Welhaven Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Har akkurat laget en treningsplan her, som stort sett består av spinning og body pump da jeg har som mål å gå ned i vekt. Allikevel har jeg drevet litt med styrke før, og synes det er viktig å ha med dette bare for å holde det lille som er litt med like. Gikk nemlig ned en gang veldig usunt, og jeg hadde bokstavelig talt ikke muskler igjen. Skulle trene benk, og ble sliten av å trene med stanga. Derfor trenger jeg å finne et to-dagers opplegg for hele kroppen kun for å ha styrketreningen involvert også. Treningsdagene for styrke er da tirsdag og torsdag. Ellers ser uken slik ut: Mandag Spinning - nivå 1 Klokkeslett 18:15 Tirsdag Generell styrketrening Klokkeslett 17:30 Onsdag Body Pump Klokkeslett 19:15 Torsdag Generell styrketrening Klokkeslett 17:30 Fredag Spinning - nivå 2 Klokkeslett 17:00 Lørdag Body Pump Klokkeslett 11:00 Søndag Spinning - nivå 1 Klokkeslett 12:30 Kunne noen kommet med et bra oppsett for disse to dagene? Trenger ikke selve treningsopplegget i form av øvelser, men i form av hvorda jeg skal dele inn de forskjellige muskelgruppene over de to dagene. Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 Hva er body pump? Body Pump er styrketrening ved hjelp av stenger og hantler, men det er til musikk, så blir en slags tempotrening da som går på musklene. Blir veldig svett, og veldig utslitt etter en time med dette her. Lest litt av bloggen og innleggene dine forresten, sinnsykt imponert. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Takk Skal du ha en 2 dagers splitt plan? Kanskje noe som; Overkroppen/nedrekroppen Press/Dra Bryst/Rygg&Bein? Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 12. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2010 Takk Skal du ha en 2 dagers splitt plan? Kanskje noe som; Overkroppen/nedrekroppen Press/Dra Bryst/Rygg&Bein? Tenkte 2 dagers-splitt ja. Som du ser blir alle andre dager veldig opptatt, og i førsten må jeg fokusere på kardio da fettprosenten er meget høy. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Dag1: Bryst, triceps og skuldre Benkpress milltær press ' du kan godt legge til noen par øvelser til Dag2: Rygg, mage og bein (framside lår og bakside) Knebøy markløft 'Anbefaler en til øvelse for øvre del av ryggen, roing,nedtrekk/chins eller funker. NB: du får trent godt rygg under milltær pressen.. 'En eller annen mage øvelse med belastning, du kan eller droppe fordi du får trent magen godt på marken og bøyen. Endret 12. januar 2010 av Pijus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå