer hovedenheten/værstasjonen med sensorene. Så kan du f.eks bruken cumulus plugin`en til "joon" fra hs forumet.

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar

Takk for tips begge to.

Kult med vær info og sånn.. jeg må bare tenke litt på HVA jeg skal bruke det til :)

# Regninfo til vannings styring.. men da må jeg sette opp styrt vanning først

# Temp styring HAR jeg, men har ennå ikke fått satt opp slik at innetemperaturen settes litt opp når sprengkulda brått setter inn FØR det blir kaldt inne..

# Kunne kanskje fått ett lite tips fra systemet om kraftige lavtrykk slik at jeg ikke lurte på hvorfor gikta var så ille i dag, og hva jeg hadde spist drukket denne gangen...

Lenke til kommentar

# Regninfo til vannings styring.. men da må jeg sette opp styrt vanning først

# Temp styring HAR jeg, men har ennå ikke fått satt opp slik at innetemperaturen settes litt opp når sprengkulda brått setter inn FØR det blir kaldt inne..

# Kunne kanskje fått ett lite tips fra systemet om kraftige lavtrykk slik at jeg ikke lurte på hvorfor gikta var så ille i dag, og hva jeg hadde spist drukket denne gangen...

1. Nei. Først regninfo... ;)

2. Ikke umulig, men det krever litt logikkgjennomgang, helst en trendanalyse (temperaturdropp på X grader pr time f.eks.)

3. Akkurat det gjør jeg, og hvis du er plaget så anbefales det. (Gikt er noe dritt).

Lenke til kommentar

Noen her som bruker Global Cachè ip2ir?

Erfaringer rundt det å implementere dette i et større HA-nettverk..? Altså fra iPad - 'se tv'|->skjøteledningsstrømmen skrues på-> starter iRule -> setter riktig interface...

Noen som har noe a la dette?

(RFXtrx433 venter nå hos posten! Det gledes!)

Endret av bluesbro
Lenke til kommentar

Jeg bruker ip2IR til å skru av/på Tven min via Homeseer

Det skjer INSTANT både fra Nexa og fra HSTouch på iPhone

Jeg bruker pålimt IR sender på TVen men IRBlaster er kraftig og dekker ett stort rom, også med refleksjoner fra tak/vegger dersom du står i veien.

Endret av Fermate
Lenke til kommentar

Noen her som bruker Global Cachè ip2ir?

Erfaringer rundt det å implementere dette i et større HA-nettverk..? Altså fra iPad - 'se tv'|->skjøteledningsstrømmen skrues på-> starter iRule -> setter riktig interface...

Jeg bruker også IP2IR, i tillegg til WF2IR og GC-100-6. Den aller mest stabile er IP2IR'en og den fungerer glimrende til å styre alt i stua (inkludert varmepumpen).

Lenke til kommentar

Har nå koblet alt opp og sitter her å skal koble til en anslut bryter. Jeg bruker domoticz for anledningen siden jeg ikke har råd til homeseer enda. Menhvordan i huleste legger jeg til anslut'en? Trykker inn self learning, men ingenting dukker opp i domoticz...?

edit: forøvrig en slik... http://www.jula.no/m...er-av-pa-408052

Edit:Hah! Fant uttav det! :-D Noen som vet om everflourish også fungerer?

Endret av bluesbro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...